Skocz do zawartości

[Identyfikacja] kolarzówka Raleigh Sensor


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

trafił do mnie angielski rower Raleigh Sensor. Ciężko mi znaleźć o nim informacje, jaki to rocznik, jaka była jego cena, jakiej klasy był etc. Wszystkie szczegóły mile widziane. Wiem, że pochodzi z lat 80-tych, z deszczowej Anglii i był w stanie agonalnym, powiedziałbym jednym kołem na złomie. Rower miał nawet oryginalny łańcuch Weinmanna.

 

Jest w 100% oryginalny (poza siodełkiem)

 

Obręcze Raleigh - stalowe

Piasty Maillard wybite 07 88 (czy to nie miesiąc i rok produkcji?),

Wolnobieg Sachs Maillard 5-rzędowy

Korba Custom 2-blatowa 52T

Manetki Sachs nieindeksowane

Przerzutki Sachs Huret, przód/tył

Hamulce Weinmann

 

Nowe:

Łożyska suportu + miski

Łożyska główki ramy

Linki hamulcowe + pancerze

Linki przerzutek + pancerz

Łańcuch Connex 800

Oś tylna

Opony + dętki 700x25C

Owijka

Koszyk bidonu

Siodełko

Lampki

 

Rower ma założony tymczasowo inny licznik. Docelowo będzie z oryginałem 5 funkcyjnym.

 

W rozmiarze 53cm waży ok.11kg.

 

DSCN0515J_sphqpqx.jpg

 

DSCN0518a_sphqhrn.jpg

 

DSCN0522J_sphqhrw.jpg

 

DSCN0524J_sphqhnr.jpg

 

DSCN0525J_sphqhnw.jpg

 

DSCN0526J_sphqhep.jpg

 

A tak wygląda oryginalny licznik do niego.

 

SensorJPG_sphqhew.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na rok ok '88 tak jak jest na piastach, wysun mostek, SR tez nabijal daty pod linia max. wysuniecia. Ten Raleigh w sensie podzespolow plasuje sie raczej w dolnej sredniej polce, aczkolwiek jest swietna baza zeby zrobic z niego fajne ostre, albo go odmalowac i wyczyscic. Te stare ramy cr-moly sa po prostu dzielem sztuki, teraz takie nowe sa naprawde drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenia na mostku SR 5355 Japan, z drugiej strony 86E w kółku. Coś Ci to mówi?

 

 

 

Ten Raleigh w sensie podzespolow plasuje sie raczej w dolnej sredniej polce

 

Na innym forum czytałem, że Maillard robił podzespoły do kolarstwa wyczynowego, więc jak to jest?

 

 

 

jest swietna baza zeby zrobic z niego fajne ostre, albo go odmalowac i wyczyscic. Te stare ramy cr-moly sa po prostu dzielem sztuki, teraz takie nowe sa naprawde drogie.

 

Ostre koło to póki co nie dla mnie. Malowanie ramy jest kosztowne a wartość roweru raczej nie jest szczególnie wysoka. Nie wiem na ile go wyceniasz, ale raczej odnowienie ramy to min.300zł a pozbawi go to fabrycznego malowania.

 

Modyfikacje o jakich myślę to założenie kół ok. 2kg, co zbije całość do ca.10kg. Jak na tak leciwą szosę myślę, że jest to całkiem dobry wynik. Od razu bym przeszedł na kasetę 7rz i założył indeksowaną przerzutkę. Na tej potrzeba trochę wprawy, żeby wrzucić pożądany bieg.

 

Waga tej ramy z widłem to 3,7-3,8kg. Tylko nie pamiętam czy ważyłem z suportem czy bez. Chyba nienajgorzej, co?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Oznaczenia na mostku SR 5355 Japan, z drugiej strony 86E w kółku. Coś Ci to mówi?

 

Rok 1986, maj. Rower moze byc wyprodukowany w '86 albo '88, roznica 2 lat raczej sie nie zdarzala, cos musialo byc wymienione.

 

 

 

Na innym forum czytałem, że Maillard robił podzespoły do kolarstwa wyczynowego, więc jak to jest?

 

Shimano tez robi, chociaz nie mozna powiedziec, ze Tourney to cos dobrego :) Maillard/Atom byl swego czasu producentem OEM wiec praktycznie wszystko z tamtych lat mialo te wlasnie piasty. Sa to po prostu przyzwoite piasty.

 

 

 

Ostre koło to póki co nie dla mnie. Malowanie ramy jest kosztowne a wartość roweru raczej nie jest szczególnie wysoka. Nie wiem na ile go wyceniasz, ale raczej odnowienie ramy to min.300zł a pozbawi go to fabrycznego malowania. Modyfikacje o jakich myślę to założenie kół ok. 2kg, co zbije całość do ca.10kg. Jak na tak leciwą szosę myślę, że jest to całkiem dobry wynik. Od razu bym przeszedł na kasetę 7rz i założył indeksowaną przerzutkę. Na tej potrzeba trochę wprawy, żeby wrzucić pożądany bieg. Waga tej ramy z widłem to 3,7-3,8kg. Tylko nie pamiętam czy ważyłem z suportem czy bez. Chyba nienajgorzej, co?

 

Proszek kilka lat temu kosztowal mnie 80zl z piaskowaniem, jezeli to bedzie nawet 2x drozej to i tak spoko. Co do kol to wez pod uwage, ze rozstaw widel z tylu i z przodu jest mniejszy niz w nowych rowerach i bedziesz musial przerabiac. To samo sie tyczy przerzutki tylnej, prawdopodobnie bedziesz musial dorobic hak na ksztalt tego starego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok 1986, maj. Rower moze byc wyprodukowany w '86 albo '88, roznica 2 lat raczej sie nie zdarzala, cos musialo byc wymienione.

 

Ciężko stwierdzić czy koła czy mostek. Numer na przerzutce to 4787 Made in France, Sachs Huret.

 

 

Shimano tez robi, chociaz nie mozna powiedziec, ze Tourney to cos dobrego :) Maillard/Atom byl swego czasu producentem OEM wiec praktycznie wszystko z tamtych lat mialo te wlasnie piasty. Sa to po prostu przyzwoite piasty.

 

Rozumiem :thumbsup:

 

 

 

Proszek kilka lat temu kosztowal mnie 80zl z piaskowaniem, jezeli to bedzie nawet 2x drozej to i tak spoko. Co do kol to wez pod uwage, ze rozstaw widel z tylu i z przodu jest mniejszy niz w nowych rowerach i bedziesz musial przerabiac. To samo sie tyczy przerzutki tylnej, prawdopodobnie bedziesz musial dorobic hak na ksztalt tego starego.

 

No rzeczywiście nawet 2x tyle jest warte przemyślenia.

 

Co do kół to przód jest 100mm (sprawdzę jeszcze) a tył 126mm. Nowe koła szosowe to 100 i 130mm, także wejdzie jak się rozciągnie haki.

Przerzutkę ewentualnie z adapterem do śruby i całość powinna hulać.

Edytowane przez Ink
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...