DarkoZZZZ Napisano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2015 Zastanawiam się nad zmianą roweru MTB na turystyczny - taki z bagażnikiem i błotnikami. Czy takim rowerem jeździ się szybciej niż na MTB? Ma trochę więcej osprzętu, jest cięższy więc może to niwelować różnicę na szerokości opony. Najbardziej mnie tylko odstrasza wygląd - przez ostatnie 15 lat przyzwyczaiłem się do MTB i jego wyglądu sportowego, a taki turystyk wygląda jak rower emeryta PS Rower byłby używany do jazdy po mieście - dojazdy do pracy z sakwami. Czasami jakiś lekki teren - wjazd do lasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2015 Czy takim rowerem jeździ się szybciej niż na MTB? Zmieniasz koła na bardziej szosowe, ale dorzucasz masę, a przy wypchanych sakwach też opory areo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkoZZZZ Napisano 27 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 No tak, ale czy taki MTB z kołami 1,5 będzie jeździł jak cross/turystyk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 Przełożenia pozostaną z górskiego, pozycja raczej też ... A tak w ogóle to occo chodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkoZZZZ Napisano 27 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 Chodzi czy warto do miasta kupić turystyczny jak mam MTB, czy może szkoda kasy bo różnica w prędkości i ilości wylanego potu będzie niewielka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 Myślałem, że chcesz przerabiać mtb na turystyka... Zależy o jakim turystycznym mówimy. Treking - odpada, zwykle ważą od 15 do 17kg i przede wszystkim areodynamika... Z zawodnika robi się żagiel... Jeżeli mówisz o rowerze typu "tour" z barankiem to jest nieco lepiej pod względem masy. Rama niby stalowa, ale wszystko mieści się zwykle poniżej 13 kg. Areodynamicznie moim zdaniem porównywalnie, może trochę lepiej. Trzeba wziąć pod uwagę, że geometria w takich rowerach nie jest "wyścigowa". Z pewnością łatwiej jest się złożyć niż na mtb. Jeżeli porównać "gołe" rowery to jest lepiej. Dołożysz sakwy i pozamiatane - zarówno przy jednym jak i drugim. Doszukiwanie się różnic to według mnie dzielenie włosa na czworo, zbyt wiele punktów swobody by dyskusja porównawcza miała sens. Krótko - będzie podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkoZZZZ Napisano 27 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 OK, to w takim razie lepiej zostać przy MTB i dołożyć bagażnik, błotniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 27 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 Jeżeli masz bardzo agresywną oponę to możesz zmienić na Continental Contact czy coś w ten deseń. Z pewnością odczujesz różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkoZZZZ Napisano 28 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Trochę drogo to wyjdzie - Continental Contact - ok 90 zł x 2 sztuki, bagażnik 80 zł, błotniki 70 zł. Razem 350, a turystyk ok 1100 na Altusie. Myslałem o drugim komplecie kół żeby mieć pewne zdolności terenowe, ale wtedy zrobi sie już 500 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.