Skocz do zawartości

[Opony] Wytrzymałe opony do roweru szosowego


DreamEvil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! 
Właśnie złapałem 3 gumę z rzędu w ciągu 1 tygodnia na oponie Schwalbe Durano S i dętkach także od Schwalbe, jestem trochę zażenowany tą sytuacją, więc chciałem kupić sobie coś, dla odmiany wytrzymałego i z w miarę sensowną ceną. 

Zastanawiam się nad kilkoma oponami, prosiłbym o radę odnośnie wyboru: 
1. Continental Ultra Sport 700x23C 
2. Maxxis Detonator 700x23 
3. Michelin Lithion 2 700x23 / 700x25 

Szczególnie mnie interesuje stosunek cena/wytrzymałość. Czyli cana za kilometr 42.gif
Bo np. wolę kupić opony za 40zł, które przejadą mi 2000km, niż opony za 200zł, które przejadą 4000 3.gif

Moja waga to ok. 85kg

 

Co do kółek, to posiadam "robione" carbonowe z szprychami Mac Aero 424, obręczą stożkową noname 50mm, na piaście novateca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest konkretnie przyczyna zlapania gumy?

Ja od kilku lat jezdze na oponach Michelin Pro4 Comp Service Course z dentkami Michelin Airstop i odpukac, nie lapie gum (max jedna na rok).

Waze tyle samo co ty, kola pompuje na 8 bar. Co roku kupuje nowe opony i zakladam nowe detki. Przed instalacja dokladnie sprawdzam obrecz, opaske, myje obrecz w srodku. Opone i detke dokladnie pokrywam talkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szosą jak jeździsz po asfalcie, to naprawdę bardzo rzadko powinieneś opony przebijać... może jak kolega wyżej wspomniał przyczyna jest w czym innym?

Najszybciej to:

- za mało powietrza i dobijasz

- wbił się kolec czy szkło w oponę, którego nie wyciągnąłeś

- opaska się przesunęła i przebijasz dętkę od strony obręczy

Jak zakładasz dętkę to koniecznie napompuj ją przed włożeniem - dużo lepiej się ułoży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompuję dętkę przed włożeniem do obręczy. 
Generalnie to ostatnia guma przelała czarę goryczy, bo pękła mi... w garażu. Tak po prostu, bez powodu. Poszedłem po rower i zobaczyłem, że nie ma powietrza, a godzinę wcześniej było. Pęknięcie, owszem, od strony obręczy, jednak dwa poprzednie były ewidentnie z winy opony. Dlatego chciałem wymienić całe ogumienie, wraz z opaskami itp. jednak nie wiem jakie opony kupić by miały dużą żywotność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystki spoko, ale ja pytam o rade odnosnie tego jakie gumy kupic by byly wytrzymale. Umiem napompowac kolo, wiec skoro peka mi w ciagu tygodnia najpierw 2x przód, a potem tył, to szukam winy w ogumieniu, zwlaszcza ze za 2 razem w obu kolach zakladane bylo ogumienie w sklepie rowerowym. Potrzebuje nowych opon z naciskiem na ich zywotnosc, czy ktos poleci mi dobry, w miare niedrogi model? nie mowie, ze tanizna, bo spodziewam sie zaraz odpowiedzi w stylu "opony za 10zl nigdy nie beda dobre" tylko o opone, ktorej cena oddaje mozliwosci, bo nie sadze by gumy za 200zl byly az tak duzo lepsze od gum za 80. Z gory dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma ten sam problem co Ty. W zeszłym roku na 500km, chyba 4 laczki. W tym roku na ścieżce rowerowej nie podniósł dupy na studzience i laczek z przodu i z tyłu. Jezdzi na 700x23 Vittoria Zaffiro. Nie wiem co jest przyczyną ale dętki typu Kenda, CST pękały się na szwach. Teraz założył dętki 700x25.

 

Podobno b.dobre i odporne na szkło, rozcięcia i cały syf w mieście są Conti Gatorskin, z tym że ich cena to przesada.

 

Z tego właśnie powodu zdecydowałem się na 700x25 i dętki takie same - trochę lepsza amortyzacja a rower ma służyć też do dojeżdżania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja tez bym sie sklanial ku 700x25 ale ciezko znalezc model ktory to oferuje, wiec kolka bede mial 23, a detki 25. Tylko nadal nie wiem jakie gumy wzoac by cena nie byla przesadzona i oddawala ich rzeczywista wartosc. Jezdze ponad 1000km miesiecznie, wiec mi sie przyda cos mocniejszego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie napisales dlaczego zlapales gume. Detka zostala przebita przez drzazgę, kawalek szkla lub inny obcy element w oponie czy tez zostala przyszczypnieta przez obrecz? Ja po kazdej gumie sprawdzam detke i opone aby znalezc przyczyne. Dlatego dobrym nawykiem jest montowanie opony z logiem wypadajacym centralnie nad wentylem, latwiej wtedy znalezc miejsce przebica w oponie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia guma to prawdopodobnie zsunięcie się opony, co spowodowało pęknięcie przy krawędzi obręczy. Ale to tylko utwierdza mnie w fakcie, że ogumienie nadaje się już tylko do wymiany (jakby starta do granic możliwości guma nie była wystarczającym dowodem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę na Continental Ultra Sport 700x23C   i  ten sam rozmiar Ultra Race

 

mogę je polecić jeśli chodzi o wytrzymałość i 'amortyzację'   - w tej cenie to  chyba jedne z lepszych wyborów.

 

w moim odczuciu są dużo lepsze niż Michelin Pro3 , która jest 2-3x droższa i dużo twardsza

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zdecyduję się chyba na conti ultra sport, cena mnie przekonała, piszą o niej, że jest ogólnie ok, psuje się wizualnie, ale opona ma jeździć a nie wyglądać. Tylko teraz ostatni już dylemat: zwijana, czy drutówka?  conti GP4000 super, ale 130zł za sztukę, to raczej cena nie dla mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...