Skocz do zawartości

[2500-3000] Górski rower na wycieczki


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. 

Mam 182 cm wzrostu i ważę 80 kg. Jestem laikiem rowerowym, chociaż jeżdżę na rowerze od dziecka. Nigdy składałem sam roweru, nie znam się na częściach.

Podglądam więc Wasze forum oraz emtb.pl, żeby zacząć się orientować w temacie.

 

Powoli przymierzam się do kupna roweru do jazdy po polach w okolicach Wrocławia, czasem wyjazd w lekkie góry - Ślęża, Radunia, raczej wycieczki w terenie. Chciałbym pojeździć w miarę szybko po bezdrożach, bez obawy że coś się rozleci. Moja obawa bierze się stąd, że po Wrocławiu poruszam się rowerem z Decathlonu, od którego przez rok wszystko po kolei odpadało. 

Myślę o kupnie roweru nowego, używanego boję się kupić ze względu na brak gwarancji. Mój budżet to max 3000 zł. 

 

Zawsze podobały mi się rowery zbudowane na ramie Dartmoor Hornet i w sumie chciałbym rower jak najbardziej zbliżony wyglądem do Horneta. Myślałem nawet o złożeniu takiego roweru ale:

-po pierwsze nie znam się na tyle na rowerach, żeby się tego podejmować,

-po drugie, po zrobieniu zestawienia części w excelu, koszt roweru wyniósł sporo ponad 4000 zł, za same części. 

 

Znalazłem wątek na emtb.pl w którym ktoś zbudował Dartmoor Primal za 2500 zł, ale nie wiem jakim cudem można tego dokonać. 

http://emtb.pl/forumo/showthread.php?tid=17831

Taki rower to marzenie, ale ze względu na brak wiedzy i umiejętności, jest nieosiągalny.

 

Mój wybór padł więc na gotowy rower Dartmoor Primal Basic Petrol: http://dartmoor.pl/hardware/rowery/primal-basic-petrol

Podoba mi się wizualnie, wydaje mi się, że ma w miarę dobry osprzęt jak za taką cenę: mocną ramę, amortyzator XCR, przerzutki SRAM x4. Zdaję sobie sprawę, że posiada hamulce z niższej półki. 

Obawiam się o to, że tego roweru we Wrocławiu nie przymierzę, więc jak się okaże że rozmiar M jest za mały to potem się będę na nim kulił przez ileś lat :).