Skocz do zawartości

[2500-3000] Górski rower na wycieczki


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. 

Mam 182 cm wzrostu i ważę 80 kg. Jestem laikiem rowerowym, chociaż jeżdżę na rowerze od dziecka. Nigdy składałem sam roweru, nie znam się na częściach.

Podglądam więc Wasze forum oraz emtb.pl, żeby zacząć się orientować w temacie.

 

Powoli przymierzam się do kupna roweru do jazdy po polach w okolicach Wrocławia, czasem wyjazd w lekkie góry - Ślęża, Radunia, raczej wycieczki w terenie. Chciałbym pojeździć w miarę szybko po bezdrożach, bez obawy że coś się rozleci. Moja obawa bierze się stąd, że po Wrocławiu poruszam się rowerem z Decathlonu, od którego przez rok wszystko po kolei odpadało. 

Myślę o kupnie roweru nowego, używanego boję się kupić ze względu na brak gwarancji. Mój budżet to max 3000 zł. 

 

Zawsze podobały mi się rowery zbudowane na ramie Dartmoor Hornet i w sumie chciałbym rower jak najbardziej zbliżony wyglądem do Horneta. Myślałem nawet o złożeniu takiego roweru ale:

-po pierwsze nie znam się na tyle na rowerach, żeby się tego podejmować,

-po drugie, po zrobieniu zestawienia części w excelu, koszt roweru wyniósł sporo ponad 4000 zł, za same części. 

 

Znalazłem wątek na emtb.pl w którym ktoś zbudował Dartmoor Primal za 2500 zł, ale nie wiem jakim cudem można tego dokonać. 

http://emtb.pl/forumo/showthread.php?tid=17831

Taki rower to marzenie, ale ze względu na brak wiedzy i umiejętności, jest nieosiągalny.

 

Mój wybór padł więc na gotowy rower Dartmoor Primal Basic Petrol: http://dartmoor.pl/hardware/rowery/primal-basic-petrol

Podoba mi się wizualnie, wydaje mi się, że ma w miarę dobry osprzęt jak za taką cenę: mocną ramę, amortyzator XCR, przerzutki SRAM x4. Zdaję sobie sprawę, że posiada hamulce z niższej półki. 

Obawiam się o to, że tego roweru we Wrocławiu nie przymierzę, więc jak się okaże że rozmiar M jest za mały to potem się będę na nim kulił przez ileś lat :).

Moja druga obawa wiąże się z przełożeniem 2x8 które posiada ten rower. Do tej pory moje rowery miały przełożenia 3x7. Czy z takim przełożeniem można się rozpędzić, gdzieś na polnej drodze? Nie będzie tam brakowało, tych najszybszych biegów z dotychczasowych rowerów? Czy tym rowerem da radę wybrać się na dłuższą przejażdżkę?

 

Oglądałem rowery innych marek jak Kross, Romet, Giant, Unibike,Trek, Cube, ale w tej cenie jedynie Dartmoor Primal przypadł mi do gustu. Jedyną konkurencją dla niego, jeśli chodzi o wygląd i chyba sprzęt, mógłby być rower Scott Aspect 930, który ostatnio zobaczyłem w sieci:

http://www.scott.pl/produkt/168/516/rower-aspect-930-kolor-1/

Tego Scotta mógłbym przymierzyć we Wrocławiu. Ale to chyba zupełnie inny rodzaj roweru.

 

Czy do amatorskiej, szybszej jazdy w lekkich górach, raczej wycieczek niż startów w zawodach, któryś z tych rowerów to dobry wybór? Czy lepiej odłożyć na bok gust i kupić po prostu coś z głową z sklepie rowerowym? Może ktoś z forumowiczów ma któryś z tych rowerów i mógłby opisać wrażenia, bo próżno szukać ich w internecie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem wątek na emtb.pl w którym ktoś zbudował Dartmoor Primal za 2500 zł, ale nie wiem jakim cudem można tego dokonać

 Pewnie kupował używane części. Może nich właściciel Ci wytłumaczy jak tego dokonał @@jasinski21444

Primal Basic Petrol | D A R T M O O R

Za tą cenne można kupić lepszy rower. XCR coil to nie jest dobry amortyzator. A hamulce nie są z niższej tylko najniższej możliwej.

Moja druga obawa wiąże się z przełożeniem 2x8 które posiada ten rower. Do tej pory moje rowery miały przełożenia 3x7. Czy z takim przełożeniem można się rozpędzić, gdzieś na polnej drodze

Tak można 

Ale to chyba zupełnie inny rodzaj roweru.

To ten sam typ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jesteś kolejną osobą, która z barku doświadczenia dała się nabrać na ten projekt za 2,5K :no:

 

Pomijając na chwilę dość specyficzne zastosowanie ram Dartmora czyli takie lekkie AM ewentualnie to samo w enduro to ten rower jest tragicznie wyposażony jak za tą ceną. Słaby amor, bardzo słaby napęd, tragicznie z hamulcami bo nawet nie pokusili się o hydraulikę tylko wsadzili mechaniczne. Już pomijam sens pakowania do takiej ramy amora ze skokiem tylko 100mm. Nie wiem jak trzeba się "napalić" by to coś kupić za ponad 2,5K?? Zdecydowanie lepszym pomysłem jest ten Scott skoro Ci się podoba ale niestety w dalszym ciągu bez powietrznego amora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...