Skocz do zawartości

[przerzutka tył] i problem z jej regulacją na 8 i 9 z tyłu


rmn1

Rekomendowane odpowiedzi

Napęd składa się z manetek m770, tylnej XT shadow, kasety xt 9s, łańcucha kmx x9. Problem jest w tym, że nie mogę wyregulować poprawnego przerzucania między najmniejszą i kolejną zębatką z tyłu, reszta śmiga. Wymieniam dziś manetki z Alivio, z nimi było to samo, i pomyślałem, że się tym zajmę. No i nie mam pomysłu. Tak jak mówię, reszta wchodzi a tu jest problem. Nigdy wcześniej chyba tak nie miałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dokładniej opiszę sytuację:

 

Mam na 9 z tyłu, klikam raz, charczy, klikam drugi raz wskakuje na 7, potem klikam i idzie ładnie w górę. Z powrotem leci ładnie, aż o 7, z siudemki klikam raz, harczy, klikam drugi raz schodzi na 9. H i L nie odpowiadają za max wychylenie skrajne przerzutki? U mnie schodzi na 9, tylko z 8 jest problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak prosty, przerzutka na haku jest ustawiona na maksa do przodu, zapiera. Jak tak patrze to wydaje mi się, ze mam inną odległość między 9-8, a 8-7, tylko jak by to było możliwe...

 

 

Z pancerzem i linką również możliwe, bo nie wymieniałem, napięcie sprężyny jest w tym miejscu najmniejsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jagi to kupiszony, kup zwykłe shimano albo coś lepszego. Linki szlifowane a jak jesteś szlachta to w teflonie :D

 

Polecał bym zdjąć łańcuch, odpiąć linkę i sprawdzić czy przerzutka działa na całej długości lekko. Bo miałem przypadki ze klinowała się pod koniec zakresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem Jagi i dały radę przez kilka lat. Rower 2008 rok, dopiero w tym roku wymieniałem pancerze i linki, zarówno przerzutek jak i hamulców. Całość wyniosła mnie nie więcej niż stówę, w tym końcówki z noskami, termokurczaski dla uszczelnienia i linki szlifowane, pancerze sh*tmano.

 

Z biegiem lat linki pracują coraz gorzej, stawiają opór. Zmieniamy dopiero jak przestanie działać. A po założeniu nowego zestawu można doznać szoku, biegi się same zmieniają :D Ja dodatkowo psiknąłem silikonem w manetkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra kupiłem pancerz Clark's z teflonem (ale to chyba każdy ma w środku), linki Clark's teflonowane i 2 końcówki wężykiem jagwire. Mam nadzieje że długo posłuży bo 44zł na to wydałem. Jak wszystko przyjdzie to się odezwę czy pomogło, jak nie to trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Ale myślę, że to będzie dobra diagnoza, linki były już sfatygowane. Przednia się pruła i żeby przeszła przez pancerz musiałem 2 druty usunąć na całej długości, i jeden od połowy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest, wymieniłem wszystko i dalej lipa na tych samym biegach. Mierze suwmiarką odległości między zębatkami z tyłu i wychodzi mi 8/9 tak 4,6-4,8mm, a reszta różnie ale mniej, koło 4,3-3,5mm... Pomiar nie jest do końca dokładny bo zęby są ostre na końcach i zębatki mają tłoczenia, ale na tyle na ile się staram to tak wychodzi mniej więcej... Musiałem coś popierniczyć kiedyś przy jakiejś zamianie kasety. Przydałaby mi się najmniejsza zębatka z tylnej kasety 9s... Tylko dlaczego problem jest z 8 biegiem, a nie z 9? Dziwne...

 

 

 

A moze ja cos złe robię? To nie pierwszy raz i ogólnie sam sobie składałem rowery, manetkę ustawiam na 9, przerzutkę ustawiam pod 9 zębatkę, napinam linkę i zakręcam, baryłka reguluje i tyle. Tak? No to dlaczego to nie chodzi jak ma byc?

f4d543e986599cf052f98ac4768113eb.jpg

 

Tak to wygląda, na manetce 8. Scignalem łańcuch i górne kółko wydaje się być zawsze pod zebatka idealnie. Tu widać, że też ciągnie łańcuch na 8, ale on nie chce tam iść... Kliknie jeszcze raz i dopiero wyskoczy, ale na 7 i reszta już ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba przeszlifuje bo tak sobie myślę, że kasety zamieniałem w tym rowerze ale obie były na 9s. Tylko jedna jakąś niską grupa a obecna xt... I co teraz? Na allegro widzę chyba 2 zębatki 11t, obie w opisie mają inny dystans. O co tu chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeszlifowałem nieco tą co mam, nie pomogło, nie wiem - szlifować dalej czy to wina czegoś innego? Dziwna sytuacja. 


Poszlifowałem jeszcze trochę, nie wiem, to nie to chyba. Straciłem cały wieczór i nic, osiągnąłem stan taki, że wszystko chodzi tam i z powrotem tylko nie działa z 9 na 8. Z 8 na 9 działa, z 7 na 8 też. Czyli tylko łańcuch nie chce wskoczyć z najmniejszej na następną. WTF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie ważne czy glebiłeś czy nie. Hak sie może skrzywić od patrzenia :D Jak sprawdzić. ... Hmmm najlepiej specjalnym urządzeniem do sprawdzania, o takim http://www.bitul.pl/Sklep/Produkty/70-Przyrzad-do-prostowania-haka-przerzutki

 

Albo podejdź do warsztatu niech ci sprawdzą. Możesz tez kupić nowy hak i wkręcić na próbę. Ja ja widzę ze regulacja nie przynosi efektów, to od razu odkręcam zmieniarkę.

 

Hak zawsze wygląda spoko, nie ma śladów bo glebie a hak wygięty o 10* ... w każdej płaszczyźnie, więc wstępnie to bym obstawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...