Skocz do zawartości

[Koło] Drżenie roweru


Ink

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

po renowacji roweru - nie wiem jak było przed - drży mi cały rower. Drżenie jest niezależne od pedałowania. Ewidentnie dzieje się to w okolicach tylnego koła.

 

- ośka tył nowa, piasta nasmarowana i w dobrym stanie - brak luzów

- opony nowe

- dętki nowe, tylna ma łatkę - nie wiem czy może mieć to wpływ

- tylne koło jest trochę scentrowane, obręcz jest trochę zmęczona życiem.

 

Opony przysłali mi zwinięte w ósemkę, nie wiem czy to kwestia uszkodzonego drutu. Mogę zrobić podmiankę ale proszę o inne sugestie, gdzie może leżeć problem. Z góry dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien detke na taka bez latki... i sprobuj... acz ja mysle ze to wina scentrowanego kola ze rower wpada w wibracje... moze jest nie tylko zorane na boki ale takze przyjzyj sie mu z boku czy nie jest gdzies plaskie.... ew. opona nie haczy o nic? obrecz? klocki? itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dętki zamówiłem i będą pod koniec tygodnia pewnie. Hamulce ustawiłem na tyle daleko, że nie ocierają. Koło ma też lekkie jajo. Sam nie umiem tego wyprowadzić na tyle żeby wyprostować a serwisant na urlopie. Jak stwierdzić, że obręcz jest do wymiany?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeżeli łatka na dętce ma powodować takie efekty co przemysł gumowy by ręce zacierał.

Jak opona źle się ułożyła na feldze to spuść powietrze, nasmaruj ranty felgi jakimś detergentem np. płynem do naczyń i dmuchnij więcej niż normalnie. Opona powinna wskoczyć gdzie trzeba. Przed napompowaniem można trochę ułożyć rękoma oponę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z wulkanizatorem i on też uważa, że to nie kwestia dętki.

 

Układałem rękoma oponę. Po 2 wystrzałach i 1 laczku - stare opony miały luźny drut i dętka wyszła między obręczą a oponą zakładałem dętki bardzo ostrożnie. 30% powietrza sprawdzałem czy dętka nie wystaje, odbijanie koła o ziemię, przejechanie 100m, kolejna atmosfera w dętkę, kolejne 200m, dalsze ciśnienie. Teraz mam ok. 3-3,5 atm a jutro podjadę dopompować, bo nie mam kompresora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i panowie, pytanko ;-)

 

 

Obecnie koła są krzywe i ważą ponad 3kg. Cały rower z tymi koła mi co są ma ok.11kg. Czy warto zmienić koła na takie i urwać 1kg?

 

http://allegro.pl/kola-28-szosowe-rodi-stylus-pod-wolnobieg-qr-sl-i5350547155.html - 150zł - 1980gr.

http://allegro.pl/kola-szosowe-28-mach1-m-310-36szpr-kaseta-tanio-i5594415233.html  - 120zł ale na kasetę 2350gr

 

Droższe póki co nie wchodzą w grę. Z tego co widzę, to takie koło 300zł, też ważą ok.2kg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raleigh Sensor. Nie mam precyzyjnej wagi, więc ważyłem na łazienkowej :woot: Fota jeszcze ze starą owijką. Druga fota już po wymianie.

Nie jestem w stanie ustalić rocznika roweru ale na piastach jest wybite 88. Może orientujesz się?

 

 


A jeszcze znalazłem na maszynach za 170zł coś takiego, cięższe o 50gr - 2030gr. Co myślicie?

 

http://allegro.pl/kola-28-na-szose-rodi-stylus-czarne-maszynowe-wol-i5283287257.html#no_lightbox

post-184650-0-54628800-1440084115_thumb.jpg

post-184650-0-88264300-1440084133_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze znalazłem na maszynach za 170zł coś takiego, cięższe o 50gr - 2030gr. Co myślicie?

Te są pod wolnobieg. Ja jak bym wymieniał to już celowałbym w takie pod kasetę.

Tylko sprawdź rozstaw haków z przodu i z tyłu. Bo ty możesz mieć 100mm przód i 130mm tył. A te tylne które linkujesz są pod rozstaw 135mm i ich nie włożysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak, ale u mnie jest wolnobie 5 rz. Rower chcę zrobić na oryginał.

Jeśli bym chciał przejść na kasetę to dochodzi zakup klamkomanetek, a to już poważny wydatek, tylnej zmieniarki, kasety i na 90% rama ma za wąski rozstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 90% rama ma za wąski rozstaw

To do tych co linkowałeś rama ma na 99% za wąski rozstaw.

Możesz z tyłu mieć nawet 126mm rozstawu haków.

P.S. Fajny ten Sensor, w pierwszej chwili myślałem, ze jest młodszy. Przydałoby się do niego to magiczne pudełko z dotykowym panelem

raleigh_sensor_2_162.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę to jak odkręcę koło.

 

Samo pudełko mam, na razie zdemontowane. Czekam na oryginalny licznik - tam są 3 przyciski - to nie te czasy ;-) Problem w tym, że jest to wyskalowane w milach :woot:

Super sprawą są hamulce, nie trzeba trzymać za barana żeby hamować :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się nie przesadzić ;-) Zastanawiam się czy uwzględniając, że km ma 0,625 mili, zakres licznika pozwala na ustawienie tak, żeby pokazywał km.

 

Nie miałem czasu, żeby odkręcić koło ale piasty mam 100mm przód i 130mm tył.

Znalazłem takie koło na kasetę, ma taką samą szerokość co to pod wolnobieg  - 135mm. Nie wiem dlaczego myślałem, że piasta pod kasetę ma 140mm.

http://www.######.pl/product-pol-35871-Kolo-tylne-28-szosa-obr-Rodi-Stylus-piasta-joytech-8-9-srebrne.html

 

Komplet wychodzi 14zł drożej, więc żadna różnica + koszt kasety.

 

Manetki są bezstopniowe, więc najwyżej największych zębatek bym nie używał. Kusi mnie 11T z tyłu. I chyba najsensowaniejsza byłaby podkładka i 7rz.? Użyłbym 5, może 6 zębatek.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem czasu, żeby odkręcić koło ale piasty mam 100mm przód i 130mm tył.

Czyli masz współczesny standard szosowy.

 

 

Manetki są bezstopniowe, więc najwyżej największych zębatek bym nie używał.

Powinny spokojnie złapać 6 rzędów, może nawet 7. Czasami można lekko podpiłować opory i łapią nawet 8 rzędów. A zawsze można za 3 dychy kupić SL-Y20 i masz 7 biegów  i to indeksowane.

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/manetki-klamkomanetki-rowerowe/szosowe/p,manetka-sl-sy20-prawa-i-lewa-2-7rz-plynna-indeks-mocowana-na-rame-shimano,8013.html

 

 

I chyba najsensowaniejsza byłaby podkładka i 7rz.?

można 7, zawsze w przyszłości można przejść na 8. Obecnie jest dobry moment, żeby szukać używanych klamko-manetek 8 biegowych. Ludzie przechodzą na napędy 10 czy 11 biegowe i wymieniają klamki.Jak kupiłem prawą 105 za niecałe 3 dychy. Z lewymi jest większy kłopot. Ale komplet 105 za stówę można znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Powinny spokojnie złapać 6 rzędów, może nawet 7. Czasami można lekko podpiłować opory i łapią nawet 8 rzędów. A zawsze można za 3 dychy kupić SL-Y20 i masz 7 biegów i to indeksowane. https://www.centrumr...imano,8013.html

 

Nie sądziłem, że takie manetki można jeszcze kupić :thumbsup:

 

 

 

można 7, zawsze w przyszłości można przejść na 8. Obecnie jest dobry moment, żeby szukać używanych klamko-manetek 8 biegowych. Ludzie przechodzą na napędy 10 czy 11 biegowe i wymieniają klamki.Jak kupiłem prawą 105 za niecałe 3 dychy. Z lewymi jest większy kłopot. Ale komplet 105 za stówę można znaleźć

 

Przemyślę temat, bo jeśli małym kosztem mogę zrobić 10-kg szosę, z 7-8 przełożeniami, z czego najbardziej ciekawą opcją jest 11T z tyłu, to gęba mi się cieszy :thumbsup: Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ink, dnia 22 Sie 2015 - 3:15 PM, napisał: Nie miałem czasu, żeby odkręcić koło ale piasty mam 100mm przód i 130mm tył. Czyli masz współczesny standard szosowy.

 

No jednak nie. Zmierzyłem starą ośką po wyjęciu koła - 126mm. Pozostaje szukanie czegoś na 130mm i rozgięcie haków ramy. Teraz same konusy można wepchnąć przy ustawieniu 130mm. Czytałem na innym forum, że jakiś magik wcisnął 135mm ale zmienia się geometria i druga sprawa - nie chcę uszkodzić ramy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...