Skocz do zawartości

[spd, opony, rogi, pulsometr] czy warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mam kilka pytań odnośnie roweru. Posiadam Krossa evado 4.0 z 2014. roku i mam 16 lat.

 

1. Czy warto inwestować w spd jeśli codziennie robię 36 km?

 

Myślałem nad takim zestawem:

 

pedały Shimano PD M424

http://rowertour.com/shimano-pd-m424-pedaly-platformowe-spd.html

 

buty Shimano SH MT34

http://rowertour.com/shimano-sh-mt34-niebieskie-buty-mtb.html

 

Co o nim sądzicie? Co byście zmienili? Dodam że chciałbym żeby pedały miały platformę, bym mógł jeżdzić też w zwykłych butach.

 

2. Jak wąską oponę mogę założyć, jeśli orginalna ma 1,5 cala?

 

3. Jakie opony do 100 zł polecacie?

 

4. Czy warto zainwestować w rogi?

 

Mam na oku dwa modele, który będzie lepszy, jakie rogi wy polecacie?

 

Accent sport 2

http://velo.pl/akcesoria/rogi/accent/sport-2

 

Author ABE-30-N

http://velo.pl/akcesoria/rogi/author/abe-30-n

 

5. Co sądzicie o jezdzie z pulsometrem, czy warto w niego inwestować jeśli robię tylko 36 km dziennie?

 

Myślałem nad pulsometrem Sigma pc 15.11

http://www.progres-sport.pl/index.php?p190,pulsometr-sigma-pc-15-11-rozne-kolory-nowosc

 

6. Teraz odejdę od tematu. Od ponad 2 tygodni z tyłu roweru dochodzą mnie denerwujące piski. Piszczy (chyba) tylne koło, zauważyłem że jest ono lekko scentrowane. Nie piszczą mi hamulce - sprawdziłem to. Co może być przyczyną tych pisków?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi. Przepraszam jeśli temat umieszczam w złym miejscu i jeżeli jest to konieczne proszę admina o przeniesienie go w odpowiednie miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy warto inwestować w spd jeśli codziennie robię 36 km?

 To zależy od terenu w jakim jeździsz i stylu jazdy

pedały Shimano PD M424

Kup lepiej m520 są tańsze i lżejsze 

buty Shimano SH MT34

Poszukaj lepiej butów z trzema rzepami lub 2+klamra. Np xc30

. Jak wąską oponę mogę założyć, jeśli orginalna ma 1,5 cala?

Szerokość obręczy? 

Jakie opony do 100 zł polecacie?

W jakim terenie będą używane?

Co sądzicie o jezdzie z pulsometrem, czy warto w niego inwestować jeśli robię tylko 36 km dziennie?

Nie warto

. Od ponad 2 tygodni z tyłu roweru dochodzą mnie denerwujące piski.

Łańcuch nasmarowany? Może piasta wymaga serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od terenu w jakim jeździsz i stylu jazdy

Jeżdżę w 95% po ulicy i w 5% po polnych drogach i szutrach

Kup lepiej m520 są tańsze i lżejsze 

Myślałem nad m520, ale nie mają one platformy i ciężko jeździło by się na nich w zwykłych butach. Chcę teraz zainwestować w pedały a kiedyć gdy będę miał pieniądze kupię sobie buty.

Szerokość obręczy? 

622x19c

W jakim terenie będą używane?

Głównie jazda po ulicy, zależy mi na mniejszych oporach toczenia

Łańcuch nasmarowany? Może piasta wymaga serwisu.

Łańcuch jest nasmarowany, choć i tak muszę go wymienić. Co do piasty, to możesz mieć rację, sprawdzę ją dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej, tyle że podciągnął bym pulsometr także pod rekreację, ponieważ przy 36 km, nawet mimowolnie, wyrabia się formę, a jej prawidłowe utrzymanie na jednak niemałych dystansach i codziennej jeździe, to podstawa komfortowej jazdy. Pulsometr zdecydowanie to może ułatwić. 

Dla obręczy 19 mm dolną granicą jest opona 32 mm. Jeżeli jeździsz również w terenie, to poszukaj opony przełajowej (cycloross) - szybciej się zużywają na asfalcie, ale są za to dość uniwersalne jeśli chodzi o warunki pogodowe.

Jeżeli myślisz o rogach to może powinieneś poszukać kierownicy typu bycze rogi. Jest węższa, co wymusi na tobie zmianę postawy na bardziej aerodynamiczną - po co ci aerodynamika skoro się nie ścigasz? Ponieważ pod wiatr jeździsz równie często, jak zawodowcy jeżdżą w wyścigach. Nie znam twojego wzrostu ale zgaduję że dla Ciebe szerokość takiej kierownicy powinna wynosić 440mm (rama rozmiar L lub 19-21 cali) lub 420mm (rama 17-18 cali).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystałem z nich przez pierwsze miesiące jedynie z platform, od kilku miesięcy także z spd. Zarówno do platform jak i spd zastrzeżeń mie mam. Uprzedzając wpisy typu "będziesz szukał wpięcia" itp, napiszę, że nie ma z tym żadnego problemu. Pedały zawsze obracają się pionowo platformą do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla obręczy 19 mm dolną granicą jest opona 32 mm

Spokojnie do tej obręczy wchodzi 30mm > http://rowertour.com/schwalbe-marathon-racer-performance-reflex-opona-drutowa-28-x-1-2.html

Sam jeżdżę po asfaltach na tej oponie w crossie, daje radę. 

 

 

Pedały 520 starczą. Buty na rzepy, najlepiej z klamrą, ale to droższa półka. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie pulsometr sobie odpuszczę, może kiedyś gdy będę robił trochę więcej kilometrów...

Nie jeżdżę i nie zamierzam jeździć w terenie, bynajmniej na obecnym rowerze. Co powiecie na taką oponę?

http://rowertour.com/schwalbe-marathon-plus-28x1-25-sg-700x32c-reflex-opona-drutowa.html

Nie myślałem o zmianie kierownicy, obecna mi odpowiada, choć ma mało punktów podparcia dlatego chcę dokupić rogi. mam 182 cm wzrostu. Rama w rowerze to XL.

Odnośnie pedałów - nie martwię się takimi sprawami jak szukanie wypięcia, coraz bardziej się do nich przekonuje, jednak ich cena jest wysoka. Jeszcze raz napisze że wolałbym pedały z platformą, ponieważ buty dokupię sobie w późniejszym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica pomiędzy 30 a 32 w zasadzie żadna, ale faktem jest że w zalecany zakres kończy się na 32mm, później zaczyna się efekt żarówkowy.

 

Marathony będa idealne na asfalt. Duża odporność na ścieranie i średnio-niskie opory toczenia. Wadą jest waga 800g. No ale to kwestia wyboru, albo te wcześniejsze marathon racer i 400g albo odporność na przebicia i 800g. To co odczuwasz jako opory toczenia to również wpływ masy rotacyjnej. Spójrz na filmik

Dwa koła o tej samej masie, w jednym masa przeniesiona z obwodu na oś. Koła z marathon racer będą się szybciej toczyć bo mają mniejsza masę na obwodzie.

 

O kierownicy pomyślałem, ponieważ cenowo wychodzi praktycznie na to samo, dochodzi tylko owijka zamiast gripów, ale odpadają problemy z równym ustawieniem rogów. Rogi masz przytwierdzone na stałe więc też nie będą się luzować lub przekręcać od jazdy po wybojach. Przy 182cm twój rozstaw barków powinien wynosić ok 440mm więc takiej kierownicy powinieneś szukać.

 

Odnośnie butów to pozostał bym przy tych m34, bo rozumiem że chcesz mieć takie buty, że kiedy je wypniesz to tylko wtajemniczeni będą wiedzieć że to SPD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik przekonał mnie do lżejszych opon i myślę że właśnie te kupie  ;) 

Co do kierownicy,  czy mógłbyś pokazać mi taką w cenie do 70 zł. Musi ona być na 31,8 mm. Chcę porównać co było by lepszym rozwiązaniem, zwykła kiera + rogi czy bycze rogi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik przekonał mnie do lżejszych opon i myślę że właśnie te kupie  ;)

Co do kierownicy,  czy mógłbyś pokazać mi taką w cenie do 70 zł. Musi ona być na 31,8 mm. Chcę porównać co było by lepszym rozwiązaniem, zwykła kiera + rogi czy bycze rogi.

Filmik jest zmanipulowany ;)

Tzn. w rzeczywistości różnica nie jest tak drastyczna. Jakby zamontowali na obwodzie tych kółek obciążenia różniące się 2 razy masą, to demonstracja nie wyglądałaby tak ciekawie. A to dlatego że moment bezwładności zależy od masy liniowowo, ale od promienia już kwadratowo. W tymi filmie ten sam ciężar rozmieścili tak na oko na promieniu różniącym się trzykrotnie, czyli różnica w momencie bezwładności jest aż 9-krotna (zamiast np. 2 krotna przy dwa razy większej masie, ale rozmieszczonej tak samo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie jest zmanipulowany. Specjalnie obydwa koła maja taką samą masę, zamiast jedno lżejsze drugi cięzsze. Każdy słyszał o masie rotacyjnej ale kiedy przychodzi kwestia jej rozpatrzenia każdy klepie banialuki, że "musi być jak najmniejsza" i na tym się kończy dyskusja. I tak np. ktoś ma mniejsza masę rotacyjną bo sobie zmienił piastę na taką o 200 gram lżejszą. Po prostu ludzie nie potrafia tego ogarnąć bo albo mają uczulenie na całki, albo do szkoły mieli pod górę, a wystarczy pomyśleć. Gdyby masy były różne dla tych kół to od razu pojawiły by się zarzuty o nie rzetelność, że w rzeczywistości takich różnic nie ma itp. a tak nawet te zarzuty można odeprzeć - koła mają tą samą masę a w rzeczywistości kręcą się tak jak na filmiku. Fizyki się nie oszuka.

 

Co do kierownicy to taniej nie znalazłem http://www.ebikeserwis.pl/kierownica-xlc-pro-base-bar-440mm-31-8-blk,3,4059,5662

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację - ludzie nie mają pojęcia, tylko znają jakies hasło i się nim podniecają. Masa rotacyjna jest takim hasłem, które nie występuje w fizyce, a występuje w marketingu. W fizyce występuje moment bezwładności.

O co mi chodziło - na obwodzie koła musisz mieć oponę, czy chcesz czy nie. Nie da się, jak w tym filmiku, ściągnąć masy opony ku środkowi koła, aby uzyskać tak spektakularny efekt (ściągasz masę do połowy promienia i moment bezwładności spada 4 razy!), chyba że kupisz 4 razy lżejszą oponę (nie wspominając o obręczach). Dlatego ten filmik jest zmanipulowany, bo w rzeczywistości nie zamontujesz sobie opony bliżej piasty, prawda? W zasadzie to nie masz żadnego manewru, aby móc przy tej samej masie całego koła, jak największą część tej masy skoncentrować w pobliżu osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co ściągać masę do połowy koła kiedy można ściągnąć ją całkowicie? Moje poprzednia koła miały obręcze po ok 600g  dętki po ok 170g i opony po ok 900g, obecnie mam 400g obręcz 400g opona i 45g mleko. Spektakularny spadek o połowę masy na obwodzie.

 

Odnośnie kierownicy za 70 zł to znalazłem adapter na 25.4 http://olx.pl/oferta/adapter-tulejka-redukcyjna-do-kierownicy-25-4-31-8-mm-CID767-IDb9GW9.html za 25 zł a jak ktoś ma  znajomego tokarza to może nawet za połowę tej kwoty mu dorobi z kawałka rurki.. Pozostaje więc kierownica za 45 zł, a takich jest już pełno na allegro, z chin za 5 funtów (30 zł) można sprowadzić kierownicę na 25,4mm. Poprawka, alu jest za 50 zł, za 30-45 jest stal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdziłem że jak na razie kupię do roweru rogi. Kierownicę mam zamiar wymienić w przyszłości, razem z amortyzatorem (chcę go zamienić na sztywny widelec). Podoba mi się pomysł z adapterem, tato w pracy może mi coś takiego zrobić, więc nic mnie to nie będzie kosztowało   ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...