Skocz do zawartości

[Hamulec] Promax TX-123D R2 - nie działa jak powinien


Nameful

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Miałem pewien głupi wypadek, a mianowicie wsadziłem nogę do koła podczas jazdy i połamały się dwie szprychy w tylnym kole, a więc postanowiłem wstawić koło z mojego innego roweru. Wszystko ładnie przełożyłem, wyczyściłem, rower jeździ jak należy, ale jest jeden problem..

Zamontowałem hamulec i nie działa jak powinien, tzn. jak nacisnę rączkę hamowania i klocki zaczną ocierać o koło to ani rączka ani szczęka hamulca nie powraca do poprzedniego stanu. Jakby to inaczej określić, hamulec nie jest taki "sprężysty" jak powinien być. 

Moje pytanie jest następujące, czy powinienem coś wyregulować? Może coś źle przykręciłem.. Jestem zupełnie zielony w tym temacie, a hamulce są nowiutkie bo przerzuciłem się z tarczowych kilka miesięcy temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki nie mają rantu, który blokuje się na feldze?

Klocki nie blokują się na oponie (jak ociera to oponę zniszczy przy okazji)?

Jaki jest stan linek i pancerzy? Linka sunie gładko przez pancerz czy ma jakieś przycinki?

Sprężyna ramienia hamulca prawidłowo zamontowana? Przy piwocie zazwyczaj są 3 otworki w które powinna być zamontowana końcówka sprężyny.

Edytowane przez Leszek_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki nie blokują się, tylko szczęka (albo szczęki) hamulca nie odskakują do swojego pierwotnego ustawienia. Hamulce działały jeszcze 2 dni temu, przestały działać jak je rozłozyłem i złożyłem z powrotem, więc coś nie tak zrobiłem, ale nie wiem co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qu2gZxV.jpg

Chodzi o tą sprężynę? Miałem z nią trochę problemu bo nie wiedziałem jak ją zamontować, ale po jakimś czasie załapałem o co chodzi i po zamontowaniu ona też nie zachowuje się jak sprężyna w innych hamulcach które mam. Jest za luźna i nie odskakuje w swoje miejsce jak ją przesunę palcem. Co powinienem zrobić?