Skocz do zawartości

[widelec] Przełajowy karbonowy do crossa


Slayer666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Kolejny etap uszosawiania mojego crossa. W moim Author Avion z 2011r. mam amor RST VOGUE AIR 60mm, który faktycznie pomaga na dziurawej drodze, ale jednak bardzo przeszkadza na podjazdach. Przy moich 100 kg jadąc na stojąco wytrąca mi sporo energii, a że jeżdźę i tak po szosie to nie jest mi potrzebny.

 

Szukam widelca przełajowego, bo wejdzie też szersza opona - zależy mi do tak do 700x32c żeby weszła. Mocowanie pod v-brake i na błotnik.

Ramę mam karbonową to i widelec przydałby się karbonowy. Oczywiście jak najlżejszy byle wytrzymał moją wagę ;] W oko mi wpadły 2 takie widelce :

1. PRO Carbon CYCLO CROSS Przełajowy 460gram

2. WIDELEC KARBONOWY BIRIA - CROSS, PRZEŁAJE 500 g

 

Jaki polecacie tak w granicach 1000 zł? Może jeszcze jakiś inny?

 

Jeszcze takie pytanko, jak po zmianie na sztywny zmieni się styl jazdy? Kierownica będzie niżej i będę miał bardziej sportową pozycję?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

widelec przydałby się karbonowy. Oczywiście jak najlżejszy byle wytrzymał moją wagę ;]
 O to bym się nie martwił. Widelec kompozytowy jest wytrzymalszy od stalowego. Różnica polega na tym, że stalowy pochłonie energię wyginając się. Kompozytowy może zostać obciążony jeszcze kilkukrotnie większa siłą i  wtedy pęka. To tak jak z diamentem - najtwardszy materiał na ziemi, ale idzie go rozkruszyć młotkiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się że widelca PRO już nie ma i nie będzie a wysokość widelca Biria od osi piasty do dolnej miski sterowej wynosi 400 mm (tyle samo ma Widelec Ritchey WCS Carbon CycloCross 28') gdzie w moim armorze ma 470 mm.

 

Natomiast sugerowana waga maksymalna rowerzysty wynosi 95 kg w widelcu Biria.

 

Czyli co jak to zmieni? Zawsze można podnieść kierownice podkładkami i odwrócić mostek (teraz mam mostek na minusie a kierę na samym dole)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym znacznie zmieni się kąt główki ramy i rury podsiodłowej, co nie będzie obojętne dla zachowania roweru w trakcie jazdy. Też mnie kusiła taka zamiana, ale póki co odpuściłem właśnie dlatego, że dostępne widelce sztywne dla koła 28 cali są sporo niższe niż amortyzowane, więc efekt jest trudny do przewidzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ma wyglądać? Nijak. Zbudujesz pokrakę, której właściwości jezdne będa wypadkową obniżenia suportu (fajnie zarwać korbą w glębę?) i bardziej stromych kątów główki i rury podsiodłowej. Zjazd czy skręt tym to mogą być niezapomniane przezycia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli obniżenie suportu o 70mm jest ok? :) Może przyłóż sobie miarkę do roweru i zobacz gdzie znajdą się korby, itd.

 

Kolega modrzew zwyczajnie orłem z matematyki nie był i teraz wypisuje takie bzdury.

Wg mnie suport obniży się o 20-30mm, ale to i tak sporo.

 

A wracając do widelca, to aluminium będzie najgorszym z możliwych opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości zmierzyłem o ile się obniży suport przy widelcu krótszym o 7 cm. Wtedy odległość od dołu  ramy ( gdzie jest  zamontowany  suport )  do  podłogi odległość będzie wynosić  26 cm z hakiem albo odległość środka suportu do ziemi 28 cm. Czyli i tak o 0,5 cm więcej niż w tym rowerze:

 

http://www.soteshop.cyclosport.pl/rower-28-biria-cross-carbon-deore-xt-slx-3x10.html

 

 

W tym temacie kolega zaryzykował i był zadowolony:

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/124936-geometriazmiana-widelca-na-sztywny-i-mniejsze-zmiany/

 

tu też:

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/67148-sztywny-widelecritchey-comp-ud-carbon/

 

Chyba więc też zaryzykuję, najwyżej będę miał mało używany wicelec karbonowy do sprzedania.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widelec alu nie jest najlepszym pomysłem gdyż materiał ten kiepsko nadaje się na części roweru których zadaniem jest pochłanianie np wibracji. 

Zależnie od konstrukcji może być źle albo jeszcze gorzej, oczywiście rzecz względna; ogólnie sensownym wyborem żeby choć trochę poprawić komfort jest stal albo karbon. Może nie są do duże wartości zmienne ale jednak.

Ważne będzie również jakie ciśnienie masz w oponach, wysokie w połączeniu z "drewnianym" widelcem może jeszcze wzmocnić dyskomfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździsz na 700x23C, że bijesz takie ciśnienia do crossa? :o

Rowery szosowe po pierwsze, jak sama nazwa wskazuje jeżdżą tylko po szosach, a po drugie poza najbardziej budżetowymi modelami innych widelców niż karbon nie znajdziesz w szosach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak 700x23C na przodzie, 700x25C na tyle, koła szosowe: piasty Novatec, szprychy sapim race, jedna obręcz Mavic cxp33, druga DT swiss R460.

 

Też jeżdze tylko po szosie, chodź nie najlepszej jakości, przynajmniej na drodze dojazdowej do pracy, ale wtedy zmieniam opony na 700x30 i 700x32 ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...