Pottatio Napisano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 Cześć, na forum miałem już konto od jakiegoś czasu, ale niestety straciłem do niego dostęp :/ Ostatnimi czasy dużo jeżdżę po mieście/ulicy na moim mtb i muszę przyznać, że po 50 kilometrach szerokie opony, duża waga itd zaczynają mi wadzić. Myślałem nad zakupem szosy, ale tutaj jest problem. Jestem uczniem technikum, więc kasy za dużo nie mam. Od poniedziałku zaczynam pracę, wiec z tysiąc złotych wpadnie. Myślałem o kupieniu jakiejś starej szosówki, np http://olx.pl/i2/oferta/szosa-peugeot-aspin-reynolds-501-pelna-grupa-shimano-105-CID767-IDb3YKP.html Czy coś w tym stylu nadaje się do jeżdżenia po 70-100 km? Czy przerzutki na ramie da się opanować? Piszcie co o tym sądzicie, zdradźcie mi swoje pomysły Pozdrawiam wszystkich połykaczy kilometrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 Brak dobrych zdjęć, więc ciężko coś doradzić. Jeżeli rower nie jest zniszczony/uszkodzony, a napęd nie jest zajeżdżony, to myślę, że w tych pieniądzach oferta jest ciekawa. Co do manetek na ramie, to klamkomanetki są oczywiście wygodniejsze, ale z manetkami na ramie oczywiście da się też jeździć. Swoją przygodę z szosą zaczynałem od manetek na ramie, a po kilku miesiącach zainwestowałem w klamkomanetki. Powody dla których zdecydowałem się na taką modyfikację: - nie dało się zmieniać biegów przy ciężkich podjazdach na stojąco, trzeba przysiadać żeby nie stracić równowagi. - nie dało się zmieniać biegów podczas dynamicznych startów ze skrzyżowania, zmiana biegu wymaga aby przysiąść na chwilę, trzeba więc wybrać stosunkowo twarde przełożenie przed startem. - kiedy zmieniasz bieg i wyprzedza Cię w tym czasie ciężarówka, to można stracić równowagę, Ogólnie wszystkie operacje związane ze zmianą biegów wymagają puszczenia kierownicy jedną ręką, nie da się też jednocześnie zmienić biegu z przodu i z tyłu. Mnie osobiście strasznie to irytowało i psuło całą przyjemność z jazdy, ale są osoby które jeżdżą z manetkami na ramie i nie przeszkadza im to w codziennym użytkowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pottatio Napisano 1 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 Niestety jeżdżę dużo po Warszawie, obawiałem się właśnie o zmiany przełożenia w ruchu ulicznym, na światłach itp. Tutaj przerzutki dużo pracują. Nie mówię, że to musi być konkretnie ten rower, ogólnie szukam czegoś do tysiąca złotych. Myślę, że w tej cenie uda się znaleźć coś właśnie z klamkomanetkami. Jak komuś wpadnie w oko rower na 178 cm wzrostu, 83 cm nogi niech da znać (kalkulatory podpowiadają coś koło 56-57 cm). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 W tych pieniądzach można coś kupić z klamkomanetkami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kristofer123456 Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Przy odrobinie szczęścia możesz coś znaleźć na klamkomanetkach Na ten przykład: http://olx.pl/oferta/rower-szosowy-CID767-IDaZGYb.html#37390a10ff Niestety nie ma informacji o rozmiarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Na oko 54 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 @Pottatio pomysł masz niezły , rozmiarówka wyszła Ci nieco za duża moim zdaniem , 54 będzie najodpowiedniejszym rozmiarem wg mnie pytanie czy jesteś nastawiony na ramę stalową, czy na aluminiową - jeżdzę codziennie po wawie po ulicach i ddr z kostki i moim zdaniem ma to znaczenie. z alu ten Faggin fajny (tez mi sie wydaje ze rozmiar ok.54) , prawilne klamkomanetki 2x9, dobre heble dualpivot , opony 25c jak nie 28c , idealne na miasto a ten Peugeot, ma co najwyżej fajną ramę..ale też bez rewelacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pottatio Napisano 28 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Cześć, przepraszam za małą aktywność w temacie, ale praca, wyjazdy, znajomi... Rama raczej stalowa, nawet na aluminiowym góralu potrafi tyłek wytrząść. na razie bez ciśnienia, jak nie w tym roku, to w następnym, może będzie więcej kasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pottatio Napisano 2 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2015 Mam jeszce jedno pytanie: Czy szosy w stylu tego peugeota - po 20 i więcej lat maja dostępne części zamienne takie jak wkład suportu, korby itp? Nie chciałbym kupic roweru, który po zużyciu się jednej częścii będzie niezdolny do jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 akurat w przypadku Peugeota możesz trafić na gwint francuski , do którego wkłady suportu trudniej dostać. znając gwint mufy suportowej kupujesz suport pasujący pod korbę jeśli chcesz wykorzystać ją dalej, lub pod coś innego. ja mam gwint włoski, rama pewnie ok 20lat suport i napęd 2x10 z trochę innej epoki w sumie łatwo to wszystko dobrać i kupić w necie, kwestia tego żeby unikać takich kwiatków jak z tym gwintem, szczególnie jeśli masz zamiar jeździć dużo i nastawiasz się na kolejne wymiany. jest dużo innych poza Peżo tak więc mufa BSA (angielska) albo ITA (włoska) będzie najlepsza, BSA chyba będzie najwięcej części Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 Nie nastawiaj się negatywnie na Peugeota. Mam model Cologne i nie narzekam. Jeżeli będzie na osprzęcie Shimano, to 99% będzie miał suport BSA i bez problemu dostaniesz wszelkie części zamienne. Ale starsze egzemplarze z lat 80-tych faktycznie mogą być kłopotliwe w doborze części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 2 Września 2015 Udostępnij Napisano 2 Września 2015 jakby co - mi nie chodziło o negatywne nastawianie do Peugeot'a, robili ładne ramy - a reszta jak wyżej , ważna jest mufa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pottatio Napisano 2 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2015 Jutro jadę oglądać peugeota monaco z 1990 roku. Na co zwrócić szczególną uwagę (poratawowe rzeczy oczywiście zobaczę, czy w takim rowerze trzeba sprawdzić coś, na co nie patrzy się przy współczesnych produkcjach)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pottatio Napisano 3 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2015 Właśnie siedzę w autobusie, wkurzyłem się. Pojechałem obejrzeć ten rower, cholernie daleko. Pan podstawił swoją dziewczynę, no ok, najwyżej cenę zbiję bardziej. Podchodzę do roweru, a tam w oponie zero powietrza, koło krzywo osadzone i ociera o ramę. Nie da się przejechać metra. Tylny hamulec nie jest naciągnięty, przedni ledwo. Siodełko ma luz, buja się po usiądnięciu. Mimo to pani mnie namawia, ze ona jeździła na tym rowerze, wszystko ok, dętkę sobie zmienię gdzies po drodze (po wyjściu z metra 15-20km do domu do przejechania). Podziękowałem za rower to odeszła obrażona. Jak tu sie nie wku**ić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 3 Września 2015 Udostępnij Napisano 3 Września 2015 Zawsze najlepiej obejrzeć przed zakupem, ale przed wyjazdem warto wcześniej poprosić o jakieś zdjęcia. Ludzie cuda potrafią obiecać przez telefon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pottatio Napisano 3 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2015 Widziałem zdjecia, nic takiego nie było widać na nich. Pan teraz chce poprawić rower i mi go dowieźć, grzecznie kazałem mu spadać zaskoczony był, że rower w takim stanie mi nie pasuje, przeciez wcześniej sprzedawał inne i jestem pierwszy, ktory nie kupił. Dwie godziny w plecy, zero pożytku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pottatio Napisano 14 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2015 W kropce jestem, olx/allegro cały czas to samo. Jedyna zmiana to to, że przez wakacje urosłem około 2 cm - teraz jest 180 wzrostu, noga 84. Nie widzę nic w całości godnego uwagi. Kusi złożyć coś od początku, ale wyjdzie drożej dużo :/ Taka rama, że serce pęka, kusi bardzo http://olx.pl/i2/oferta/sprzedam-rame-kultowego-roweru-szosowego-jaguar-wraz-z-widelcem-CID767-IDbqHOF.html#:c8ee25c53d Niestety przy tym samym budżecie miałbym gorszy sprzęt, nawet przy używkach. Jak zabraknie kasy to nie mam problemu z jazdą na ss, dla mnie bardzo przyjemny rodzaj napędu na razie cały czas wyczekuję na coś gotowego i zdalnego do jazdy. Wyśmiewacie, doradzajcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zoomek Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 "Winter is coming"... Teraz wystarczy tylko cierpliwie czekać. Na jesieni/zimą wiele osób pozbywa się swoich rowerów lub części do nich. Wystarczy uzbroić się w cierpliwość i systematycznie przeglądać allegro/olx a na pewno coś trafisz ciekawego. Czy złożenie roweru wyjdzie dużo drożej? Niekoniecznie... Mnie udało się zmieścić w 1200 zł z ramą cro-mo na rurkach columus cro-mor, klamkomanetkami rsx i osprzętem shimano 600. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 Nie znam się na Jaguarach ale jeśli to oryginał to chyba cena jest dobra... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.