Skocz do zawartości

[Problem]z napompowaniem dętki


mnichmark

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam następujący problem.

W starym budżetowym rowerze mam obręcz z oponą 26x1.75. W nowszym rowerze również budżetowym obręcz z oponą 26x2.0 Do obręczy 1.75 założyłem dętkę 1.75 jednak oponę z drugiego roweru 2.0. Po napompowaniu opona sie uginała, nie dało się do końca napompować. Co dziwne podczas pompowania uszkodziły mi sie dwa wężyki od pompki.

Czy do obręczy 1.75 (tzn takiej wielkości opona na niej była, jednak w porównaniu do drugiej obręczy rowek w środku niej był zauważalnie węższy ) moge założyć dętkę 1.75 jednak oponę 2.0. (wszystko 26 cali ) Czy to jest problemem nie możności całkowitego napompowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie pompuje się do momentu aż opona będzie twarda, ponieważ to nie jest wyznacznikiem ciśnienia, Pompuje się do ciśnienia zalecanego przez producenta opony a te odczytuje się ze wskazań manometru (zewnętrznego lub wbudowanego w pompkę). Stąd pytanie - skąd wiesz że nie napompowałeś do końca? Nie wspominasz o pomiarze ciśnienia, a twardość opony... no cóż. Jedna osoba ugnie oponę nabitą jak kamień a inna nie będzie miała siły ugiąć miękkiego flaka. Pomiar misi być miarodajny to o czym pisałeś nie może służyć nawet jako wskaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy do obręczy 1.75 (tzn takiej wielkości opona na niej była, jednak w porównaniu do drugiej obręczy rowek w środku niej był zauważalnie węższy ) moge założyć dętkę 1.75 jednak oponę 2.0. (wszystko 26 cali ) Czy to jest problemem nie możności całkowitego napompowania ?

 

Rozmiary obręczy są dość uniwersalne i przeznaczone do wielu rozmiarów opon. Także tutaj nie szukaj przyczyny.

 

Pytanie co to dla Ciebie znaczy do całkowitego napompowania ? :) Na kamień ?

 

Tak jak koledzy wyżej - sprawdź na oponie w jakich granicach ciśnienia lubi się poruszać. Jeżeli nie masz pompki z manometrem, polecam staję benzynową :) 

 

Opona nawet jak będzie dołożona max ciśnieniem, jeżeli nie ważysz 60 kg zawsze będzie się lekko uginała taka jej rola :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manometr pokaze mi ciśnienie w dętce, które byc moze jest dobre. Jednak jesli dętką jest zamała i nie wypełnia opony to moze dlatego opona wyraźnie sie ugina ? W innym rowerze jest kamień ,wiec nie chodzi o to ze za mocno dociskam.

 

Pompkę i tak musze kupić więc kupie taką z manometrem i sprawdzę ciśnienie. Jaką stacjonarną pompkę z manometrem do 60 zł byście polecili ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manometr pokaze mi ciśnienie w dętce, które byc moze jest dobre. Jednak jesli dętką jest zamała i nie wypełnia opony to moze dlatego opona wyraźnie sie ugina ? W innym rowerze jest kamień ,wiec nie chodzi o to ze za mocno dociskam.

 

Pompkę i tak musze kupić więc kupie taką z manometrem i sprawdzę ciśnienie. Jaką stacjonarną pompkę z manometrem do 60 zł byście polecili ?

 

 

Na fizyce z laskami gadałeś, co? Zacznij pompować dętkę bez opony i zastanów się czy jest szansa aby nie wypełniła pustej przestrzeni w oponie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zakładanie dętki z max1,75 do opony 2 nie jest najlepszym pomysłem, u mnie dętka 1.9 przy oponie 2.1 dla. 3,5bar jeździła w środku ścinając wentyl.
 

 

Dętki zazwyczaj mają zakres i zapewne tu mamy 1.7-2.1-coś... no chyba, że mnichmark założył dętkę z zakresem 1,25-1,75... to rzeczywiście przy oponie 2.0 może być problem z nabiciem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jeździła w środku ścinając wentyl.
Najwyraźniej włożyłeś zawór presta w otwór pod shredera. Gdyby dętka była luźno to by opona również miała szanse na ruszanie się. Zobacz jaka duża jest powierzchnia tarcia. Myślisz że cokolwiek może się ruszyć? 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Dętki zazwyczaj mają zakres i zapewne tu mamy 1.7-2.1-coś... no chyba, że mnichmark założył dętkę z zakresem 1,25-1,75... to rzeczywiście przy oponie 2.0 może być problem z nabiciem :P

 

No własnie na dętce niema żadnego przedziału jest tylko 26x1.75.

 

Kupiłem dobrą nożną pompke typowo samochodową ( do 6 barów ) z manometrem , jednak manometr nie pokazuje ciśnienia. Czy to wina tego ze mam wentyl presta i przejsciówke na samochodowy ?

 

Po napompowaniu na maksa ( wiecej juz nieda sie wcisnąć ) gdy mocno docisne idzie prawie docisnąc do obręczy , więc wydaje mi sie że jednak detka jest zamała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kupiłem dobrą nożną pompke typowo samochodową ( do 6 barów ) z manometrem , jednak manometr nie pokazuje ciśnienia. Czy to wina tego ze mam wentyl presta i przejsciówke na samochodowy ?
 

 

Nie nie ma to znaczenia, ja używam przejściówki i używam kompresora i manometr działa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manometr nie ma szansy zadzialac przy zaworze Dunlop (stare rowerowe). Presta nawet z przejsciowka nie ma klopotow z manometrem.

Zależy od przejściówki. Miałem jedną od kompletu z pompką samochodową, rzeczywiście manometr z nią działał, ale nie miała uszczelki i powietrze uciekało bokiem. Kupiłem więc przez internet inną, z uszczelką - jest szczelnie, ale okazała się sporo dłuższa, przez co nie można wcisnąć końcówki wentyla. Tak więc manometr działa wyłącznie podczas pompowania, taki oddzielny nie ma szans.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zależy od przejściówki. Miałem jedną od kompletu z pompką samochodową, rzeczywiście manometr z nią działał, ale nie miała uszczelki i powietrze uciekało bokiem. Kupiłem więc przez internet inną, z uszczelką - jest szczelnie, ale okazała się sporo dłuższa, przez co nie można wcisnąć końcówki wentyla. Tak więc manometr działa wyłącznie podczas pompowania, taki oddzielny nie ma szans.

 

Chyba mylisz zawory. Dunlop ze względu na konstrukcję nie ma możliwości zmierzenia ciśnienia. To te które kiedyś były z wentylem (taką pomarańczową gumką).

Dunlop wygląda tak:

220px-Dunlop_valve.jpg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z pompowaniem rozwiązany. Wcześniej miałem pompke uszkodzoną i nabijała tylko do danego ciśnienia , pózniej przepuszczała. Na nowej pompce natomiast trzeba było troche mocniej depnąć :-)

 

Co do manometru, pokazuje on mi tylko ilość ciśnienia w momencie gdy powietrze jest wtłaczane. I tak sie zastanawiam czy manometr w niej jest sprawny czy reklamować , a nie mam jak sprawdzić. Jednak z tego co widze niektórym też po przejściówce on nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To znaczy, że za płytko założyłeś końcówkę i zawór nie jest otwarty - przy samochodowym, albo za mało odkręciłeś prestę jak masz prestę.

 

Jep potwierdzam, jak zakładasz przejściówkę i źle założysz końcówkę, to tak właśnie będzie może też być tak jak zaworek presty do końca nie odkręcisz :P Niemniej jednak ja mam 2 przejściówki i na każdej działa bez problemów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...