Skocz do zawartości

[ROWER]Pierwszry rower kolarski


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Codziennie jeżdżę na rowerze jednak jedyne co mam to stary, marketowi rower mtb. Interesuje sie kolarstwem szosowym i chcialbym sie jakos w tym rozwinac wiec plaunje kupic jakias najprastsza kolarzowke na poczatek. Znalazlem oferte na olx.

Prosze o podpowiedz czy warta kupic taki rower lub czy pozbierac troche wiecej pieniedzy.

http://olx.pl/oferta/szybko-sprzedam-rower-kolarzowka-phoenix-CID767-ID9Pgfb.html#d9d484f957

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z tym rowerem. Strasznie słaba konfiguracja. Brak klamkomanetek u mnie ten rower przekreśla. Ciężko wyobrazić mi sobie sytuację w której muszę odrywać ręce od kierownic by zmienić przełożenie np podczas szybkiego zjazdu lub redukując przed ostrym zakrętem. 

Dobry osprzęt o którym pisze sprzedawca też jest trochę naciągany.  Stara przerzutka shimano sis nie zalicza się do dobrego osprzętu. 

Lepiej dozbieraj i kup coś innego. W granicach 1200zł można kupić fajny sprzęt na początek. Czasami się trafi coś taniej. Celuj w używane rowery.

Jak nie jesteś pewny zawsze możesz zadać pytanie w dziale szosowym na tym forum.

 

Pozdrawiam 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie przesadzaj że brak klamkomanetek z miejsca przekreśla rower, jak nie chcesz odrywać rąk to musisz myśleć, przewidywać i patrzeć przed siebie.

 

Podaj kwotę jaką możesz przeznaczyć na rower, ewentualnie ile jesteś w stanie dozbierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właściwie to to jest rower szosowo-turystyczny. Niezaprzeczalnym atutem tego wozidła jest bagażnik bo nie musisz niczego wozić na plecach. I na tym koniec. Korby stalowe i to na klin, obręcze stalowe więc siła hamowania kiepska a jak dostaną trochę wody to tragedia, osprzęt shimano positron, który jest chyba nie do wyregulowania. Jeździłem na czymś podobnym i jako typowe miejskie wozidło to czemu nie ale jeśli chcesz się rozwijać szosowo to nie tędy droga.

 

 

Jeżdżąc po polskich drogach cieżko jest przewidywać i planowac.

Oj tam bez przesady, chyba że się jeździ głównymi, na bocznych nie ma problemów. Klamkomanetki to fajna sprawa ale z tymi na ramie jeśli nie jeździ się agresywnie w peletonie to nie jest najgorzej. Zmiana biegów na lżejsze nie przysparza problemów no ale żeby przyspieszyć to jednak już trza opanować tajną technikę "z kolana".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi tylko o ruch na drogach ale tez o stan nawierzchni. Boczne drogi też nie są w najlepszej kondycji. 

Racja jest taka że idzie się przyzwyczaić to tego utrudnienia i po pewnym czasie zmiana "biegów" już nie będzie przysparzać problemów. Chodziło mi o to ze jest to zwyczajnie niebezpieczne zanim się załapie doświadczenie. Już sama przesiadka z roweru MTB na szosę wymusza zmianę przyzwyczajeń.

Osobiście wolę zachowywać pełną kontrolę nad rowerem.

 

pozdrawiam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Podaj kwotę jaką możesz przeznaczyć na rower, ewentualnie ile jesteś w stanie dozbierać.

Kwota to do 500zl. Niestety na ta chwile na więcej sobie pozwolić nie mogę a im mniej tym lepiej. Puki co chce nauczyć jezdzic sie na ostrym kole a jak dozbieram więcej pieniędzy to sprzedam stary i kupie nowy. Ze zmiana biegów z odrywaniem reki kłopotów nie mam ;) często jeżdżę z rekami złączonymi po środku prostej kierownicy i wtedy zmiana biegow nie stwarza mi zadnych problemow.

 

 

Jeździłem na czymś podobnym i jako typowe miejskie wozidło to czemu nie ale jeśli chcesz się rozwijać szosowo to nie tędy droga.

Ja jestem zdanie ze lepiej cos niz nic a na wiecej niestety mnie najzwyczajniej w świecie nie stac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz sie nauczyc jezdzic na ostrym kole to ten zakup ci nie pomoze. To zwyczajnie nie jest ostre kolo.

 

Edit: Ostre to nie tylko wygląd i brak przerzutek. W ostrym kole zębatka jest na sztywno spięta z piastę. Umożliwia to jazdę w przód i w tył, a podczas jazdy nie możesz przestać pedałować jeżeli nie chcesz zblokować koła.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją szosę poskładałem za niewiele więcej. Trochę to trwało nim udało mi się skompletować wszystkie potrzebne części. Ok 85% części były to używki kupowane na olx allegro i giełdach. W planach mam modernizację ale do nauki wystarczyła. 

Nie twierdze ze jest to dobra droga i dla ciebie, ale to zawsze jakaś opcja skoro nie możesz od razu wyłożyć więcej gotówki.

 

pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem rozglądać się po ofertach i myślę sobie ze mógłbym złożyć sobie rower ale nie wiem jak się do tego zebrac. Co będę potrzebował itd. Niektóre rzeczy jak na przykład siodelko mógłbym wziąć ze starego roweru.

Ostre kolo odpada. Nie wyobrażam sobie jazdy po górkach bez przerzutek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj zbiorowych aukcji lub ofert na olx. Swoja ramę wraz z widelcem, mostkiem, sterami, kierownicą i hamulcami kupiłem od jednego kolesia. Nie jest to szczyt marzeń ale na początek spokojnie daje radę.

Szukaj też po starszych częściach.

Z roweru MTb zbyt dużo części nie przełożysz. Szczególnie ze jest to sprzęt z marketu.

 

Nim zaczniesz zamawiać części poszukaj poradników i podpowiedzi w google. Nie ty pierwszy składasz rower z małą ilością wiedzy na ten temat.

 

Nie jest to wcale taka skomplikowana sprawa jak by się mogło z początku wydawać. Zaletą takiego rozwiązania jest to że budowa rozłoży się to w czasie, przez co może i górna granica kwoty się zmieni ;).

 

Pozdrawiam 

 

 

Edit: Z domu podeśle ci kilka ofert części, które będą ci potrzebne do budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za rady :) Pozytywnie mnie to nastawiło i mam coraz większa ochotę wsiąść na rower i popedałować ;)

Fajne jest tez to ze podczas składania roweru dokładnie poznam jego budowę i będę wiedział co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fvff

 

 

najważniejsza jest rama i jej dopasowanie  , podaj  wzrost i długość nogi - łatwiej będzie szukać.

 

na dopasowanej ramie możesz zacząć z przerzutkami na skośnej rurce (w razie potrzeby dokupisz klamkomanetki)  i nawet  słabych kołach - chociaż zaletą byłoby kupić coś pod koła 28" - to co wrzuciłeś z OLX na wg mnie koła 27" - różnica taka że gry zapragniesz mieć lekkie koła 28"  to będziesz musiał wymienić hamulce na takie z dłuższymi ramionami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak , manetki na skośnej rurze znajdziesz w większości starszych szosówek, jak np na tej aukcji: http://allegro.pl/rower-szosowy-pegueot-i5558731758.html

 

 

klamkomanetki same w sobie mają tą zaletę oprócz ogarnięcia zmiany biegów i hamowania bez odrywania rąk od kierownicy że dają oparcie na dłonie  , o klasyczne stare klamki cięzko się oprzeć, nie do tego raczej zostały stworzone , a raczej z myślą o hamowaniu w dolnym chwycie

 

przy przejściu na klamkomanetki używa się adapterów w miejsce starych manetek

0_0_productGfx_91730c8a83cfe5897694c3615

 

i masz efekt mniej wiecej taki jak u mnie:

res_P1080051.jpg

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie o rurę łączącą główkę sterów z suportem korby.

 

Według wzrostu potrzebna rama w wielkości 56-60 cm(długość rury podsiodłowej). Jak kupisz zadurzą to będzie lipa. Przy mniejszej ramie zawsze możesz nadrobić długością mostka i wysokością siodła.

Na początek oferta gotowca 

http://olx.pl/oferta/rower-szosowy-colnago-na-hallowtech-ii-ultegra-CID767-IDaBBmR.html

 

 

 

 

Edit:

Sama rama. Wymaga trochę pracy 

http://olx.pl/oferta/rama-szosowa-raleigh-58-cm-CID767-IDaYXHx.html#b82af3580b

 

W fajnym stanie tyle że trochę droższa 

http://olx.pl/oferta/rama-szosowa-romet-sport-czerwona-CID767-ID9Xr3x.html#b82af3580b

 

Widelec pod stery 1' NOWY

http://velo.pl/czesci/widelce/accent/widelec-szosowy-1

 

 

Edit2:

Koła zwykłe + kaseta  7rz. 

http://olx.pl/oferta/kola-szosowe-28-CID767-IDb1465.html#a83ebcca36

 

 

 

To tak n a początek. Są to tylko przykładowe oferty i tylko z OLX.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten rower 'colgano' to w ogole rewelacja jak za 600zł (chociaz przy nodze 102  to raczej rozmiar 58-60)  - minusem jest (dla mnie) rama aluminiowa  , ale plusem  od razu klamkomanetki - jeśli to jest Tiagra 9spd  (wnoszę po ilości tylnych zębatek jeśli to nie jakaś rzeźba)   to  za same takie klamkomanetki na allegro pewnie trzeby by 250up zapłacić

 

dla pewności zadałbym pytanie o wysokośc rury poziomej od podłoża   i  długośc rury poziomej mierzonej   (Center) środek podsiodłowej - (center) środek sterowej - a to dlatego że sprzedający pisze że ma 175 wzrostu i że dla niego jest idealna...albo lubi stać na palcach na postoju albo staje tylko jedną nogą a druga zostaje na pedale - sam przerabialem  58(c-t)   i trochę 'wisiałem' , przy  wymiarach 176/79

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Diakon166

Raczej skłaniałbym się ku ramie Raleigh. 195zl to trochę ponad budżet a do tego dochodzą koszta wysyłki. Lakierowanie to nie problem.

 

@RafalxM

Rower tez mi się podoba jednak jak mam go sprowadzać ze Szczecina to wolałbym mieć pewność ze będzie pasował.

 

Przeszukałem już trochę ofert jednak z mojej okolicy nic ciekawego nie ma :/. Wiecie może jak wygląda sprawa z wysyłką? Czy jest to chętnie odbierane wśród sprzedawców i jak z cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spytaj o dokładne wymiary  i przypasuj się do takiego samego w okolicach , będziesz miał pewność czy pasuje ;) nawet pod kątem innego zamawianego na odległość ;)

 

wysyłka powinna zamknąć się w 50zł kurirem lub paczka48  , przy kupniena odległość warto spytać o numery ramy i sprawdzić legalność - przy zakupie przez allegro od handlarzy jest ten plus że przeważnie nie ma problemów z uzyskaniem paragonu od firmy na taki zakup ... zawsze to lepsze niż nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytałem i teraz czekać na odpowiedz. 

Co do innych części to na Allegro jest dużo ofert z kierownica wraz z mostkiem. 

http://allegro.pl/listing/listing.php?fuzzy=1&order=p&string=kokpit+szosowy&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-uni-1-5-0629&fallback=fuzzy

Ktora oferta byłaby najlepsza? Celować raczej w dłuższy mostek? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Rometa to jedna mała uwaga. Ma on niestandardowe dziś rozstawy piast. To oczywiście nie jest aż takim wielkim problemem ale nie wiem czy ten Romet nie miał też sterów 25mm czyli znów kupa. Relight z kolei nie ma kołków na manetki więc jeśli będziesz kupować to żeby były z obejmą, chociaż chyba wszystkie stare ją mają. Mostek i jego długość to taka trochę indywidualna sprawa. Najlepiej zmierz sobie długość u siebie w góralu i zastanów się czy jest dobrze to będziesz wiedział czego oczekiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...