Skocz do zawartości

[Rower carbonowy vs zwykły marketowy]


wachus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Panowie mam rower Ortler carbon na całej ramie carbonowej, na osprzęcie Shimano XT,(przerzutki, kaseta i korba raczej też), amor Vita, piasty XT, tarczówki XT.

 

Ponadto rower jest odczuwalnie lżejszy (ok 1.5- 2kg) to pomimo tego o wiele ciężej się jeździ od takiego roweru marketowego "Spartacus".

 

Jadąc swoim to czuje jakbym do pleców miał przyczepione wagony które musiałbym za sobą rozbujać by nabrać prędkości...Ógólnie cieżko się pedałuje

Z kumplem zamieniliśmy się rowerami dla porównania i różnica jest ogromna. On cały czerwony i spocony a ja lekko depcze na tym Spartacusie i nabiera prędkości momentalnie...

 

Pomimo że on ma opony 700x28 a moje 700x35 schwalbe marathon plus które są dość ciężkie z wkładką kewlarową to by stawiały takie opory i taka byłaby kolosalna różnica czy problem będzie leżał gdzieś indziej ? Gdzie szukać przyczyny ?

 

 

Pytanie czy sprzedać ten rower i kupić choćby tego Spartacusa czy grzebać w tym obecnym choćby dla pozostawienia tej carbonowej ramy ?

 

c5fa1e5061ffa7acmed.jpg

 

05da965ef9d4a985med.jpg

 

Duże zdjęcie

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/05da965ef9d4a985.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony w powietrzu kręcą sie właśnie bez jakiś widocznych oporów.Co do wzrostu to 175/176cm. Łańcuch smarowany po zakupie.

 

Na chwile obecną moge zmienić opony na węższe bo i tak jak bym zmieniał rower na inny to będę również podmieniał opony. Ale czy na samych oponach byłaby tak kolosalna różnica to nie jestem do końca przekonany.

 

 

Ale jest sens głębszych zmian w tym rowerze choćby na ramę czy lepiej to sprzedać i kupić coś sprawdzonego choćby jak ten Spartacus ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie powiem ci teraz ale na flaku nie jeżdżę. Różnica pomiędzy obojgiem rowerów jest kolosalna więc nie myślę że byłaby to kwestia tylko ciśnienia w oponach.

 

na razie kupie i założe węższe opony Maxx Detonator 700x28, które są znacząco lżejsze od Marathon Plus+

 

Może amor mu ciąży który waży ok 2.5 kg. Ale nie chciałbym takiej sytuacji że wyłoże kasę a nadal będzie to gorszy rower od tego Spartacusa który jest dużo tańszy.

 

Lekko niedorzecznym jest aby rower carbonowy tak znacząco dostawał w tyłek od takiego marketowca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ponadto rower jest odczuwalnie lżejszy (ok 1.5- 2kg) to pomimo tego o wiele ciężej się jeździ od takiego roweru marketowego "Spartacus".
To znaczy ile konkretnie waży ten twój carbon? Różnica pomięcy ramą kompozytowa a aluminiową to średnio 300-500 g. Więc jeżeli tylko rama jest wylajtowana (masz TX ale 8-9 biegów, wiec jakiś stary model albo po kosztach koło zrobine) to różnica w wadze dla identycznych rowerów to niepełny bidon, a twój rower jest cały poobwieszany drobiazgami. Nie zdziwił bym się jak by był cięższy od konkurenta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest odczuwalnie lżejszy.Na pewno koło 1 kilo. No bez zastanowienia odczuwa się różnice podnosząc oba rowery

 

 

 

Panowie opona 700x25 nie będzie trochę za cienka do tego roweru ? I nie będzie za śmiesznie wyglądała ? Bo zastanawiam się pomiędzy 700x28 a 700x25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli koła lekko się kręcą i nie ma żadnych oporów to pozostaje jedynie sprawdzić korbę. Zrzuć łańcuch z przodu i zakręć samą korbą. Powinna śmigać, jak wiatrak. Może coś z suportem jest nie tak? 

 

Koła kręcą się leciutko

Hamulce nie obcierają

Napęd nasmarowany

Jedziesz na tych samych przełożeniach

 

Albo coś z suportem i korba ciężko chodzi albo rower nie jest cięższy o 1kg a o 3-5kg... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do suportu to nieraz potrafi "strzelić" przy mocniejszym depnięciu. Co do wagi to ten właśnie Spartacus jest odczuwalnie cięższy niż ten mój o dobry kilogram a mimo tego różnica w jeździe jest kolosalna.

 

Ja jadąc początkowo na tym moim po 15km miałem dość. Zamieniłem się z kumplem i on za to po 20km ledwo co dawał rade a mi na tym spartacusie odżyły siły. Jego opinia jest podobna że na tym moim dużo ciężej się jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierzcie mi że różnica jest bardzo odczuwalna po zamianie rowerów. :)

 

A co byście zrobili jakbyście w takiej sytuacji, że na tańszym marketowym rowerze jak kands, sprartacus o wiele lepiej się wam jeździ to byście ten lepszy sprzedali (w moim przypadku ten carbon) i kupili ten market

 

czy próbowali coś robić z tym obecnym jak wymiana opon, widelca, korb (i poniekąd szli w koszty nie wiedząc czy to coś pomoże) bo jakby nie patrzeć ma lepszy osprzęt i ramę z carbonu.

 

Sprawdzałem tarczówki, lekko podregulowałem zacisk w których siedzą klocki ale ogólnie oba koła kręcą się be oporów, tak samo jak korba, choć poniekąd jest masywna...

 

Wiem że to wszystko trochę dziwnie brzmi i wielu zapewne przychodzi na myśl że szukam dziury w cały i najwyższa pora potrenować, ale różnica między tymi dwoma rowerami była naprawdę odczuwalna.

 

Na dniach wymienię opony na 28c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie masz na karbonie niezbyt dobrą do dynamicznej jazdy po asfalcie pozycję - mocno wyprostowaną.

Co bym zrobił?

Jeśli stać Cię na eksperymenty - zrób je.

Jeśli tani rower jeździ szybciej - a szybkość jest ważna - to pozbądź się karbona, który z racji rodzaju materiału ramy nie będzie jeździł szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ciężej się jedzie ... koła wyeliminowane ... a przynajmniej tak mówisz, a korba ? kręciłeś napędem rękoma ? da się swobodnie kręcić jedna czy trzeba oburącz ? jak idzie lekko mam rozwiązanie:

 

 

EGZORCYSTA ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to wszystko trochę dziwnie brzmi i wielu zapewne przychodzi na myśl że szukam dziury w cały i najwyższa pora potrenować, ale różnica między tymi dwoma rowerami była naprawdę odczuwalna.   Na dniach wymienię opony na 28c

 

To nie brzmi dziwnie ... to są cuda na kiju, ukrywasz jakąś bardzo istotna informację albo starasz się trollować ... (niepotrzebne skreślić)

 

Mój wniosek końcowy jest taki ...

Nie zamieniaj tych opon bo to nie ma sensu ...

 

Do reszty ... Do Not Feed The Trolls ...

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower MTB i szosowe kapcie? To może kup szosę. Tylko dobrze dobierz rozmiar abo albo ta rama jest na ciebie za duża, albo masz naprawdę źle ustawione siodełko. Dla przypomnienia, siodełka nie ustawia się tak 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś że napęd sparowany przy zakupie znaczy kiedy? 

Jeżeli łańcuch "piszczy" przy kręceniu znaczy że trzeba go wyczyścić i nasmarować.

 

Filmik który wrzucił tofi  rzeczywiście jest beznadziejny i lepiej się nim nie kierować. Niestety siodło samo się nie ustawi :)

Pozycja na rowerze ma wpływ na siłę pedałowania. Jeżeli siedzisz za nisko albo za wysoko będzie ciężko. Jeżeli siedzisz za daleko od kierownicy i musisz się mocno "kłaść" by ją pewnie złapać to też źle.

 

 

Piszesz ze suport czasami coś strzela możliwe że jest już do wymiany i to on pod obciążeniem sprawia problemy. 

 

Następna sprawa. Może na opak rozumiesz bezproblemowe kręcenie się kół. Koło powinno się kręcić luźno bez żadnych oporów. Stwierdzenie "bez widocznych oporów" jest trochę nie precyzyjne. 

 

Opony hmmm, może model który posiadasz ma olbrzymie opory toczenia i to robi problem. Lub koła mają bicie przez co tracisz energię podczas jazdy.  Możliwe też że podczas jazdy gdy siedzisz na rowerze opona jest znacznie ugięta. Pamiętaj ze im węższa opona tym wyższe ciśnienie jakie musisz trzymać w kole.

 

 

Zaprowadź może rower do sklepu z rowerami na serwis. Oni znajdą problem o ile takowy jest.

 

 

 

Edit1: W innym twoim temacie piszesz że posiadasz dynamo w przedniej piście.  Może to tutaj jest pies pogrzebany.

Pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...