Skocz do zawartości

[rower] KROSS Vento 1.0 jako pierwsza kolarzówka


sidorof

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o szosę. Od zawsze jeździłem na mtb/xc tylko raz miałem okazję wsiąść na szosę kuzyna która i była na mnie za duża.

Jednak teraz chce przesiąść się na rower szosowy. Budżet jakim będę dysponował to ~2000 zł.

Wstępnie rozglądałem się po rynku i rowery w które celuje to KROSS Vento 1.0 oraz kolarki z Decathlona Triban 500/530.

Rower zamierzam używać do codziennej jazdy na uczelnie okolo 15min jazdy, a w weekendy mam nadzieje wypady za Kraków około 100-150km.

Zależy mi na komforcie jazdy oraz na tym żebym mógł bez problemu tym rowerem na wyruszyć w kilkudniowy wypad z bagażami na rowerze.

Wiem że Triban oferuje lepszy sprzęt ale wydaje mi się ze dla mnie lepiej sprawdzi sie KROSS.

Będę wdzięczny za jakieś sugestie rady lub inne rowery w tym przedziale cenowym.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Vento 1 to nieporozumienie w porównaniu do Tribana 520. Nie ma się nad czym zastanawiać, bierz Tribana. Sora 9biegowa to dobry sprzęt na początek, a Kross ma osprzęt 'no name', aluminiowy widelec (Trbian ma karbonowo-aluminiowy), prawie 1kg różnicy wagi na korzyść Tribana. No i Triban ma otwory do montażu bagażnika, co jak piszesz może Ci się przydać, a Kross z tego co widzę ich nie ma.

 

 

 

wydaje mi się ze dla mnie lepiej sprawdzi sie KROSS.

 

Dlaczego tak myślisz? Bardziej Ci się podoba?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam że bardziej mi się podoba ale czytałem na jakiejś stronie że Venta 1.0 to nie jest typowa kolarka ale bardziej rower dla laika który częściej jeździ po mieście, czasem na wypady poza nie.

Bardzo dziękuję za bardzo szybkiego odpowiedzi :)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie no name, tylko tourney czyli grupa shimano może nie jest to szczyt techniki ale jak dla osoby początkującej będzie w sam raz. Także zanim masz zamiar pisać jakieś głupoty zapoznaj się ze specyfikacją roweru. Może i KROSS jest na słabszym osprzecie ale weź pod uwagę ramę, która jest najważniejsza rzeczą, osprzęt możesz sobie po którymś sezonie zmienić. W Go sporcie masz teraz Vento 1.0 za 1899zł. Ale jak Ci zależy bardziej na osprzecie to możesz się sugerować postami kolegów.

A jeśli myślisz nad czymś pomiędzy czyli na prostej kierownicy a rama szosowa + osprzęt szosa to obczaj sobie Pulso 1.0 nowy 2.2 tyś ale jakbyś szukał używanego z tego roku pisz na pw ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam na forum. Specem nie jestem ale jako ze poszukuje pierwszej szosy moge podzielic sie efektami tych poszukiwan. Vento 1.0 2015 widzialem w Go Sport z duza obnizka bo za 1399 o ile mnie pamiec nie myli. Inny model na Tourneyu to Romet Huragan 1.0 2014 na Allegro w cenie ponizej 1200zl. Jest tez Huragan 1.0 2015 na Clarisie w okolicach 1800zl. Tak jak na wstepie, specem nie jestem ale z innych dziedzin wiem, ze na forach poleca sie sprzet przez pryzmat wlasnych potrzeb czesto absurdalnie wysokich typu zestaw foto do okazjonalnego fotografowania dziecka za 10 tys. zl. czy zestaw ekspres plus mlynek do kawy za 7 tys. zl zeby dwa trzy razy dziennie napic sie kawy. Nie kazdy potrzebuje od razu wyczynowego sprzetu. Post moj odnosnie znalezionych szosowek prosze traktowac jako informacje a nie porade bo absolutnie nie czuje sie na silach aby doradzac akurat w tej dziedzinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed Tourneyem powsztrzymuje mnie jedna rzecz mianowicie klamkomanetki jak w poprzedniej Sorze. 7 rz jakos bym przebolal. W koncu 30 lat temu czasem jezdzilem damska Gazela produkcji Rometu. Cos jak dzisiejsze crossy, duze kola, waskie opony, turystyczna geometria i kierownica i naped 1x5 z manetka na ramie i oczywiscie bez indeksacji. Dalo sie jezdzic? Dalo a jak czlowiek przycisnal to i motorower przegonil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tribana 520 należałoby porównywać do Vento 3.0, a nie 1.0 . Różnica w osprzęcie to dwie półki! Huragan 1.0 ma osprzęt jak Vento 1.0, ale jest sporo tańszy. 

 

Może i KROSS jest na słabszym osprzecie ale weź pod uwagę ramę, która jest najważniejsza rzeczą, osprzęt możesz sobie po którymś sezonie zmienić. 

 

  Co do uwagi Lysy1st odnośnie ramy, to zauważ, że Decathlon daje dożywotnią gwarancję na ramę. Na żadnym forum nie spotkałem się z ani jednym przypadkiem w którym jakiś użytkownik miałby problem z żywotnością ramy w rowerach B`Twin. Po za tym po co wymieniać cały osprzęt po którymś sezonie, skoro od razu można mieć taki jak trzeba?

 

Według mnie Huragan 1.0 mimo słabego osprzętu jest wart uwagi ze względu na relację ceny do tego co otrzymujemy. Vento 1.0 jest o 400-500zł za drogi w stosunku do tego co oferuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy Shimano Tourney, a Claris jest przepaść. W prawdzie z tyłu tylko jedna koronka więcej, ale klamkomanetki mają budowę i działają jak w wyższych grupach - biegi wygodnie zmienia się zarówno w górnym jak i dolnym chwycie, sztywny suport Octalink zamiast kwadratu, grupa osprzętu jest kompletna, w zestawie są też hamulce i piasty, a jednolity osprzęt optycznie poprawia atrakcyjność sprzętu. Vento 1.0 z 2014 roku ma ramę jak Vento 1.0 z 2015, a osprzęt jak Vento 2.0 z 2015.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za Meridą przemawia węglowy widelec, ale rower ma sporo poza grupowych elementów osprzętu. Maja one różną kolorystykę co według mnie wizualnie ujmuje atrakcyjności. Dużo zależy od Twoich osobistych preferencji, w końcu rower ma się Tobie podobać. Można przyjąć, że osprzętowo są one porównywalne, ale ze względu na lepszy widelec przewaga dla Meridy.

 

Musisz jednak sprecyzować swoje potrzeby. W pierwszym poście napisałeś, że potrzebujesz rower do turystyki. Nie wiem ile planujesz zabierać bagażu, ale żaden z tych rowerów nie oferuje możliwości montażu bagażnika, ani błotników. Poza tym Merida w tym konkretnym sklepie dostępna jest tylko w dwóch rozmiarach. Oczywiście bagażnik i błotniki można zamontować używając odpowiednich adaptorów, więc to ich nie dyskwalifikuje. Do jazdy z obciążeniem bardziej nada się Vento ze względu na potrójną korbę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pulso jest ich pierwszym takim rowerem, rama szosowa ale na kierownicy prostej, bardzo fajnie się spisuje. Ja akurat nie przepadam za kierownicą typu baranek i dlatego się zdecydowałem na taki typ roweru. Druga sprawa opony, są w nim Schwalbe Kojak bardzo dobre opinie na ich temat można przeczytać. A kasowo Vento 1.0 kosztuje 2099zł na osprzęcie Tourneya pełna grupa, za Pulso 1 musisz zapłacić 2199zł ale tutaj już dostajesz ramę z Vento 2.0 (trochę różni się geometria i waga) i jest już Claris jedyny ból to korba bo jest Altus i mamy już fajny rowerek moim zdaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...