Skocz do zawartości

[malowanie] klasyczna rama szosowa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dostała się ostatnio w moje ręce fajna, klasyczna kolarka. Zamierzam ja przerobić, a najpoważniejszy krok, to malowanie. Posiadam sprężarkę i pistolet lakierniczy, więc zdecydowałem się na samodzielne lakierowanie, jednak ciężko znaleźć dokładne informacje o tym procesie. Na początek, wiadomo, demontaż wszystkiego i pozbycie się starego lakieru drobnym papierem ściernym (tylko o jakiej gradacji?), potem  podkład i matowienie (czym dokładnie jest matowienie i jak długo należy czekać przed jego wykonaniem?) później dwie warstwy lakieru  (ile trzeba czekać i czy też należy matowić?) na koniec bezbarwny. Jeżeli znajdzie się ktoś, kto zna się na takich sprawach, to proszę o radę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz się całkowicie pozbywać starego lakieru. Tam gdzie się trzyma przeleć go papierem 80 żeby był całkowicie matowy, a tam gdzie jest poobdzierany wyszlifuj żeby było na równo. Później przed podkładowaniem odtłuszczasz (ja polecam ściereczki antystatyczne) i malujesz podkładem. Później matujesz papierem na mokro ok. 500 tak żeby nie przetrzeć mocno podkładu i znowu odtłuszczasz i malujesz na gotowo. Jeśli gdzieś nie udało Ci się wyrównać uszkodzeń poprzedniej powłoki to możesz sobie zapodkładować kolejny raz. Więcej warstw podkładu nie zaszkodzi, a lepiej jeden dzień dłużej posiedzieć i zrobić to ładnie.  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zrobić porządnie, to zedrzyj cały stary lakier - inaczej będziesz miał naddatek lakieru w zagłębieniach. Tak czy tak, reszta rada jest dobra - warstwa podkładu,  matowisz na mokro, czyścisz i odtłuszczasz, malujesz lakierem. Najlepiej 2-3 cienkie warstwy zamiast 1 grubej. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papier 80? Panie, toć to do drewna nawet za grube. Nie wypełnisz podkładem tak grubych rys, nie ma szans. 150 do matowienia to minimum, 500-tka do wygładzania na mokro może być.

Czas schnięcia jest napisany zawsze na opakowaniu :)

Dwie warstwy podkładu spokojnie pokryją i po papierze 80. Samochody matuję przed podkładem papierem 320 na gąbce. Ale ramy motocykli/rowerów nie chce mi się tak pieścić. Wolę dać jedną warstwę podkładu więcej.  :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam jeszcze jedno pytanie, pomalowałem już ramę (lakier akrylowy), na to w odpowiednich miejscach inny kolor + naklejki. Wszystko fajnie wygląda, tyle, że boję się, o to czy ten drugi kolor nie jest jest za bardzo wrażliwy na brzegach,dlatego chciałbym pomalować wszystko jeszcze bezbarwnym. Tutaj pojawia się pytanie, mam jeszcze bezbarwny w sprayu, tylko nie wiem, czy nie popsuje efektu uzyskanego przez malowanie pistoletem, co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie jest to jakaś tandeta za 5 zł to będzie nawet lepiej niż jest teraz. Ale uwaga, na akryl zwykle się nie daje bezbarwnego (np. na samochodach), bo takie połączenie jest nieco słabsze. Lakier akrylowy jest z reguły bardzo śliski, więc bezbarwny nie przywiera tak fajnie jak do lakieru bazowego. Możesz albo zaryzykować i położyć jak jest, albo bardzo delikatnie zmatowić na mokro papierem 1800 albo 2000. Pytanie - czy nie zepsuje się gradiencik jak mocniej dociśniesz przy matowieniu... Jeżeli zależy Ci na fajnej powłoce to lepiej cierpliwie wszystko zmatowić przed nałożeniem bezbarwnego. Oczywiście dokładnie trzeba wszystko wymyć przed malowaniem.

 

Edit: a te naklejki już nakleiłeś? jak tak to nie da rady zmatowić :/

Edytowane przez djzatorze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Fajne malowanie.

Zrób zdjęcie, jak to pierwsze z linka, tylko od drugiej strony roweru, byłoby miło z lepszą ostrością.

Masz za mocno zadartą do góry kierę.

Skróć końcówki linek hamulcowych i popraw zakończenie owijki, bez tych uskoków taśmy izolacyjnej, początek również nadaje się do poprawy.

Planujesz jakieś dalsze restauracyjno-polerskie prace?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zachodu z tymi zdjęciami, więc nie wiem, czy będę jeszcze robił. Z kierownica to nie wiem, wcześniej była niżej i jeździło mi się gorzej. Z linkami to wiem, ale już mi się nie chciało tego robić (pewnie kiedyś się za to zabiorę). Nie wiem o zym mówisz z uskokami, nie ma tam nawet grama taśmy izolacyjnej. 

 

Planujesz jakieś dalsze restauracyjno-polerskie prace?

Masz na myśli ten rower? Dzięki za opinię i cenne uwagi.

ps. Zapomniałem powiedzieć, ze na pierwszych zdjęciach kierownica jest bardziej zadarta, jeśli możesz to zerknij na te w lepszej jakości i powiedz, czy tam jest dobrze.

Edytowane przez alagor96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...