Skocz do zawartości
  • 0

Jaki rower szlakowy ?


Gość Jaro

Pytanie

Witam wszystkich.

 

Wiem że temat był wałkowany wiele razy, ale nie znalazłem żadnej satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Swoją przygodę z rowerem MTB rozpocząłem jeszcze w latach 90-tych poprzedniego stulecia (zdarzyło mi się nawet pościgać na zawodach rangi Mistrzostw Polski jako junior). Potem nastąpiła długa przerwa - niestety oprócz lat przybyło kilogramów. Teraz postanowiłem wrócić do jazdy i z racj na wagę (prawie 100 kg) i wiek (dochodzi 40-stka) moją uwagę skierowałem na FULL-e Trailowe. Mam zamiar jeździć w trudnym terenie - praktycznie 100% góry - Beskid Sądecki, Beskid Wyspowy, Beskid Niski itp. Szukam czegoś co wytrzyma moją wagę i będzie się dobrze spisywało zarówno na pojazdach (typowa turystyka) i zjazdach (nie zapomniałem jak się ostro zjeżdża).

Moje typy (alfabetycznie):

http://www.secesja.pl/do/item/Kato-FS-8-2015/KatoFS8 ,

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/trance.27.5.1/18865/76334/ ,

http://www.ktm-bikes.at/bikes/full-suspension.html?action=bike_details&bike_id=414&cHash=92cd29db77b7739cb8c642122eb787c6 ,

http://www.scott.pl/produkt/163/495/rower-genius-730/ ,

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/trail/remedy/remedy_8_27/

 

Wzrost 180 cm, waga w zależności od pory roku 90 - 100 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Na razie nie pytałem o dostępność żadnego z modeli. Tak szperam w necie i wytypowałem kilka modeli które mają interesujące mnie elementy czyli skok zawieszenia, rama Alu w miare sensowny osprzęt. Jak będzie niedostępny to go wykreślę z listy. Może inne typy - nie jestem przywiązany do konkretnej marki. Może ktoś poradzi jaki "system" zawieszenia będzie najbardziej pancerny do mojej wagi i terenów w których planuję jeździć - jednozawias czy wielozawiasy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie przesadzaj z tą wagą u siebie. Gdyby było no nie wiem z 130kg to było by trochę kłopotu a tak jest normalnie. Skup się raczej na rodzaju zawieszenia bo to jest istota sprawy. Ja się zdecydowałem świadomie na ten w wirtualnym punktem obrotu bo najmniej buja i najlepiej "usztywnia" na podjazdach. Giant taki ma i jest jednym a czołowych rozwiązań w branży. Cena tego Trance to było gdzieś z 11500 o ile nie mniej wiec biorąc pod uwagę wyposażenie to bardzo dobra oferta. Ewentualnie coś z wysyłkowej oferty Canyona Spectrala. 

Dlatego pytam o to czy wiesz co jest dostępne bo mamy już często "po ptakach" na takie zakupy. Już powoli wchodzą roczniki 2016 i być może na nie przyjdzie Ci się załapać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że "Maestro to Maestro" , ale pozwolę sobie podrążyć z racji że na Full'ach nie jeździłem, a każdy sprzedawca będzie zachwalał to czym handluje. Usztywnić na podjeździe mogę Scotta Twin Lock'iem - czy zawieszenie w położeniu Tail pozostanie aktywne i będzie wybierać nierówności? Czy Full Floater Treka "usztywnia się" samoistnie bez przełączania dampera ? Jak z aktywnością zawieszenia w trakcie hamowania ? Czy tu też "góruje" Maestro, a może ABP u Treka? Jaak w tej kwestii wypada Scott Genius?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choćby jak kombinowali z jednozawiasem to w dalszym ciągu to będzie jednozawias a nie 4 zawias czy wirtual czyli szczyt tego co najlepsze obecnie w zawieszeniu. Poczytaj, popytaj ale mając taki budżet za nic nie pakował bym się w żadne Treki czy Scotty pomijając na chwilę absurdalne ceny za to co oferują. Osobiście poszedłem w większy skok ale na 100% gdybym chciał coś mniejszego i mógł trochę zapłacić za napis na ramie to był by to Spec Stumpjumper FSR Comp Evo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nowa odsłona Stumpiego FSR na 2016 ze zmienioną geometrią,nie będzie EVO,wypłaszczone kąty,skrócony aż do 420mm chainstay,możliwość zastosowania dwublatu ,150mm skoku itd.

Bardzo ciekawy rower,warty uwagi,na papierze wygląda lepiej od poprzedniego EVO.

Wiadomo,jak u Speca,szału w wyposażeniu nie ma,ale to co najważniejsze :geometria, rama,wideł - top.

Koło listopada pewnie do wzięcia za 10,5-11k i warto się nad nim poważnie zastanowić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. W takim wypadku wykreślam "jednozawiasy". O "maestro" już nie pytam, a jak się ma Ghost (może być też ten http://www.secesja.pl/do/item/Cagua-5-2015/Cagua5) z "europejskim odpowiednikiem" FSR-a z zawiasem Horsta ?? Cena dużo niższa od Speca i osprzęt wiele lepszy. To samo z Canyonem Spectralem - na papierze wygląda rewelacyjnie, ale ja wolę przed zakupem przynajmniej pomacać i przymierzyć się do geometrii - szczególnie że to będzie mój pierwszy "full".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ceny to nie wiem bo ja widzę 13K a na myśli miałem FSR'a za 12K. Ghost jest dobry ale nie za tą cenę. 160mm to sporo i pasuje już bardziej płaski kąt główki ramy niż 67*. Poza tym amortyzacja. Na dzisiaj to Fox musi gonić RS'a więc jak już chcesz taki skok to z Pike'em. Ja bym się skupił w kolejności na Canyonie, Giancie, Specu i jest jeszcze w Zakopcu Santa Cruz. W przypadku tego ostatniego zupełnie nie ogarniam co mają w ofercie i jaką mają politykę cenową. Musiał byś się dowiedzieć ale chyba nie jest tanio. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Dzięki za porady - zmusiły mnie do głębszych przemyśleń i wnikliwej analizy parametrów na które "prawie" nie zwracałem uwagi. Za moich najlepszych czasów (czyli lata 90-te poprzedniego stulecia) gdzie MTB raczkowało - szło się do sklepu, stawało okrakiem i jak pięść weszła między górną rurkę, a "klejnoty" to rozmiar był OK. Teraz myślałem że zgłębiając tajniki konstrukcji i działania tylnej zawiechy po prostu  kupię rower a tu LIPA. Wybór padł na Canyona - stosunek ceny do osprzętu i konstrukcji - miazga. Jednak nie siedząc nigdy na Full'u nie kupię kota w worku (sugerując się jak kiedyś "przekrokiem" i w porywach długością górnej rury) tylko muszę "pomacać" inne rowery zbliżone geometrią. Jeszcze raz dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Dzięki za porady - zmusiły mnie do głębszych przemyśleń i wnikliwej analizy parametrów na które "prawie" nie zwracałem uwagi. Za moich najlepszych czasów (czyli lata 90-te poprzedniego stulecia) gdzie MTB raczkowało - szło się do sklepu, stawało okrakiem i jak pięść weszła między górną rurkę, a "klejnoty" to rozmiar był OK. Teraz myślałem że zgłębiając tajniki konstrukcji i działania tylnej zawiechy po prostu  kupię rower a tu LIPA. Wybór padł na Canyona - stosunek ceny do osprzętu i konstrukcji - miazga. Jednak nie siedząc nigdy na Full'u nie kupię kota w worku (sugerując się jak kiedyś "przekrokiem" i w porywach długością górnej rury) tylko muszę "pomacać" inne rowery zbliżone geometrią. Jeszcze raz dzięki.

 

Witam

proszę jeszcze zajrzeć tutaj:

rosebikes.pl

szczególnie model Granite Chief

rower można sobie indywidualnie skonfigurować, a na jazdę testową niektórymi modelami można się umówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...