Skocz do zawartości

[Konserwacja] smarowanie zębatek


Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Nie smaruje się zębatek

 

To dobrze. Zawsze mniej roboty.

A co jeśli używa się smarowania w sprayu? Wiem, że nie jest to polecane rozwiązanie. Gdy pryska się sprayem, część smaru leci właśnie na zębatki. Czy to może jakoś im zaszkodzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz miał tłusty napęd, który złapie więcej syfu, przez co napęd się zużyje szybciej.

Czyli lepiej zakupić jakiś olej i smarować nim tylko łańcuch. Dobrze wiedzieć. Jakiś czas temu nabyłem około 30-letnią angielską kolarzówkę i 3 razy już pryskałem tym smarem w sprayu wszystko jak leci, czyli zębatki i kasetę. Na szczęście taki smar w sprayu nie jest zbyt trwały i mam nadzieję, że obejdzie się bez czyszczenia zębatek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie, na które nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi w internecie.

 

A wystarczyło poszukać tutaj na forum. Są ogromne dyskusje o tym jak najlepiej wyczyścić napęd żeby nie było na nim żadnych resztek smaru a Ty pytasz czy specjalnie uwalać go smarem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noo, prawie. :) Znaczy się tak, 'zwykły' rozpuszczalnik wystarczy. Ale już użycie mocniejszego, np. nitro, 'bo taki jest pod ręką' może nieco namieszać, jeśli wejdzie w kontakt z gumą albo plastikiem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To jeszcze jedno spóźnione pytanko. Wystarczy wyczyścić pierwszym lepszym rozpuszczalnikiem, czy lepiej kupić benzynę ekstrakcyjną?

Niektórzy używają płynu do naczyń, inni rozpuszczalników, benzyny ekstrakcyjnej albo specjalnych płynów do mycia bloków silnika. Nie ważne czego użyjesz (oczywiście byle nie rozpuściło Ci reszty roweru) - ważne żeby skutecznie wyczyściło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No, świetne. Poużywaj takiego a potem zajrzyj do bębenka ile w nim smaru zostało. Kropla tego płynu do mycia silników jak dostanie się do łożyska to rozpuszcza smar, który potem jest wypłukiwany.

 

Dlatego do tak gruntownego czyszczenia, najlepiej jest zdjąć kasetę z roweru i wtedy porządnie ją przepłukać i wyszorować. W przypadku gdy chcesz zostawić kasetę na rowerze to zostaje jedynie szmatka nasączona benzyna ekstrakcyjną lub delikatnie umyć ją pędzelkiem, ale tak żeby nic nie ciekło po piaście czy przerzutce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...