fmgracz Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Witam. Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie, na które nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi w internecie. Czy zębatki przednie i tylne powinno się smarować, tak jak łańcuch, czy może lepiej, aby były czyste? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dragon1971 Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Nie smaruje się zębatek Jedynie łańcuch, na każde ogniwo kropla i to wszystko. Ja używam PTFE Shimano na suche warunki bo w mokrych raczej nie kręcę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fmgracz Napisano 23 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Nie smaruje się zębatek To dobrze. Zawsze mniej roboty. A co jeśli używa się smarowania w sprayu? Wiem, że nie jest to polecane rozwiązanie. Gdy pryska się sprayem, część smaru leci właśnie na zębatki. Czy to może jakoś im zaszkodzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ludz Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Będziesz miał tłusty napęd, który złapie więcej syfu, przez co napęd się zużyje szybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fmgracz Napisano 23 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Będziesz miał tłusty napęd, który złapie więcej syfu, przez co napęd się zużyje szybciej. Czyli lepiej zakupić jakiś olej i smarować nim tylko łańcuch. Dobrze wiedzieć. Jakiś czas temu nabyłem około 30-letnią angielską kolarzówkę i 3 razy już pryskałem tym smarem w sprayu wszystko jak leci, czyli zębatki i kasetę. Na szczęście taki smar w sprayu nie jest zbyt trwały i mam nadzieję, że obejdzie się bez czyszczenia zębatek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ludz Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 wyczyść to porządnie, choćby z szacunku dla sprzętu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbc Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie, na które nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi w internecie. A wystarczyło poszukać tutaj na forum. Są ogromne dyskusje o tym jak najlepiej wyczyścić napęd żeby nie było na nim żadnych resztek smaru a Ty pytasz czy specjalnie uwalać go smarem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fmgracz Napisano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 wyczyść to porządnie, choćby z szacunku dla sprzętu To jeszcze jedno spóźnione pytanko. Wystarczy wyczyścić pierwszym lepszym rozpuszczalnikiem, czy lepiej kupić benzynę ekstrakcyjną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 Jak by nie patrzeć to tylko kawał żelastwa. Możesz czyścić czym Ci się podoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ludz Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 noo, prawie. Znaczy się tak, 'zwykły' rozpuszczalnik wystarczy. Ale już użycie mocniejszego, np. nitro, 'bo taki jest pod ręką' może nieco namieszać, jeśli wejdzie w kontakt z gumą albo plastikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbc Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 To jeszcze jedno spóźnione pytanko. Wystarczy wyczyścić pierwszym lepszym rozpuszczalnikiem, czy lepiej kupić benzynę ekstrakcyjną? Niektórzy używają płynu do naczyń, inni rozpuszczalników, benzyny ekstrakcyjnej albo specjalnych płynów do mycia bloków silnika. Nie ważne czego użyjesz (oczywiście byle nie rozpuściło Ci reszty roweru) - ważne żeby skutecznie wyczyściło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ezios Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 Dobre są płyny do mycia silników itp. Największą zaleta że ładnie pachną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 Ja już kilka razy czyściłem rozpuszczalnikiem od kąd skończyła mi się benzynka Brak zastrzeżeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Dobre są płyny do mycia silników itp. Największą zaleta że ładnie pachną. No, świetne. Poużywaj takiego a potem zajrzyj do bębenka ile w nim smaru zostało. Kropla tego płynu do mycia silników jak dostanie się do łożyska to rozpuszcza smar, który potem jest wypłukiwany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 No, świetne. Poużywaj takiego a potem zajrzyj do bębenka ile w nim smaru zostało. Kropla tego płynu do mycia silników jak dostanie się do łożyska to rozpuszcza smar, który potem jest wypłukiwany. Dlatego do tak gruntownego czyszczenia, najlepiej jest zdjąć kasetę z roweru i wtedy porządnie ją przepłukać i wyszorować. W przypadku gdy chcesz zostawić kasetę na rowerze to zostaje jedynie szmatka nasączona benzyna ekstrakcyjną lub delikatnie umyć ją pędzelkiem, ale tak żeby nic nie ciekło po piaście czy przerzutce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.