Skocz do zawartości

[Rower] ROSE PRO SL-2000 - szerokość opony


rowerzystkaPomocy

Rekomendowane odpowiedzi

Na forum od czasu do czasu udziela się przedstawiciel Rose więc zapytaj go czy do tego modelu wejdą opony 28 mm. 

Warto byłoby się upewnić, bo np. do tego (dziwne bo to rower typu Endurance)

http://www.rosebikes.pl/bike/rose-xeon-team-cgf-3000-746367/aid:746424

muszą nie wchodzić skoro firma chwali się, że na 2016 rok przekonstruowała ramę tak, że będzie miejsce dla opon 28mm.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Poczytaj sobie nowy magazyn Bike, niezbyt pochlebnie się tam rozpisują o rowerze kupionym incognito do testów (wykonanie ram i widelców karbonowych) :whistling: ... może do czasu kiedy go będziesz zamawiał wyegzekwują właściwą jakość ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie nowy magazyn Bike, niezbyt pochlebnie się tam rozpisują o rowerze kupionym incognito do testów (wykonanie ram i widelców karbonowych) :whistling: ... może do czasu kiedy go będziesz zamawiał wyegzekwują właściwą jakość ...

 

Gwoli wyjaśnienia:

rzeczywiście firmie zdarzyła się wpadka, którą tłumaczy szef Erwin Rose. Myślę, że jego tłumaczenie jest jasne i nie próbuje on uciec od odpowiedzialności. Zbyt długo siedzi w tym biznesie by ryzykować reputację swoją i firmy. Ramy karbonowego roweru do maratonów ROSE XEON CGF były przez magazyn Tour testowane dwa razy. Pierwsza pochodziła od jednego producenta i oparty o nią rower zwyciężył w teście, druga  - kupiona przez Tour do testów (kupowano całe rowery) od innego producenta, który nie wyprodukował jej (a szczególnie widelca) według założonych parametrów. W drugim rowerze był także problem z łożyskami i konusami, których zabrakło w środku sezonu. 

Mimo tych mankamentów (nie mających znaczenia dla bezpieczeństwa użytkowników) rama testowanego modelu i tak zwyciężyła w teście jeśli chodzi o parametry. Zatem mimo wpadki rower XEON CGF okazał się najlepszy, podobnie jak miało to miejsce w poprzednich latach.

Ponadto w polskiej wersji Bike/Tour podano krótszy okres gwarancji na ramę niż obowiązujący (jest sześć lat - w magazynie: 5 lat). 

Już pod koniec jesieni dotychczasową ramę XEONA CGF zastąpi nowa, w której będzie min poprawione prowadzenie przewodów wewnątrz ramy, trochę wyższa i sztywniejsza główka, miejsce na szersze opony do 28 mm, a dzięki lepszej technologii nakładania warstw karbonu cała rama będzie lżejsza i sztywniejsza. Zmieniony jest też nieznacznie układ tylnych widełek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktokolwiek traktuje poważnie tą gazetę?

A nawet jeśli ktoś p taki się znalazł, przeczytał pierwszy test, uznał go za wiarygodny,kupił rower, po czym się dowiaduje, że otrzymał gorszą ramę i widelec niż sądził.Zapłacił za gorszy produkt niż zakładał wydając swoje pieniädze.I na czym ma polegać "nie uciekanie od odpowiedzialnošci"? Firma będzie wymieniać klientom ramy i widelce? Nie. Więc o jakiej odpowiedzialności mowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktokolwiek traktuje poważnie tą gazetę?

A nawet jeśli ktoś p taki się znalazł, przeczytał pierwszy test, uznał go za wiarygodny,kupił rower, po czym się dowiaduje, że otrzymał gorszą ramę i widelec niż sądził.Zapłacił za gorszy produkt niż zakładał wydając swoje pieniädze.I na czym ma polegać "nie uciekanie od odpowiedzialnošci"? Firma będzie wymieniać klientom ramy i widelce? Nie. Więc o jakiej odpowiedzialności mowa?

 

Jeśli ktoś nie traktuje poważnie tej gazety to nie powinien przytaczać jej testów jako argumentów przeciwko rowerom ROSE. Tak, firma ROSE wymienia klientom ramy i widelce, całą swoją pozycję i markę zbudowała nie tylko na sprzedaży, ale i na obsłudze gwarancyjnej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem gazetkę, przeczytałem, czytam Wasze komentarze, ogólnie to mam nadzieję, że mając Pana Piotra dostępnego powinno dać się załatwić ramę i widelec taki jak powinien być. Czekam jeszcze na dokładną specyfikację sl2000 na 2016r wraz z wagą i nie wiem, czy w związku z artykułem lepiej zamawiać rower w tym roku, czy jakoś w marcu przyszłego roku. W artukule piszą, że mają jeszcze 4 cyfrową liczbę ram i widelców czarnych i czarno-białych starego producenta, więc kupując wcześniej przynajmniej jest wybór, mam nadzieję, że z pomocą Pana Piotra będzie możliwe kupno tej lepszej wersji, żeby potem nic nie odsyłać tylko jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze, kiedy będzie dostępna kolekcja 2016?

 

Nowe ramy aluminiowe mają być jeszcze w tym roku, XEON CGF w nowej wersji również powinien pojawić się w miarę szybko. Najpóźniej przyjdą ramy nowego modelu Aero czyli XEON CW oraz czasówki AERO FLYER. Te pojawią się zapewne w styczniu bądź lutym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW: czy Trek, Giant, Canyon, Scott planują na 2016 jakiś rower szosowy pod opony 28mm za ok 1kEuro o wadze poniżej 8kg tak jak sl2000? Wtedy byłaby to alternatywa dla Rose. Taki Giant to mnie rośmiesza rowerem Any Road Comax, który kosztuje dużo - 7tyś, waży 10kg i wygląda bezndziejnie. Wygląda niemalże jakby Giant to już tylko jechał na swojej wypracowanej pozycji a Wy dyskutujecie o różnicy 200gram w teście. Oczywiście, że to wpadka Rose i większość ludzi jak to przeczyta, to zrezygnuje za zakupu ale ja na razie ich nie przekreślam. Jeśli rower będzie ważył tyle ile jest w specyfikacji (zawsze podają rozmiar 57 i tak zamówię) to będzie OK. Całą przygodę z Rose na pewno tutaj opiszę.

Jeśli jest jakaś szansa na podobny rower to myślę, że w tej cenie to tylko Canyon ale nie wiem co planują na 2016

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

BTW: czy Trek, Giant, Canyon, Scott planują na 2016 jakiś rower szosowy pod opony 28mm za ok 1kEuro o wadze poniżej 8kg tak jak sl2000? Wtedy byłaby to alternatywa dla Rose. Taki Giant to mnie rośmiesza rowerem Any Road Comax, który kosztuje dużo - 7tyś, waży 10kg i wygląda bezndziejnie. Wygląda niemalże jakby Giant to już tylko jechał na swojej wypracowanej pozycji a Wy dyskutujecie o różnicy 200gram w teście. Oczywiście, że to wpadka Rose i większość ludzi jak to przeczyta, to zrezygnuje za zakupu ale ja na razie ich nie przekreślam. Jeśli rower będzie ważył tyle ile jest w specyfikacji (zawsze podają rozmiar 57 i tak zamówię) to będzie OK. Całą przygodę z Rose na pewno tutaj opiszę.


No, żebyś się nie zdziwił odnośnie tej wagi, jak już otrzymasz rower.

Co do Comax'a, to może i brzydki jak Gollum, ale w testach wypada co najmniej dobrze.

Poza tym, nie do końca można porównywać te dwa rowery, bo Ty "swoim" sl2000 na pewno nie pojeździsz tam, gdzie mógłbyś AnyRoad'em.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Widzę, że nowy sl2000 już w sprzedaży :) Anyroad imho to przerost formy nad treścią i nie wróżę mu dobrej przyszłości, przełaj na góry to nie dla mnie i myślę, że to w ogóle jest bardzo wąski target jakichś specyficznych ludzi. Po nierównym terenie jeździ się góralem, bardziej liczy się pozycja ciała, więc także crossem, na drogę i po mieście szosówką (o ile można założyć 28mm) i zbędne są tutaj dodatkowe 3kg Anyroada.

 

Teraz najchętniej bym poczekał na kogoś kto kupi go pierwszy i powie jak się jeździ, ile faktycznie waży, czy udało się założyć 28mm, bo na stronce Rose nie ma wyboru opony, itp.

 

Zastanawiam się nad możliwością zamontowania dodatkowej klamki hamulca, może być jedna położona tak jak w zwykłych rowerach, żeby przy wolnej jeździe po większych nierównościach typu park, chodnik była lepsza kontrola. Trzeba by montować cały hamulec czy można by jakoś dwie linki w jedną złączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem dlaczego tak ważna dla Ciebie jest masa roweru... z tego co piszesz to jesteś raczej weekend warrior; w Twoim przypadku waż nijsze jest kupienie odp rozmiaru i dobry bikefit niż gramy. I nie traktuj roweru jakinwestycję; rowery tracą szybciej mocniej niż auta czy smartfony. Dobry rower w przypadku amatora to jest przede wszystkim kaprys ... przynajmniej takiego amatora jakim jestem ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie po prostu ta sama cena i mniejsza waga to lepszy wybór, potem bym żałował, że mogłem mieć lżejszy za tyle samo ;) Bikefit to oddzielna sprawa i też się nad nim zastanawiam. To prawda, że to trochę kaprys, ale też już trochę mi się znudził mój Unibike Zethos i na szybkie trasy mi nie wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zastanawiam się nad możliwością zamontowania dodatkowej klamki hamulca, może być jedna położona tak jak w zwykłych rowerach, żeby przy wolnej jeździe po większych nierównościach typu park, chodnik była lepsza kontrola. Trzeba by montować cały hamulec czy można by jakoś dwie linki w jedną złączyć?

 

Klamki przełajowe:

8_42526_07_01_09.jpg#ActualImage

Montuje się je jakby w przerwie pancerza, a linka biegnie przez nie przelotowo aż do 'właściwej" klamki hamulca. Zaciskają hamulec napinając pancerz zamiast ciągnąć linkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Podbijam, coraz bliżej sezonu, od ostatniego czasu nie szukałem innego roweru, nadal jestem zainteresowany ROSE PRO SL-2000.
Może jakieś ciekawe uwagi nowe się pojawią.. Może skoro już chwaliliśmy Rose-a to teraz z drugiej strony - co początkującego szosowca może w tym rowerze zaskoczyć na minus.. Nad czym się trzeba jeszcze raz zastanowić. Do tej pory jeździłem Unibike Zethos i szosówkę bym chciał, żeby jeździć szybciej, na Zethosie na 30km trasach kładę się na kierownicy bo jest duży opór powietrza i jest to niewygodne, żeby mieć lżejszy rower, Zethos waży 13,2kg, żeby móc się na nim czasem wyżyć na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci się podoba ten Rose, to go bierz. Rower fajny i ma dobre opinie. Sam chciałem go kupić ale ostatecznie kupiłem Canyona z podobną specyfikacją - zdecydowała niższa cena.

Mam opony Continental 25mm szerokości i śmiało po równych chodnikach da się jeździć, tym bardziej po ścieżkach rowerowych w mieście, trzeba uważać jedynie na krawężniki żeby nie pogiąć obręczy.

No i prędkości po mieście trzeba zachować raczej spokojne bo na szosie 30 km/h to nie problem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower jest sprzedawany bez pedałów, jakie byście proponowali? Nie mam butów rowerowych, czy to jest obowiązkowy zakup w tym wypadku? But się wpina / zakleszcza, chyba nie, zdjęcie z pedału musi być natychmiastowe i bezproblemowe :teehee: W temacie butów jestem totalnie zielony, nie wiem czy powinieniem je przewidzieć w budżecie. Aktualnie jestem za opcję bez butów, (chyba, że mnie przekonacie), tylko nie wiem jakie pedały.

 

Rower będę klikać 57'', mój wzrost 186cm, krok do ziemi 86cm. Pozostałe ustawienia mają zablokowane na stronie, więc będą deaulty, rower czarny matt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...