Skocz do zawartości

[rower dh/fr] z czego poskładać?


ChudyAhmed

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Od jakiegoś czasu chodzi za mną przejście na wyższy level przygody z rowerem. Zwykła jazda po lesie nawet w nieco wymagającym terenie to dla mnie już za mało. Chcę złożyć coś do downhillu/freerideu. Co nieco o rowerach wiem, więc temat podzespołów nie jest mi całkowicie obcy jednak jeśli chodzi o wyżej wymienione dyscypliny rynek jest tak przesycony różnego rodzaju sprzętem, że nie bardzo wiem co wybrać i tu kieruje swoje pytania do forumowiczów. Budżet docelowy to około 5 tyś. zł plus ochrona.

 

1. Co warto kupić a czego unikać? 

2. Dokładnie jakie komponenty są potrzebne do złożenia przyzwoitej zjazdówki począwszy od ramy na piastach kończąc (tu bym prosił o zrobienie mi przykładowej listy z przykładami konkretnych podzespołów)?

3. Czy używana zjazdówka będzie dobrym zakupem?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Jeśli chcesz złożyć fulla to na pewno co najmniej rama i amortyzator będą używane (chyba że chcesz sztywniaka to inna sprawa). Moim zdaniem kupno całego roweru to dosyć dobra opcja jeśli nie wie się na 100% czego chce. Na giełdach i portalach aukcyjnych za 5k zł można wyrwać całkiem dobry sprzęt :) Pisząc o rowerze fr/dh rozmumiem że masz na myśli 1 zębatkę z przdu, napinacz, co najmniej 170mm skoku i brak możliwości podjeżdżania ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie chodzi mi o full suspension. No właśnie nie wiem co z tymi przednimi koronami. Widziałem rowery z jedną co oczywiste ale i z dwoma. Wiem czego chcę na pewno. Rower bezwzględnie musi hamować. 170 mm skoku to minimum. Co do podjazdów takowy rower już posiadam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko do głowy przychodzą mi nowsze Big Hit`y, Gaint Faith, IH Sunday z roczników 2008-2009 (dw-link robi świetną robotę), może jakśś Konę Operator byś wyrwał lub Demo (uważaj na starsze roczniki). Chyba że wolisz składać rower ? Możesz śmiało zapodawać swoje propozycje bo wiadomo że każdy ma swój gust ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie się zastanawiam czy poskładać samemu czy poszukać czegoś gotowego. Wystarczy żeby rama była odpowiednia a ewentualne poprawki będzie się nanosić na bieżąco. Jakie hamulce wybrać? Coś ze stajni Shimano z serii Deore xt się nadadzą? Na co powinienem zwrócić uwagę przy kupnie gotowca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kupnie gotowca na pewno zaoszczędzisz trochę gotówki w stosunku do tego gdybyś chciał taki sam rower złożyć ale czy jest sens ? Ja bym wolał wybrać jakaś sensowną, używaną ramę i widelec a napęd i hamulce kupić nowe. Zjazdówki zazwyczaj nie służą do jazdy po bułki więc te części dostają mocno po dupie i później nie działają tak jakby się chciało. Nie wiem dokładnie czego chcesz ale może np. NS Soda+66/Totem/nowy Durolux (używam i jest bardzo w porządku :) ), hamulce SLX, napęd też na podobnym poziomie, koła na obręczach Dartmoora + piasty Novatec/NS/Dartmoor. Do freeride`u według mnie w sam raz, do dh trzeba by trochę pozmieniać. 

 

Ale się rozmarzyłem...  :teehee:

 

Edit: przy kupnie gotowca uważaj na luzy w zawieszeniu bo często można wyłożyć dużo kasy aby je porządnie skasować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie przeglądałem wszystko o czym wspomniałeś oprócz tego Suntoura. Soda chodzi za mną od jakiegoś czasu. Bardzo przyzwoite ramy. Co do przedniego amora moją uwagę zwrócił RS Domain Dula Crown i Boxxer. Pisząc napęd masz na myśli kasetę, łańcuch, suport oraz przednia koronę? Przeglądam serwisy ogłoszeniowe i w moim przedziale mieszczą się oferowane rowery. Doliczając koszta ewentualnych napraw i tak wychodzi taniej jak za nówkę rowerek. A wracając do przedniego napędu to o co chodzi z tymi dwiema koronami? To jakaś dziwna wariacja czy czyjeś widzimisię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wariacja ? Sam się w tym roku przesiadłem z 1 zębatki +napinacz na 2 zębatki + przerzutka. Gdy z przodu zamiast standardowego 36z (powiedzmy) masz np. 22-36 to rower daje możliwość podjeżdżania. Pisząc o nowych częściach miałem na myśli zębatki przednie, kasetę, łańcuch. Co do przerzutek i manetek to można próbować z używanymi ale takimi które nie mają luzów. Korbę można wziąć używaną, tutaj polecam rozglądnąć się za Race Face lub Shimano (używane xt jest moim zdaniem dobrą propozycją). 

 

Co do tych 2 amortyzatorów które podałeś to Domain DC R to jak dla mnie lipa, Domain DC RC ma tłumik Motion Control i charakterystyką pracy jest bardzo podobny do Boxxera RC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oka dwie korony z przodu jednak z tego co zauważyłem nie każda rama jest przystosowana do montażu przedniej przerzutki. Jaką ramę w takim przypadku wybrać? Czyli Boxxer lepszy od Domain?

 

p.s. Powodzenia w modernizacji roweru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim wypadku będę trzymał się Sody, ma możliwość założenia przerzutki, geomtrię która pozwala dość sprawnie podjeżdżać i regulowany skok. Na pewno chcesz 2-półkę 200mm z przodu ? Na Twoim miejscu wybrałbym jednak coś jedopółkowego. Pozwala to urwać nawet 800g od Boxxera a 180mm skoku na naszych trasach naprawdę wystarczy ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii amora uparty nie jestem ;) A co do przedniej przerzutki to montuje się ją tak samo jak w zwykłym rowerze? Czy może wymaga jakiegoś specjalnego adaptera tudzież przerzutki tego typu maja specjalną konstrukcje? Prosił bym o jakiegoś linka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, trochę się zagapiłem...

Soda Fr nie ma mocowania na pancerz do przedniej przerzutki :/ (chyba że lubisz kombinować ale czy jest sens ?) 

Tutaj zaczynają się lekkie schody bo mało która rama z takim przeznaczeniem je ma. Na pewno do Gianta Faith`a 2010 jest możliwość jej założenia, inne ramy na razie mi do głowy nie przychodzą. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę, ze skoro masz rower do podjezdzania to moze skup się na czymś z jedna zębatka i tyle. Ze spec'ow taki Big Hit na przyklad daje ogromne możliwości na zjazdach a zawieszenie fsr sprawuje się bardzo dobrze. Specialized ma także modele enduro i SX trail ale to Ty musisz wybrać czego oczekujesz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie pytam o wszystko. Lepiej zapytać dwa razy niż dwa razy kupować ;) Specki fajne ale jednak Soda to Soda. Wszak zawsze można z przodu dać mniejsza koronę, która powinna nieco ułatwić ewentualne podjazdy. Jak się człowiek zagłębi w temat to wybór jest ogromny. Wrócę jeszcze do tematu hamulców. Zauważyłem, że bardzo dużo rowerów ma hamulce Avid np. model Juicy 5. Z czego to wynika? Z ceny, jakości i siły hamowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...