Skocz do zawartości

[Ramie korby] Naprawa uszkodzonego gwintu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chce naprawić uszkodzony gwint w ramie korby, tam gdzie wkręca sie pedał. Niestety nie posiadam gwintowników, dlatego jeśli jest taka opcja chce usunąć/rozwiercić wylizany gwint i zastapić nowym. Widziałm na aukcjach tulejki naprawcze, jednak z tego co widzę narkęca się na stary gwint przez co niewkrece pedała (para już kupiona) ze standardowym gwintem. Macie jakieś pomysły?

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba jest praktycznie nowa, w skrajnym przypadku rozwiercę środek, wstawie za pomoca prasy tuleje z otworem, który będzie miał normalny gwint (a nie ten obecny wynalazek), usunę "boszem" śrubę w pedale i przyspawam nową szpilke pasującą z nowym otworem. Miałem tanią korbe na kwadrat, pióra koronek praktycznie każda z innej parafi, jakies nadlewy, co do nowej markowej typu shimano to jak dla mnie za duży wydatek. Oczywiście jeśli jest jakaś alternatywa to jestem otwarty na propozycję, dziwne że nigdzie niema gotowca w który mógłbym wkręcić pedało bez cudawianek i zamontowac w korbie. Fajna pogoda a rower się kurzy, karwa kawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba jest praktycznie nowa, w skrajnym przypadku rozwiercę środek, wstawie za pomoca prasy tuleje z otworem, który będzie miał normalny gwint (a nie ten obecny wynalazek), usunę "boszem" śrubę w pedale i przyspawam nową szpilke pasującą z nowym otworem.

 

o_O

 

Powodzenia w spawaniu osi tak, żeby to wytrzymało...

 

Nie kombinuj, tylko trzymaj się standardowych rozwiązań - w tym przypadku standardowych dla branży rowerowej, Są zestawy naprawcze - tulejki + gwintowniki + rozwiertaki. Jeśli kosztuje więcej niż nowa/Twoja korba, to wybór jest prosty - ale jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

W jednym z warszawskich serwisów koszt tulejowania to 45 zł z robocizną - tylko w korbach aluminiowych

Najpierw się frezuje stary gwint, gwintuje się pod rozmiar tulejki, tulejkę wkręca i wkleja dedykowanym do tego celu klejem epoksydowym i czeka min 12 godz. Później już tylko pozostaje wkręcić pedał. Do tej pory nie było reklamacji od klientów, że coś urwane, przekręcone, etc.

Po co kombinować ze spawaniem?

 

KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...