Skocz do zawartości

[Latarka rowerowa] Convoy S2 - opinie


michau221

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

doczytałem że latarka Convoy S2 jest przez większość użytkowników zachwalana. Chciałbym się tylko upewnić, czy kupując taką wersję:

 

http://allegro.pl/latarka-na-rower-convoy-s2-uchwyt-ogniwo-kolimat-i5508755817.html

 

będzie to dobry zakup?

 

Czy lepiej coś poprzez np. aliexpress, jednak oznaczenia latarek są dla mnie czarną magią (U2-1A, T5-5B, T6-4C itd). Czy ten kolimator od latarki z linku powyżej faktycznie spowoduje, że nie będę oślepiał jadących z naprzeciwka?

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie oślepiał. Albo daszek, albo szukaj latarki z kolimatorem owalnym (np. 20*60, 15*90). Oznaczenia diody: U2,T6,T5 to wydajność, dalej to oznaczenie barwy, na rower polecam 4C, wyższa cyfra to bardziej ciepła, żółtawa barwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja polecam forum swiatelka.pl i kontakt z Dariusz70 albo greg.moze nie bedzie tak bardzo tanio jakna alledrogo ale na pewno pewniej (według mnie) i wszelkie watpliwosci zostana rozwanie przez Tych dwóch Panow. dobrze wytlumacza i dobiora odpowiedni sprzet.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wracam ze "światełek" od Pana Dariusza i tak @qjarq123 pisał, polecono mi diodę 4C oraz wersję z kolimatorem. Chyba faktycznie lepiej tam dopłacić i cieszyć się z zakupu trochę dłużej. Ciekawi mnie tylko ten kolimator - czy z założonym takim zasięg światła skraca się jakoś drastycznie? Zastanawia mnie to, gdyż nie wiem czy chcąc wjechać kiedyś w las wystarczy mi tego światła czy lepiej byłoby kupić drugą bez kolimatora. Pojedyncze zdjęcia znalazłem, jednak chciałbym zasugerować się opinią posiadaczy takich wersji, jeśli tacy są. W każdym razie przekonałem się, ze lepiej zamówić będzie tam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak. Mam kolimator owalny 60x20 albo odwrotnie nie pamiętam dokładnie. I jak dla mnie światła jest od groma. Rozświetla naprawdę bardzo dużo i bardzo szeroko i odległość jest dla mnie zadowalająca. Tez zastanawiałem się nad drugą lampka jako długie światła ale dałem sobie spokój to mi wystarczy w zupełności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Tak przy okazji Convoy'ow S2 lub S2+.

Są wersje z różną ilością układów 7135. Wiadomo, że od ilości tych układów zależy prąd zasilający diodę.

W większości przypadków wszyscy polecają wersję 8x7135 bo ma największy prąd a co za tym idzie jasność.

 

Ale jak to jest w praktyce? Przy prądzie 2.8A latarka poświeci może i jasno ale bardzo krótko. Może warto wybrać wersję 6x7135? Wtedy w trybie MAX mamy trochę mniej światła ale więcej czasu pracy. Jak wygląda jasność tej wersji w trubie 40%? Nie będzie to już za słabe?

 

Czy może jednak brać 8x7135 i z założenia korzystać tylko z trybu 40% a tryb 100% potraktować jako ciekawostkę dla szpanu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sterownik 2.1 A nie brałem 2.8 A ponieważ sprzedawca stwierdził że różnica w świetle będzie ledwo zauważalna ale w czasie święcenia i owszem.

Mi na miasto w nocy wystarcza środkowy tryb ( nie pamiętam jakie mam) najniższy jako pozycja w aktualnych warunkach a najwyższy jest ekstra do większych prędkości i przykładowo w las.

Bardziej skupiłbym bym się na temperaturze światła. W Convoy mam ciepłe a w innej zimne i niestety jak dla mnie słabo widać głębię 3d na zimnym świetle. Na ciepłym więcej widać szczegółów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę zamówić z Chin trzy convoye i właśnie kombinuję, które wybrać.

Teoretycznie można wylutować układy 7135 i tym samym zmniejszyć prąd.

 

Wszystkie latarki led jakie posiadam lub posiadałem miały to do siebie, że z praktycznego punktu widzenia, najwyższe tryby są bezużyteczne. Owszem, ilość światła jest imponująca, niestety zawsze prąd był tak dobrany aby wyciągnąć akumulator lub zestaw akumulatorów w około 45 minut.

 

Z reguły drugi od góry tryb jest dosyć ciekawy - 80% a to już daje sensowny czas swiecenia przy niewielkim spadku jasności (dla oka).

 

Convoy ma trochę dziwaczne te tryby 100%, 40% i chyba 5%. Niby są inne drivery ale to już zabawa i generowanie kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1A w diodę to optymalny tryb, światła wystarczająco dużo i czas pracy 2-3h zależnie od ogniwa. Kupując na 3 AMCkach latarkę używać po prostu będziecie zapewne trybu 100% a mając 3A sterownik najlepszy będzie tryb 30%, 100% będzie "w pogotowiu", czy do innych zastosowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie s2+ i sterownikiem 3,04 w większości poza miastem jeżdżę w trybie 60% i to wystarcza ale lepiej jest mieć zapas, na trudniejszych odcinkach włączam 100% ale 60 też by dało radę problem pojawia się kiedy wyjedziemy w mgłę wtedy jak ktoś będzie miał mniejszą moc to poprostu będzie żałował. Ostatnie dwa dni to w mojej okolicy pojawiły się tak gęste mgły że zmuszony jestem jeździć na 2 latarki convoy s2+ i c8 obydwie na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...