Skocz do zawartości

[Sachs Super 7-Konserwacja] Czyszczenie, Montaż i Regulacja.


Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynam ponownie temat. Przerzutki w piaście okazały się marki Sachs a nie Nexus Shimano jak wcześniej mniemałem. Pobliski serwis robi tylko w nexusas a więc zostałem z problemem sam. 

Znalazłem temat na forum o samodzielnym przeserwisowaniu Sachs Super 7 i postanowiłem że może sam spróbuję to wykonać:

http://www.forumrowerowe.org/topic/131840-przerzutka-tylprzerzutka-sachs-torpedo-super-7-jak-zlozyc/ - jest więcej jak by co.

Jak myślicie, da radę w domu rozłożyć (to pewnie najmniejszy problem :) ), wyczyścić, przesmarować, złożyć do kupy i wyregulować? Wszystko we własnym zakresie, brak ewentualnych narzędzi - nie mówię o ampulach/nasadowych, smarów no i wiedzy.

Piasta docelowo będzie zaplatana w obręcz 26' i montowana w taką makrokeszową ramkę (damka mtb) b9a9884335dfeee8m.jpg widok na hak.

Piasta i mechanizm z linką wyglądają tak, niestety brak manetki:

 

 

6a473d945c1dd61fm.jpg e3da444f7a97a4dam.jpg 1160d5ef906908c5m.jpg cc0f5283ecebfa7fm.jpg 81dc9f1e6a3cce88m.jpg

 

a2fdfe8cc31f2e1fm.jpg cc2cf05ae1b0aaffm.jpg 7ea0983d88d03d33m.jpg b111bed2afde2adam.jpg

 

Jaką manetkę dokupić, jaki smar, jakie ewentualne narzędzia? Jak czyścić: kąpiel w nafcie, benzynka i pędzelek, inne płyny?

Z zewnątrz przemyłem pastą do rąk (taką używaną w poligrafii nie pozostawiającą tłuszczu) i benzyną ekstrakcyjną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak brakuje manetki, to niestety problem - musisz mieć dedykowaną ze względu na to, że każda firma ma planetarki z innym rozłożeniem biegów (często nawet po kilka modeli).

 

Osobiście polecam wyciągnięcie planetarki jako całego modułu i, o ile jest ok, to bez rozbierania kąpiel w bęzynie ekstrakcyjnej (kilka dni zabawy w namaczanie, płukanie, obracanie, aż wszystko wylezie) i potem przejście na odpowiedni olej (poza łożyskami ewentualnie). Oczywiście wymaga to dobrania lepszych uszczelnień i zrobienia jakiegoś portu, żeby okazjonalnie uzupełniać strzykaweczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak - ta piasta jest banalna w serwisowaniu - rozebrać można bez żadnych specjalnych narzędzi, części nie ma aż tak dużo (jak na piastę planetarną). Sam rozebrałem i złożyłem chyba 3 sztuki - jedna jeździ w rowerze zimowym, druga kompletna czeka na zaplecenie (może kiedyś ;) ) a trzecia jest dawcą organów :) Smaruje się ją oczywiście smarem stałym do łożysk a olejem można posmarować popychacze. Nie baw się w żadne kąpanie w benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie baw się w żadne kąpanie w benzynie.

 

Ale benzynka, pędzelek i air-spray oczywiście tak?! Chwila wolnego i się biorę, brakuje mi tylko nastawnego do konusa.

Z manetek pewnie brać najnowszą Sram S7 z Klikboxem? Cholera stówka następna pęknie a miało być tak budżetowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...