Skocz do zawartości

[Amortyzator] obsługa


Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie poskrecalem do kupy integrala v3 : )) i mam takie pytanie jak obsługiwać drugie pokrętło w amortyzatorze santour nvx - preload +/- ? Drugie oznaczone speed lockiem blokuje go żeby sie nie poruszal ale nie mam zielonego pojęcia o co chodzi z drugim : / nie ruszalem go jeszcze bo nie chce przypadkiem czegoś popsuć. Z góry dzieki za pomoc : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli mam zamiar jechać w dłuższą trasę tylko i wyłącznie po asfalcie to amortyzator blokuje a preload w strone minusa żeby jak najbardziej zredukować uginanie ? I jeszcze sie spytam przy okazji żeby nowego tenatu nie zakladac co do wymiany amortyzatora na powietrzny . większość polecanych to cena 600zl~ a czy można kupić cos bardziej w granicach 300/400 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrznego nie kupisz tanio, bo to jest o niebo bardziej skomplikowana konstrukcja. Chcesz oszczędzić to szukaj używki, albo pomyśl nad sztywnym widelcem, jeśli często robisz te trasy.

 

I preload to jest regulacja naprężenia wstępnego i służy do jednorazowego ustawienia amortyzatora pod Twoja wagę. Ustawiasz na początku ugięcie wstępne, czyli tzw SAG - w crossach to bodajże 10% skoku. Amortyzator pod Twoją wagą ma się ugiąć o 10% i już.

 

W praktyce tak jak mówiłem to pokrętło nie bardzo "działa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli raczej taki bubel co by uwagę potencjalnego kupca przyciągnąć rozumiem : ) sztywny widelec raczej odpada poza tym dziś od rana jeżdżę po mieście asfalt/chodnik i jest po prostu cudownie ! Rower jedzie jak przecinak : ) a co do tego amortyzatora powietrznego to za 600zl rozumiem że kupie coś nowego i w miare sprawnego ? Głównie krawężniki w miescie albo mniej ubite drogi w lesie. Oczywiście zestaw szerszych opon na takie wypady bedzie kupiony. I jeszcze ostatnie pytanie ile kosztuje rurka z amortyzatorem pod tyłek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet najtańszy amortyzator powietrzny to jest jakościowa przepaść w stosunku do tanich sprężynowych i zawsze pierwsze wrażenie to jest "WOW".

 

Amortyzowane sztyce jak już to szukaj takiej z amortyzacją zawiasową czy tam przegubową, a nie sam teleskop.

Nie mniej jednak ja akurat nie należę do zwolenników tego wynalazku - jak tyłek boli to masz złe lub źle ustawione siodło, a jak kopie od przeszkód to zadek podnieś z siodła gdzie trzeba i nawet rower się nawet pewniej poprowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...