Skocz do zawartości

[Hamulce] jak porawic siłę hamowania


nikonekt58

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam standardowe heble hydrauliczne od avida model DB1

dodam że mam koła 27.5" tarczę z przodu założyłem większą chwilowo bo 200mm avid hs1 wiem że nie koniecznie to coś da z tyłu nadal mam g3s 160mm.

I teraz co zrobić bo klocki jeszcze się nie starły tarczę są ładne nie przepalone i nic nie jest zatłuszczone (w miarę regularnie czyszczę)

Są też odpowietrzone na pewno :)

Ważę 93 kg jeśli ma to coś do rzeczy heh

klocki są pól metaliczne teraz

no i co wymieniać muszę klocki może na inne lepsze czy czy te jakós przeczyścić może jakiś papier ścierny...

Bo parę osób poleciło mi wymienić hamulce na elixir r Pewnie byli by lepjej ale co zrobić by nie wydawać jakós pieniędzy czy lepjej wydać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nic nie jest zatłuszczone i zapowietrzone to raczej nic nie poprawisz. Ewentualnie możesz przejść na klocki metaliczne.

Nie używałem nigdy avida db1 ale muszą być kiepskie skoro przy takiej tarczy brakuje Ci mocy. Ja mam najtańsze shimano i tarczę 180 a przy mocnym hamowaniu rower staje dęba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Chyba że to problem faktycznie klocków może musiałbym je jakimś alkoholem przemyć i jakimś papierem ściernym lekko przetrzeć ale nwm w sumie ten hamulec jest dość standardowy ale ludzie go polecali.. A Co do okładzin metalicznych to one chyba zaczynają dobrze ć hamować po rozgrzaniu dlatego na razie używam Pół metalicznych...

Może coś ktoś jeszcze się wypowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne klocki różnie hamują (myślę o producentach). Może coś z A2Z zresztą jest wielu dobrych producentów.

 

Z innej beczki opony tez troche daja:) ale nowy koszt;/.

Z taka 200 to powinienes stawac w miejscu :thumbsup:, niestety nie uzytkowalem tych hampli ale  moje stare juice 7 daja rade przy wiekszych obciazeniach masowych :woot:, 160 mmm tarcze tylko.

 

Jak się rzucasz na nowe to raczej uderzaj w 4 tłoczkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak się rzucasz na nowe to raczej uderzaj w 4 tłoczkowe.

 

może odrazu niech sobie hample z tira wstawi...

 

 

Jak chcesz wymieniać hamulce to shimano m615 w zupełności wystarczy. Jeśli te stare klocki były zalane lub zatłuszczone olejem to ciężko będzie je uratować. Najlepszym pomysłem będzie kupić nowe. Tarcze też dobrze odtłuść. Trochę nie chce mi się wierzyć żeby te avidy były aż tak kiepskie. Jak dla mnie to wina leży w zatłuszczonych okładzinach/tarczy lub trafiłeś na jakiś wadliwy model hampli. Sprawdź też pracę tłoczków w zacisku czy równo się zaciskają i pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy z tira:), ja mam 4 tłoczkowe i waze ok 100 kg i daja rade. Nie to ze w miejscu staje przy kazdej predkosci ale jest niezle.

 

Niektorzy potrzebuja az nadto mocy i w tym maja frajde, ja raczej stonowany jestem, kilka razy mialem sytuacje jak lecialem przez kiere :).

Ja kupilem jeden model wyzej niz slx i starcza a czasami jezdze enduro. Z tego co sie interesowalem wczesniej te shimano m615 spokojnie ogarnia ten przedział wagowy:).

 

Kolega nie napisał wyraznie gdzie chce jezdzic ale przy 200 to raczej po miescie sie nie jezdzi;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem ją jeżdżę bardziej XC bardziej mokre tereny choć i trochę po asfalcie jak gdzieś trzeba dojechać... Co do moich hebli na początku standardowo musiały się dotrzeć ale potem przyzwoicie hamowały.. Mogło sie raz zdarzyć ze olej od amortyzatora mógł polecieć na zacisk... Tarczę raczej są czyste prędzej to chleba te klocki.. A Co do samego zacisku i tłoczków to kiedyś zauważyłem jak by jeden wcześniej załapywał a dopiero po 1 lub 2 mm bez tarczy zaskakuje drogi a pod obciążeniem wiadomo szybciej choć to nie to czego się można spodziewać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem ją jeżdżę bardziej XC bardziej mokre tereny choć i trochę po asfalcie jak gdzieś trzeba dojechać... Co do moich hebli na początku standardowo musiały się dotrzeć ale potem przyzwoicie hamowały.. Mogło sie raz zdarzyć ze olej od amortyzatora mógł polecieć na zacisk... Tarczę raczej są czyste prędzej to chleba te klocki.. A Co do samego zacisku i tłoczków to kiedyś zauważyłem jak by jeden wcześniej załapywał a dopiero po 1 lub 2 mm bez tarczy zaskakuje drogi a pod obciążeniem wiadomo szybciej choć to nie to czego się można spodziewać

 

Byc moze masz jeszcze tloczki do serwisu:).Zmien klocki i odtlusc tarcze jak nie pomoze bedziemy sie zasatnawiac dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kupując to patrzeć na jakieś specjalne firmy czy coś tego typu czy poprostu jakieś nowe Pół metaliczne byle kupić.. Bo Na znanym serwisie aukcyjnym zaczynają się średnio od 25 zł za komplet na jeden zacisk jak wiadomo a u mnie w sklepie stacjonarnym to najtańsze są za 40 i to organiczne a za 60 pół metaliczne ale chyba się za bardzo nie różnią niczym od tych z serwisu za te 30 zł? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie te a2z znalazłem tylko te za 25 są bez blaszek i bez opakowania w blistrze a te za 39 mają sprężynki bolce opakowanie i są niby 50 % trwalsze i 10% lepjej hamują choć nie wiem czy to nie to samo tylko tańsze bez dodatków a mi w sumie sprężynki nie potrzebne bo te co mam chyba jeszcze dobre są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze za duzo chcesz od tych hamulcow:), tytanami pewnie nigdy nie byly i nie beda.

Jak sprezynki ok to nie ma sie co zasatnawiac mi tam troche brzeczaly na poczatku ale sie to ustabilizowalo w koncu, powinienes byc zadowolony.

 

Jak sie wszytsko dobrze skonczy i beda hamowac to nastepne klocki dla wytrawych EBC gold:) http://rowerowy.com/sklep/czesci/klocki-hamulcowe/do-ham-tarczowych?&filter[producer]=70

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Właśnie nie oczekuję bóg wie czego bo wtedy bardziej bym rozważał nowe heble tylko właśnie nie chcem bo wiem że te powinny na razie spokojnie wystarczyć a co do metalicznych to już się kiedyś zastanawiałem tylko nie wiem jak z nimi jest znaczy wiem że się muszą rozgrzać do lepszej pracy ale czy hamując przykładowo na mieście nie będę bardziej zauważalny niż pociągi które wjeżdżały z hukiem na peron :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...