Skocz do zawartości

[opony] 26" jaki rozmiar i marka/model opony


k52

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem z Łodzi . W zwiazku z tym że syn już jeździ i muszę dotrzymać mu kroku, sa też korki na mieście, chciałbym wrócić po latach latach do roweru. Przepraszam jeśli coś będzie w mało profesjonalnym języku, lub coś mieszam.

Obecnie posiadane opony są nieciekawe, chciałbym je zmienić na lepsze. Obcne mają dziwny płaski i wywrotny bieżnik( nie, nie starty, po bokach są tylko jakieś klocki ) i  patrząc od strony  obręczy jakby się rozserzały ( są jakby w miejscu styku z drogą za szerokie i płaskie, są jak korek od wina), poza tym mają jakieś miękkie boki ( kord?) i tu moje pytania :

1) Obecne mają znak 26"x1,9/47 , jakie oznaczenie miały by opony z  nieco niższym profilem i nie takie walcowate. Chyba ze kształt to kwestia modelu. Fajnie jakby były sztywniejsze boki i miały sensowny bieżnik.

2) Jazda raczej po mieście czasem jakaś szutrówka pod laskiem.

 

Ostatnio syn wyjechał małym rowerkiem 16" na osiedle i chińska opona rozleciała się , drut który trzyma oponę i jest wewnątrz obręczy oderwał się z opony! Takie coś widziałem tylko na filmach z wyścigów , a nie jadąc 5 km/h po asfalcie.(mam foto tego badziewia).

Kupiłem dziecku bajerną i jak się okazało solidną oponę BMX biało czarna, napisy. wewnątrz widać solidne oploty, sztywna, solidny bieżnik, gruba nalewka.

Czytałem o firmie i modelu  Continental Town & Country, ale wolałbym jednak coś tańszego jak się da, niedzielny kierowca teraz jestem ( dawniej zjeździłem parę opon na Jubilacie i Mistralu;). takie coś też się nadaje firma GRL http://allegro.pl/opona-grl-26-x-1-75-6031-wkladka-antyprzebiciowa-i5083940766.html ?

 

Sorry, ale w tych rowerowych oznaczeniach opon nieco się gubię, a sam rozmiar przecież nic nie mówi o komforcie jazdy i zachowaniu.

Dzięki za odpowiedzi jeśli ktoś dotarł do końca i nie zasnął ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki grande1970, spodziewałem się jakiejś większej ilości sugestii i podpowiedzi po 3 dniach na dużym forum.

  Trochę nie wiem co mam myleć, czy forum jest nie aktywne, czy zawracanie sobie głowy oponami nie ma sensu, bo to nie istotne ?

Ja jako amator taką "różnicę" wyczuwam i niechce bagatelizować,  w aucie, czuje zmianę opony A na B...i wiem że prawie każdy element ma jakieś znaczenie.

 

Co do ostrzeżenia :verymad: złej nazwy mojego tematu, w swej dociekliwości i profesjonaliźmie moderator mógł coś podpowiedzieć- człowiek uczy się przecież na błędach. Tytuł dałem adekwatny do problemu- bo szukam jakiegoś dobrego modelu opony .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt na oko wygląda całkiem dobrze, ( choć na oko to w szpitalu :whistling: ),  podobnie jak ta GRL antyprzebiciowa, nie jakiś slick i nie jakaś super terenowa. Powinny być ok, najpierw założę kupioną nowość na przód zamiast mojego  "płaskiego walca".

 

Dzięki Panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie trochę nudno napisane i zasnąć można ; ) więc trochę inaczej opisz problem, wyjaśnij w czym "złość" opony jako "płaskowalcowatość" się objawia, bo nie wiem o co ci chodzi. Opona nie jest walcem, ale pierścieniem raczej. Cży problem w tym, że ścianki opony są za "mienkie" tudzież za "mientkie"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne masz opony semi slick. Nie stawiają dużych oporów na asfalcie a w terenie trzymają w zakrętach. Czyli idealne na Twoje wymagania. Miękkie boki? Do może dopompuj trochę. Nie za bardzo rozumiem o co chodzi z tym, że mają nie być walcowate? Chcesz płaskie od góry? Mogło by się trochę ciężko skręcać na takich ;)

 

Generalnie opony dobiera sie do podłoża po jakim zamierzasz śmigać. Kierując się tym kryterium oraz ceną na pewno wybierzesz właściwie. 

 

Dlaczego jest tak mały odzew w temacie? Może dlatego, że takich tematów jest zatrzęsienie i nikomu się już nie chce po raz n-ty pisać tego samego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to sprawa ciśnienia, nawet mocno napompowana nie ma kształtu litery U ( oczywiście do góry nogami), a w uproszczeniu oczywiście, jakby  powiększonego korka od wina- płaskiego i szerokiego na czole opony.

Postaram wybrać coś  z Waszych propozycji, pewnie coś z GRL, Kendy, dość podobne do oglądanych, a droższych vittoria.

Ostatnie pytanie :icon_cool: ( bo w sklepie sprzedawca nie był przekonanay co do odpowiedzi ) czy mogę założyć zamiast aktualnej 26" 1.95 nową 26" 1.75 - nie ma ryzyka wysunięcia z obręczy ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Tymczasem zakupiłem i założyłem takie oponki jedna CTS VIVA ECO 26" 1.75 i drugą Vittora Adventure. Mają w sumie podobny bieżnik, nieco droższa vittora ma wkładkę anty przebiciową. Obydwie nówki do starych jakiś najtańszych rozklapionych walców waran 26" 1.95  to kosmos i inna jazda.

Dzięki.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...