Skocz do zawartości

[Rower] Złożenie roweru XC/AM/lekkie Enduro


rapman242

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

poniżej przedstawiam zestawienie komponentów jakie chciałbym użyć do stworzenia swojego roweru.

Ważę 90kg i mierze 175 cm.

Rower przeznaczony głównie do XC/AM i lekko zaawansowanego Enduro.

W podanej rozpisce brakuje amortyzatora  oraz kompletu kół i tutaj chciałbym się zwrócić do was z prośbą o propozycję.

Wymienione pozycje na liście również czekają na komentarz i inne propozycję.

Pozdrawiam

 

Komponent       Nazwa                                                    Cena
 
RAMA                             Dartmoor Primal rozmiar M 27.5"       850                                             
Amortyzator
Stery                              Dartmoor Blink                                   140
Korek steru                  Dartmoor Ride Your Way                     18
Mostek                          Dartmoor Trail/Funky/Fury v.2            219
Kierownica                   Dartmoor Boogie                                175
Sztyca                            Dartmoor Fusion L                              75
Obejma                          Dartmoor Ring                                    37
Piasta 
Obręcze 
Szprychy 
Nyple 

Korba                              Shimano SLX FC-M675                       440
Kaseta                            Shimano SLX CSHG81- 10 HG            181
Łańcuch                         Shimano Deore XT CN-HG95                93
Manetka przód              Shimano Deore XT SL-M780               169
Manetka tył                    Shimano Deore XT SL-M780               174
Przerzutka przód          Shimano SLX FD-M675                          94
Przerzutka tył                 Shimano SLX RD-M675-SGS / GS       206
Dźwignia hamulca         Shimano Deore XT BL-M785                147
Zacisk hamulca              Shimano Deore XT BR-M785               203
Tarcza hamulcowa         Shimano Deore XT SM-RT81               139

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

Ja mam taką propozycję :

Rama

Ns bikes surge evo 2015

Wideł

ROCK SHOCK REVELATION RLC 150 MM 15 MM AXLE

Koła

Piasty dt swiss 350 tył/przód

Szprychy dt swiss champion

Obrecze:

Tył :DT SWISS E 512 27.5 DISC PRE SE 32 BL 01P 1295, RTE05165032S011295

Przód j.w.

Opony

Przód maxxis highroller

Tył shwalbe rocket Ron

Kiera dartmoor dh

Mostek dartmoor trail 50 mm

Hamulce shimano slx m675

Tarcze smrt86 180mm x2

Napęd cały na shimano alivio m4000

Pedały

HT nano

Siodło wtb.

Sztyca Rs Reverb stealth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No troszeczkę poniosła.

Budżet jest elastyczny no ale nie do przesady.

Rower ma być bardziej do XC i AM mniej do Enduro więc ta sztyca była zbędnym dodatkiem a zaproponowana rama zbyt ciężka.

Suma PLN moich dotychczas przedstawionych podzespołów wynosi około 3800 zł.

Koła i amortyzator do najtańszych nie należą więc liczę się z dodatkowymi 3000 tyś zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

Dobre..Beskid,polecam revelation, mówisz za drogi a następnie sam go polecasz.

Dobra to bez Reverb i z suntour

 

Suntour Epicon 150 mm 15 mm axle.

I co z tego że rama ns bikes jest ciężka? Jest pancerna.

 

No chyba że chodzi o dh z krawężnika i zjazd z pagórki na pazurki to może i surge ciężka.

 

Amortyzator koła i rama są najważniejsze. Po wala ci xt heble czy napęd skoro na koła nie starczy i amortyzator? Wystarczy slx heble i alivio napęd,który i tak potem jak zajedziesz to wymienisz na.co sobie zechcesz.

 

Za 6800 to można sobie złożyć niezłego bikea.

Z amortyzatorem Rs pike lub revelation 160 mm

Z mocnymi kołami,piasta 240 przód 350 tył dt swiss. I pokusić się o slx naped(w zależności od cen)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim temacie miał budżet do 5K dlatego napisałem to co napisałem. Skoro aż tyle zwiększył to i na Reverba mu starczy jak się postara. Tylko dla mnie to jest już bez sens.

Sam napęd przy tym wszystkim to trochę "drobnica" i oszczędzanie bo taniej Alivio jest co najmniej dziwne. Alivio to Alivio. Jak sprzęt ma być wykorzystywany z godnie z przeznaczeniem to napęd złożył sobie bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Jest wręcz na odwrót a wszystko rozchodzi się o kasę. Nie mam nic do Alivio. Korba może być, przednia zmieniarka również, kaseta też. Manetki to już przepaść w porównaniu do XT. Zmieniarka tylna na sprzęgle też ma być porządna bo zastąpi znacznie brak napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

Ja wolę klikać alivio, mieć słaba korbe i łańcuch. i cieszyć się pracą RS PIKE lub REVELATION. I mieć fajne koła które nie będą się centrowac co jeden wyjazd. Autor do wagi koguciej nie należy.

 

Alvio od xt oprócz manetke i tylnej zmieniarki niczym istotnym się nie różni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego zmierza ta rozmowa @Cyborgu?? Czy ja gdzieś zakazuje mu kupić Revela i wsadzić lipne koła?? Chyba nie. Nawet napisałem dokładnie to co Ty odnoście korby a tylnej zmieniarki na ten przykład. Koła powinien kupić jak najlepsze. Wideł wedle uznania i zasobności portfela byle nie o większym skoku niż 140mm bo go po prostu nie będzie w stanie wykorzystać na HT. Chyba, że będzie się bawił w terenie bliższym FR/DH i skakał z 2 metrów. Tylko po jakiego grzyba wtedy wynalazek w stylu HT zamiast pełnokrwistego fulla.

 

Co do ramy to mając blisko 7K oczywiście wybrał bym stal i NS'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O FR i DH nawet nie myślę więc rower full jest mi zbędny.

Skupmy się bardziej na XC i AM.

Napęd zostalby taki jaki jest na liscie.

Hamulce na pewno hydrauliczne,kwestia czy podane XT czy Slx by wystarczyło?

Dylemat mam także przy dobraniu szerokości kierownicy.

Odnośnie mojej wagi to faktycznie nie jestem piórkiem ale nastawienie jest obniżenie balastu.

Ponizej link przedstawiajacy styl jazdy na Dartmoor Primal jaki preferuje.

 

http://m.pinkbike.com/u/dart-bikes/blog/video-hornet-vs-primal-czyli-sztywniaki-dartmoor-do-zada-specjalnych.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

720 mm kiera wystarczy.heble slx w zupełności wystarcza, żeby podnieść siłę to zastosujesz metaliki i tarcze smrt86 180mm x2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdania odnośnie kupna gotowego zestawu a złożenie własnego są podzielone

(plusy i minusy ).

Ja zdecydowałem się na złożenie roweru,w którym znajdą się komponenty wybrane prze ze mnie takie jakie chcę i takie które poddaje dyskusji wyboru.

Myślę, że droga jest dobrze obrana.

Proszę o dalszy udział w dyskusji i czekam na kolejne propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

Jeszcze jakieś propozycję dotyczące zestawu kół 650b?

Przypominam, żę ważę 90 kg.

 

1)Piasty na CL czy standard 6 śrub?

 

2)Jakie obręcze, szprychy, nyple?

 

3)Warto inwestowac w opony bezdętkowe?

 

Pozdrawiam

Piasty zdecydowanie na 6 śrub.większy wybór tarcz i mocniejsze pewniejsze osadzenie tarczy. Jak.wspominałem dt swiss 350 wystarcza przód i tył ,są rewelacyjne. Szprychy dt swiss champion lub dt swiss alpine III

Nyple mosiężne dt swiss lub stalowe nyple SN12 cnspokes, obręcze Mavic

Obręcz EN 321 Disc 27.5" lub NS Bikes

Obręcz Enigma 27,5" lub Dartmoor

Obręcz Revolt V.2 27,5".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

Niby proste mają mniejsze naprężenia i większą wytrzymałość, ale za to są droższe i mniej dostępne, do tego ich jest 28 więc jak Ci jedna pęknie to problem . Standard na 32 wystarczy w zupełności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo źle wpisuje bądź nie umiem szukać ale nie mogę znaleźć w internecie piasty tył Dt swiss 350 135x10 32H.

 

Sam mialem ten problem i niestety okazalo sie ze takich piast poprostu nie ma w ofercie.

Trzeba dokupic adaptery (w lutym placilem za nie dokladnie 103zl) >> http://dt4you.com/DT4YOU/Serwis/Conversion%20Kits%20wheels%20and%20hubs/HWGXXX0001803S.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...