Skocz do zawartości

[Rower] Złożenie roweru XC/AM/lekkie Enduro


rapman242

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję tylnej piasty 135x10 (taką wymaga rama Dartmoor PRIMAL) a czy to będzie szybkozamykacz czy nie to w sumie sam nie wiem.

Czytałem, że lepsze jest mocowanie na zwykłe nakrętki.

Do przedniego koła potrzebuję piasty z osią 15 mm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co innego zwykła piasta pod szybkozamykacz a co innego dt swissowy thru bolt 10mm, pomimo że oba typy będą pasować do ramy że standardowymi hakami. W pierwszym przypadku to końcówki piasty wchodzą w haki i mają ońe średnicę 10mm i do tego oś średnicy 5mm z szybkozamykaczem. W drugim przypadku masz rzeczywiście oś o średnicy 10mm i to ona wchodzi w haki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dorzucę trochę swojego, bo mam rower do podobnych zastosowań tyle, że fs.

 

Starter złożyłbym taki:

 

- wideł (tu bym nie oszczędzał) czyli... Revel (mam i jestem b. zadowolony) - szukać na niemieckim ebaju nówek z poprzednich lat 13/14, bo można wyrwać okazje

- napęd mix Deore/SLX (można przyoszczędzić , a to solidne komponenty)

- heble > nowy SLX!

- kola (tu też bym przyoszczędził kosztem wagi i poszedł z zaplot Novateców na obręczy Dartmoora (np. Revolt/Fortress) - to pancerny mix)

- stery i pozostała biżuteria od Dartmora

- opony (tu też bym nie oszczędzał i kupił coś z dobrą mieszanką Vittoria, Michelin, etc.)

 

Podsumowując jeżeli ma być zacięcie AM skupić się najpierw na trakcji (wideł, opony) + do tego napęd na tyle solidny, aby o nim zapomnieć podczas jazdy + pewny hamulec. Reszta do dopieszczenia w trakcie eksploatacji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

- opony (tu też bym nie oszczędzał i kupił coś z dobrą mieszanką Vittoria, Michelin, etc.)

 

Warto inwestować i bawić się w bezdętkowe opony?

 

 

 

Podsumowując jeżeli ma być zacięcie AM skupić się najpierw na trakcji (wideł, opony) + do tego napęd na tyle solidny, aby o nim zapomnieć podczas jazdy + pewny hamulec. Reszta do dopieszczenia w trakcie eksploatacji ;)

 

Tak jak napisałem w tytule bardziej XC w połączeniu z AM. :woot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Warto inwestować i bawić się w bezdętkowe opony?

 

Nie wiem bo cały czas się do sam tego przymierzam :) Warto kupić wyższe wersje gum z dobrą mieszanką, które i tak są z reguły... TubelessReady, a zwykłą obręcz można uszczelnić na partyzanta (tzw. ghetto) i spróbować jak to działa.

Mnie póki co powstrzymuje posiadanie 1 pary kół i 2 par ogumienia (XC i AM/EN) - za dużo jest pieprzenia się z uszczelnianiem jak często gumy przekładam.

 

 

 

Tak jak napisałem w tytule bardziej XC w połączeniu z AM.
 

 

Założę się, że bardziej ambitny teren Cie wciągnie ;) po za tym ambitne XC (np. niektóre maratony) potrafią też być mocno techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama Eccentric stal.

Obręcze DT 533D cena/jakość raczej nic lepszego nie będzie.

Piasta tył Novatec 772SB drogo lekko wytrzymale.

Piasta przód obojętne, tania. Grunt żeby pomyśleć o sztywnej osi.

Wideł Epicon tanio i dobrze.

Hamulce Deorki wystarczą.

Korba m615 dwa blaty.

 

Taki mój zestaw który się sprawdza w ciężkim terenie jak również łoi du.... niejednemu mało wyjeżdżonemu "karbonowi"


Nie wiem bo cały czas się do sam tego przymierzam :) Warto kupić wyższe wersje gum z dobrą mieszanką, które i tak są z reguły... TubelessReady, a zwykłą obręcz można uszczelnić na partyzanta (tzw. ghetto) i spróbować jak to działa.

 

Ty jak naprawdę chcesz myśleć o jakimś AM i nie stać co parę kilometrów. To zainwestuj w porządne dętki a nie wymyślaj lekkich systemów.

To ma być lekka ściganka czy rower do tyrania po terenie?

Poza tym jak zaczniesz zakładać opony tubelessready do zwykłej obręczy to zobaczysz jaki to miodek.


 

 

Założę się, że bardziej ambitny teren Cie wciągnie ;) po za tym ambitne XC (np. niektóre maratony) potrafią też być mocno techniczne.

Tak jest, nawet bardzo. Wszystko zależy od finezji organizatora ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rozwiniesz myśl? Ja od lat jeżdżę na oponach TLready na normalnych obręczach i zero problemów,

 

Bywa tak że opona ciężko wchodzi. Trzeba napompować do wartości granicznej a nawet ją przekroczyć żeby wskoczyła jak należy na obręcz.

Miałem tak już kilka razy, między innymi z oponami Bontrager. Po prostu ciasne ranty.

 

Jeszcze z jakimiś miałem takie problemy tylko nie pamiętam dokładnie co to były za opony.

 

A te Bontragery kupuję bo są świetne mimo że nie potrzebuję tubeless ;)

 

Tak na marginesie to topisz straszne fundusze w mostku i kierownicy. Korbę też poszukał bym tańszą, 615 polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

Eccenceric stal jest extra podobnie jak surge evo. Nie rozumiem tej całej masturbacji się amelinium. Lepiej zainwestować w amortyzację czy koła niż w korbe i kiere

Roonin a czemu nie dt swiss 350 na tył tylko Novatec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię że tylko. Polecam po prostu to co sprawdziłem i dobrze działa.

772 jest lekka mocna i naprawdę banalna w serwisowaniu. Pięknie się rozkręca i składa, przy tym niezle uszczelniona.

No i bębenek zrobiony tak że możesz spokojnie używać tańszych kaset.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwalą. Ja mam po prostu z tymi piastami za małe doświadczenie żeby się wypowiadać, nie chcę się wypowiadać o czymś o czym nie do końca mam wyrobione zdanie.


 

 

Ja też polecam Deorki 590/615/625. Mocne sztywne i tanie korbiszony.

 

I waga wcale nie przeraża ;) W porównaniu do droższych modeli z amelinium wcale nie ma jakiejś strasznej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

Dt swiss ja mam teraz z przodu a Novatec z tyłu i różnica jest zauwazalna . W trekkingu mam też dt swiss na przedzie i 13 kkm przejechala bez napraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

W trekkingu też mam przód obciążony sakwami. Na DT SWISS za 600 zeta nie miałem kasy chwilowo.ale jak ten Novatec padnie to wymienię na 350 z systemem ratchet.miałem Przyjemność jechać z 200 km w sumie na 350 z tyłu na kolegi rowerku i jest wyraźna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz padło na wybór opon.

W sumie pojawia się pytanie : bezdętkowe czy nie.

Chyba zaryzykuję i pójdę w stronę Tubeless.

 

http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-27-5/p,opona-racing-ralph-evolution-27-5-2015-schwalbe,460393.html

 

Firma Shwalbe prezentuje TL Easy- http://www.oponarowerowa.pl/technologie-schwalbe-pm-34.html

 

Ktoś może coś na ten temat powiedzieć?Sprawdzone?Warto?

 

Czekam również na inne propozycje.

W specyfikacji ramy Dartmorr Primal zalecany rozmiar opony to 27.5x2.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nobby na przod ralph na tyl, oba 2.25 i snake skin.

 

Przypomnij ile wynosi budżet? na allegro za 7 z groszem wisiał nowy mondraker crafty r, primal to popelina w porównaniu z fulem.

Generalnie w tej cenie tez dostaniesz trance'a czy cos podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przypomnij ile wynosi budżet?

 

Budżet jak na razie zatrzymał sie na 7500 zł przy założeniu ze amortyzator będzie kosztował 2600 zl.

 

 

 

primal to popelina w porównaniu z fulem.

 

Właśnie zdania są podzielone w kwestii dobrego Fulla w tej cenie w porównaniu z HT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...