Skocz do zawartości

[hamulec tarczowy] Mechaniczny hamulec tarczowy w szosie


hadess

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie odnośnie hamulca tarczowego mechanicznego w szosie.

Załóżmy że mam coś takiego http://allegro.pl/zacisk-plus-tarcza-hamulcowa-tani-i-niezawodny-kpl-i5465261189.html lub  http://allegro.pl/zacisk-shimano-hamulec-br-m465-przod-tyl-h19-i5361282198.html i tu moje pytanie czy będzie on działać z klamkami szosowymi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Te heble które pokazałeś będą działać poprawnie tylko z klamkami z uciągiem MTB. Czyli standardowe klamki MTB do fałek lub dedykowane klamki szosowe takie jak Tektro RL520.

 

Do klamek o ciągu szosowym (STI czy inne klamki tupu aero lub non-aero) dedykowane są hamulce o ciągu szosowym. Takie jak Hayes CX, Promax Render, Avid BB5R, Avid BB7R.

 

Jeśli masz cisnienie i mało kasy możesz spróbować zmodyfikować ciag klamki szosowej za pomocą rolki typu Travel Agent

 

travel-agent-2011-zoom.jpg?w=430&h=430&a

 

 

Szacunek...

I.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kloeck z jednej strony? Jak miało by to działać? Coś mi się wydaje że chodzi Ci o to że jeden klocek jest ruchomy a drugi nie, w najdroższych modelach obydwa są ruchome tak jak w hydraulicznych ( przynajmniej tak kiedyś czytałem, modelu Ci nie podam)

 

Tak swoją drogą, po co Ci tarczowe w szosie? Wydaje mi się że to może być lekko niebezpieczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W hydraulicznych jest parzysta liczba tłoczków, które równomiernie dociskają klocki do tarczy. W mechanicznych jeden klocek - ruchomy - dociska tarczę do drugiego, nazwijmy to stacjonarnego. Cena nie ma tu znaczenia. Na tej samej zasadzie działa tani Promax jak i drogi Avid.

 

Czasy mechaników z ruchomymi oboma klockami dawno już minęły. Zbyt skomplikowane, za mało efektywne. Przykładem takiego hamulca był RST DA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli koniecznie chcesz tarczowe to ja bym założył nawet Shimano BR-M375, niby najniższa półka ale przy mojej wadze 55kg i idealnym wyregulowaniu dawały radę ( chociaż wiadomo że to nie wygoda co hydrauliczne).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłaniam,

 

Te heble które pokazałeś będą działać poprawnie tylko z klamkami z uciągiem MTB. Czyli standardowe klamki MTB do fałek lub dedykowane klamki szosowe takie jak Tektro RL520.

 

Do klamek o ciągu szosowym (STI czy inne klamki tupu aero lub non-aero) dedykowane są hamulce o ciągu szosowym. Takie jak Hayes CX, Promax Render, Avid BB5R, Avid BB7R.

 

Jeśli masz cisnienie i mało kasy możesz spróbować zmodyfikować ciag klamki szosowej za pomocą rolki typu Travel Agent

 

travel-agent-2011-zoom.jpg?w=430&h=430&a

 

 

Szacunek...

I.

a  nie wiesz gdzie dostane takie rolki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

To mnie trochę zaskoczyłeś :)

 

Jest jeszcze Rever MCX1 I nawet nie wygląda na poprostu przenalepkowane Spyre...

 

 

 

a nie wiesz gdzie dostane takie rolki ?

 

W Polszcze? Słabo to widzę... Najbliżej chyba w UK lub Niemcowie http://www.evanscycles.com/products/qbp/travel-agent-ec005273?country=GB&currency=GBP&esvt=988-GOUKE298790&esvadt=999999-0-33456-1&esvcrea=61235646176&esvd=c&esvo=120375-NA-BLK&esvaid=50080&gclid=CLTnmID1o8YCFYvHtAod5kEB-g

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli macie idealnie prostą tarczę to mimo tylko jednego ruchomego klocka można taki hamulec ustawić żeby naprawdę mocno hamował.

Pytanie czy w szosie/ przełaju jest to potrzebne? Rower MTB stawia bez problemu na kole więc podejrzewam że w szosie skończy się to pięknym uślizgiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Tarcze na szosie a już na pewno w przełajach mają głęboki sens.

 

Mam szosę-przełajówkę-doitalbajka i tracze to najlepsze co mi się przytrafiło. Tracze to nie tylko siła hamowania ale przede wszystkim modulacja i odporność na warunki atmosferyczne, błoto, śnieg, lód... Dlatego też w szosie/przełajach tarcze 160/140 w zupełności wystarczają.

 

Jeżdżę okragły rok i naprawdę jestem wpytę zadowolony, że zamiast modlenia się czy uda mi się zatrzymać przed czerwonym lub bagażnikiem auta przede mną poprostu hamuję. I to jednym palcem :)

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Może uda Ci się je ustawić tak że będą działały jak jakieśtam spowalniacze.

 

Ciągle uważam, że klamki szosowe, heble MTB i Travel Agent to będzie najlepsza opcja.

 

Możesz też pokombinować z puszczeniem linki o do punktu mocowania na zacisku w alternatywny sposób.

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W Polszcze? Nie wiem, jestem lokalnie specyficzny pod inną długością geograficzną.

 

http://www.evanscycles.com/products/qbp/travel-agent-ec005273?country=GB&currency=GBP&esvt=988-GOUKE298790&esvadt=999999-0-33456-1&esvcrea=61235646176&esvd=c&esvo=120375-NA-BLK&esvaid=50080&gclid=CLD6xZ28rcYCFbDJtAodvLoKQg

 

http://www.bikeplus.co.uk/p/39393/Problem-Solvers-Travel-Agent-wadjuster?kw=&fl=1000&ci=54665528681&network=pla&gclid=CNKLz_e8rcYCFUjHtAodXxwBcQ

 

Mogę Ci to-to kupić, wsadzić w kopertę i posłać do Kraju-Raju, jak cuś podbij na PRV.

 

Opcjonalnie uderz do użyszkodnika Anarchy, on coś podobnego własnym sumptem strugał w oparciu o rolkę Avid'a do przerzutki...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...