Skocz do zawartości

[Kierownica] Amoeba Hussar czy może Borla HB-C321


fenikspoo

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się poradzić w zakupie kierownicy do unibike vipera. Ponieważ do dłuższej przejażdżce bolą mnie znacznie ręce i nadgarstki chciałbym wymienić swoją kierownicę na ww. modele.

Niestety kupując dawno temu rower najwidoczniej zakupiłem za dużą ramę jak na swój wzrost (wzrost 181cm, rama 21"). Ogólnie jeździ mi się wyśmienicie, niestety wciąż bolą mnie ręce ze względu na postawę. Siodełko mam ustawione prawidłowo, mostek regulowany mam już prawie maksymalnie wysoko jednak nadal uważam że pozycja jest niewygodna. Chciałbym podnieść jeszcze trochę kierownicę aby chwyt był bardziej wygodny. Rodzaj jazdy to raczej turystyka jeśli wycieczki z dzieckiem na foteliku można nazwać turystyką :). Z szerokiej oferty itd. wytypowałem dwie kierownice, borlę która znacznie podniesie mi kierownice (40mm) i hussara która trochę mniej podniesie kierownicę ale ze zdjęć wynika że kąt gięcia do tyłu jest w niej większy. Czy moglibyście doradzić którą kierownicę polecilibyście w zakupie. Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i spostrzeżenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramę rzeczywiście możesz mieć trochę za dużą (ja mam 185cm i 21" i jest trochę za duża).

Te dwie kierownice, które podałeś są raczej do MTB. Jeżeli nie potrafisz znaleźć wygodnej pozycji to może spróbuj np. taką:

http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/kierownice-rowerowe/miejskie-trekkingowe/p,kierownica-mtb-al-181-srebrna-zoom,167030.html?_pli=fa0c67

 

w swoim rowerze masz ergonomiczne chwyty? jeżeli tak, to może spróbuj je inaczej ustawić. Ja przy zmianie ustawienia kierownicy nie zwróciłem uwagi na to jak "się ustawiły" chwyty. Zorientowałem się dopiero wtedy, gdy zaczęły mnie boleć nadgarstki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwyty mam ergonomiczne, i trochę to polepszyło. Niestety nie chcę kupować kierownicy takiej jak opisałeś, tzn. ten typ kierownicy całkowicie wykluczam. Być może lekkie gięcie do tyłu poprawi komfort jazdy na tyle że będę zadowolony. Aktualna kiera jest prosta i chciałem się dowiedzieć czy jeśli wymienię ja na modele podobne do przedstawionych to czy komfort jazdy zwiększy się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem raczej nie wiele to zmieni ale ostatecznie jedynym rozwiązaniem jest podmianka kierownicy. Jakby co, to nie jest to wysoki koszt...

 

jeszcze jednym (tańszym i prostszym) rozwiązaniem jest dodanie rogów. Jak podczas jazdy, co pewien czas zmienisz ułożenie rąk, może to pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ewentualnie mogę spróbować zamontować rogi i zobaczyć czy to coś da, lub podmienić kierownice na giętą czyli podwyższyć kiere co na pewno pomoże i np. dołożyć jeszcze do niej rogi. Czy kierownice wymienić na taką bez lekkiego wygięcia w tył czy może z lekkim wygięciem (wtedy będzie problem z montażem rogów). Czy proponowane kierownice będą dobre lub która będzie lepsza? Czy ktoś montował już takie coś do swojego roweru i jak to się sprawuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę Ci tak:

mam dwa rowery, jeden trekkingowy (z bardzo giętą kierownicą - jak to w typowym trekkingu i chwytami ergo) i jeździ się super wygodnie, drugi to hybryda z prostą kierownicą (na tym po dłuższej jeździe bolą mnie ręce, ale dołożyłem rogi i jak co jakiś czas zmieniam ułożenie to jest OK).

 

Do mocno giętej kierownicy możesz dołożyć rogi ale będą "skierowane" na boki, więc bez sensu.

 

W swoim rowerze masz regulowany mostek, dałeś go już najwyżej jak to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam regulowany mostek, i jest już prawie na samej górze, czytałem inny wątek i ogólnie wychodzi że niestety za dużą ramę mam ale roweru niestety nie zmienię, nie jeżdżę też tyle żeby kupować nowy. Jedyne co mi przychodzi do głowy to kupić kierownicę giętą jedynie do góry (np. tą borla HB-C321) ale nie giętą do tyłu abym mógł jeszcze założyć na nią rogi. Dodatkowo przesunąć siodełka w przód i potestować jeszcze. Nie wiem oczywiście jak to będzie wyglądało, mam nadzieję że nie wyjdzie z tego potwór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie siodełko mam ustawione idealnie (noga w dolnym położeniu na pedale jest prawie wyprostowana, a w pozycji poziomej pedałów, spuszczając prostą mierzoną od kolana w dół przechodzi w osi pedała.), oczywiście siedzenie mam ustawione idealnie w poziomie. Mogę przybliżyć je w stronę kierownicy i testować czy to coś również pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po pierwszych testach. 20km zrobione. Kierownica zrobiona bardzo fajnie, oceniam 8/10 dodatkowo krótkie rogi z amoeby ten sam stosunek wykonania. Po zamontowaniu rower nie wygląda dziwnie, a nawet wydaje mi się że estetyka jest teraz lepsza niż przedtem. Kierownica mogłaby być szersza o te 20 mm, przyznam że manetki + klamka+grip+rogi i praktycznie zero miejsca, dzwonek osadziłem już na gięciu kiery. Po przejechanym dystansie wnioskuję że lekkie podniesienie wysokości kierownicy i gięcie do tyłu spowodowało że komfort jazdy jest nieporównywalny. Polecam takie rozwiązanie (wraz z regulowanym mostkiem) wszystkim tym którzy mają za dużą ramę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio...? Jeżeli to nie wygląda dziwnie, to chyba za mało w życiu widziałem :) Szkoda że tak szybko podjąłeś decyzję o zakupie, wątek jakoś przemknął niezauważenie... Generalnie źródłem problemów jest za duża rama i ten straszny mostek. 70-80 mm z lekkim wzniosem + kierownica z gięciem w tył rozwiązałaby większość problemu... Podniesienie kierownicy hen do góry tylko zamaskowało problem - ciężar ciała spoczął na tyłku i ręce nie bolą. Mógłby tam być kij od szczotki zamiast kiery i by było podobnie :) Ja wiem, to nie rower XC tylko trekking, ale dystrybutor powinien przy sprzedaży dobrać klientowi odpowiedni mostek, a nie ładuje fabryczny dyszel i zachwala że regulowany... Co z tego że regulowany jak w każdym położeniu będzie do kitu dla większości osób... Przepraszam, jestem ostatnio wylewny :P

 

Z zaistniałej sytuacji chyba bym wyszedł tak, że podkładki, które masz pod mostkiem, dałbym na górę (jedna może zostać pod mostkiem). Kierownicę ustawiłbym tak, żeby gięcie w tył było dokładnie poziomo. Wtedy na normalnie ugiętych rękach powinno być wygodnie (mam wrażenie że lubisz mieć wyprostowane, jeżeli się mylę to przepraszam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie zgodzę się że rama jest za duża ale raczej jej nie zmienię. Kierownicy turystycznej absolutnie nie chciałem. Ogólnie teraz podczas jazdy mam pozycję bardziej turystyczną która aż tak mnie nie męczy. Zakładając że zmieniłbym mostek na krótszy o lekkim wzniosie + kiera z gięciem do tyłu to wydaje mi się, że wtedy dopiero by mnie ręce napi..... siodełko byłoby wyżej od kierownicy o 20cm? Może jednak się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...