Skocz do zawartości

[damper] fox rp2 przy 150kg


Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam foxa rp2 165x38 rebound tune mid, compression tune hi. taki był w ramie. Z tego co udało mi się znaleźć rp2 ma max 300psi problem w tym że przy tym ciśnieniu mam sag około 17mm a powinno wg producenta być około 9mm.

Z sidem z przodu nie mam najmniejszego problemu śmiga aż miło, natomiast z foxem nie umiem dojść do porozumienia.

to już max tego dampera? da się coś więcej z niego wycisnąć, można przekroczyć trochę 300psi, czy grozi to natychmiastowym uwaleniem sprzętu? jeżeli nie to na co można go wymienić adekwatnego do potrzeb, by przy tej wadze damper spełniał swoje zadanie.

Rama to jamis dakar xcr expert 2009.

Reszta sprzętu spisuje się idealnie, gdyby damper udało się okiełznać to mam wszystko co trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Bezpiecznie damper można nabić nawet i do 400-500, problem pojawia się wtedy, ze jak on się ugina, lawinowo rośnie ciśnienie. Z tym sie raczej nic nie da zrobić, musiał byś wymienić na chyba HV - high volume. Ale jak przekroczysz o 10-15 psi myślę ze nie będzie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jężeli podpompuję powiedzmy do 350psi to będzie w miarę bezpiecznie? bo wzrost o 10-15psi raczej nie zmniejszy sag-u do 9-10mm. Dużo ucieka z dampera przy odpinaniu pompki?

czy wszystko co ucieka to z układu pompki a jak było napompowane 300  to pozostaje 300 po odłączeniu pompki.

Są może inne dampery którymi można by rp2 zastąpić do takiej wagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

a jak było napompowane 300 to pozostaje 300 po odłączeniu pompki.

Przy sprawnej pompce tak jest, "ucieka" dopiero przy podłączaniu z racji ze cześć ciśnienia wypełnia wężyk i manometr pompki.

 

Jednak 350 to chyba za dużo mi sie wydaje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę za wszelką cenę kombinować żeby nie uwalić sprzętu, w takim wypadku co innego można zastosować?

RS, inny fox, coś jeszcze innego, tylko czy iinny, innej marki nawet jeżeli będzie miał większe ciśnienie maksymalne to przełoży się na tolerancję mojej wagi, nie chcę rezygnować z fula bo choć z tak dużym sagiem to jeździ się całkiem fajnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Generalnie jedyne co może sie stać to ci wydmucha uszczelki. Na pewno jest RS którego mozna bezpiecznie pompować do 350 ale nie mam pojęcia jak sie w twojej ramie zachowa, a w ogóle co to za rama?

 

Zawsze możesz zamienić na coś na sprężynie, ważysz tyle ze 1kg w ta czy w tamta różnicy nikomu nie zrobi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rama ma już ponad rok i ma się świetnie, proszę nie uprawiać czarnowidztwa :) reszta sprzętu również, dokładniej jakieś 10200-10300g

hamulce tylko musiałem sobie ciut mocniejsze sprawić bo r1 średnio sobie radziły.

Na SLR 135g też mówili że się nie da, a mam je już chyba z 6 lat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest czarnowidztwo. Rower 10 kilo zalicza się do lekkich, zdecydowanie nie jest przeznaczony dla użytkownika o Twojej wadze. Żaden komponent nie zachowuje się tak jak przewidział producent bo limit wagowy jest dużo niższy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wymień na sprężynowy. To chyba jedyna bezpieczna dla ciebie opcja.

 

Odnośnie reszty, to ze nic im nie jest nie znaczy ze tak będzie cały czas. Może, ale nie musi. Jednak musisz mieć świadomość że, stąpasz po cienkim lodzie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W pierwszym poście jest informacja o amorku z przodu.

 

 

Z sidem z przodu nie mam najmniejszego problemu

 

Poza tym prywatnie najpierw założyłbym inny tłumik , aby sprawdzić czy oryginalny jest OK. Wątpię,abyś znalazł dobry tłumik sprężynowy o długości 165 mm .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jesteś ciężki wystrzegaj się dużych puszek bo będziesz miał sag 40%+ i liczne dobicia. Ja miałem RP2 HighVolume 184x44 i dało się na nim jeździć tylko po redukcji komory powietrznej za pomocą fabrycznego kita (największa podkładka). Moja waga netto oscylowała wówczas wokół 110 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...