Skocz do zawartości

[opona na przód] Geax Saguaro 26x2.2 Kevlar , TNT , Drut


FocusSuperBud

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałem kupić oponę Saguaro 26x2.2 Kevlar do przodu bo obecnie mam 2 Mezcale Kevlar 26x2.1 490 gram sztuka i na suchym głębokim piasku przód słabo się sprawdza koło traci kontrolę więc pomyślałem o Saguaro 26x2.2 Kevlar do przodu .

Śmigam 50% asfalt 50% teren leśne drogi pola górki i zależy mi też na małych oporach toczenia na asfalcie .

Widziałem wersje tych opon Kevlar , TNT i drutowane . Zapytałem w jednym sklepie o wagę wersji Kevlar to z opakowaniem czyli tym kawałkiem kartonika sztuka ważyła 672 gramy to trochę sporo jak na Kevlar czy tak już Saguaro mają z tą wagą ?

Czym różni się wersja Kevlar od TNT i którą wersję warto kupić ? Może też ktoś poleci jakiś sklep bo z dostępnością też jest kiepsko .

Z góry dzięki .

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kevlar jest po prostu zwijana, a TNT to wersja bezdętkowa. TNT jest przez to cięższa, ale uszczelnia się nawet bez mleka. 

 

Saguaro jest bardziej polecana jako opona napędowa, czyli na tył ze względu na niskie opory toczenia i dużą żywotność. Możesz zwrócić uwagę na nowe Vittorie: Barzo i Peyote.

Barzo jest lżejsza, ale jeśli zależy Ci na przyczepności w piasku to weź szeroką wersję. Z przodu nawet przy wersji 2,25' opory toczenia nie wzrosną jakoś znacznie - lwią ich część generuje tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedź bardzo ciekawa ta nowa Barzo tutaj jest test i w piasku spisywała się super więc zastanowię się chwilę i chyba ją kupię do przodu bo ta walka z kierownicą w pisaku to jedyne co mi psuje przyjemność z jazdy . 

Wagowo też super 26x2.25  560 gram katalogowo więc Saguaro wypadają tu kiepsko jedyne co może być na - to opory toczenia na asfalcie w porównaniu do Saguaro no ale to tylko tak sobie gdybam patrząc na bieżnik bo tego nie sprawdzałem .

 

http://velonews.pl/posts/2850-vittoria-barzo-szybka-opona-na-teren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na komplecie Saguaro w zeszłym roku i w tym również zakupiłem komplet tych opon. Nie zależy mi na wadze, a poza tym te opony są naprawdę świetne jeśli chodzi o uniwersalność. Ja raczej szukam jednego kompletu żeby móc jeździć w każdych warunkach w górach i czasami na wyścigach i Saguaro w tym wypadku sprawdzają się bardzo dobrze. Wiadomo - są lepsze opony na płaski teren, są lepsze na błoto, są lepsze i na jazdę po mokrych korzeniach, jednak Saguaro jest uniwersalne i wszędzie w miarę nieźle na nich pojedziesz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro przyjedzie do mnie Vittoria Barzo 26x2.25 Kevlar długo się zastanawiałem czy ta nowa Barzo czy Saguaro i ostatecznie postanowiłem trochę zaryzykować i sprawdzić nowość Barzo mam nadzieję że w suchym piasku będzie dużo lepsza niż Mezcal 26x2.1 .

Ciekawe jakie będą opory toczenia bo kostka spora jest i szerokość też będzie większa ale mam nadzieję że Barzo mnie pozytywnie zaskoczy . Jak pojadę w trasę to zdam relację jak Barzo wypadła vs Mezcal na przodzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Geaxa Saguaro ale 2.0".

Większego doświadczenia w rotacji oponkami nie mam ale mogę powiedzieć, że ma naprawdę niezłe opory toczenia po asfalcie. Używam też na tym rowerze drugich węższych trekingowych opon i mam nieodłączne wrażenie, że szerokie Saguaro są szybsze na asfalcie.

Do tego mogę przyznać, że przyczepność też mają niezłą, nieraz poleciałem na łuku na bocznych klockach i dały radę utrzymać.

 

Z wad to mogę powiedzieć, że na mokrej twardej nawierzchni asfalt, bruk mają niestety słabą przyczepność.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponka założona dziś niestety testu w piasku nie było ale chwilę jechałem asfaltem i śmiga super opory toczenia bardzo małe a hamowanie przodem teraz mam idealne Mezcala blokowałem co chwilę Barzo dziś jeszcze mi się nie udało a i co jeszcze zauważyłem to Barzo lepiej tłumi drobne nierówności mniej drgań przenosi się na kierownicę kiedy amorek z przodu mam zablokowany .Kolejny + dla Barzo to ostre zakręty dziś tylko na asfalcie ale czułem się dużo lepiej pewniej niż na Mezcal bo na Mezcal czułem jak nagle zaczynają łapać te boczne kolce opony i to było dziwne uczucie wydawało się że za chwilę może być gleba na Barzo nie czuć nic pochylam się i jadę czuję się pewnie opona przyklejona do asfaltu lecę jak po szynach :) Postaram się następnym razem porównać ją dokładniej z Mezcalem bo dziś to tylko wypad po mieście chwilowy był a nie żadna trasa .

Oponka wygląda dużo lepiej niż Mezcal jutro zrobię fotkę całego roweru to będzie widać przód i tył z boku .

Tak wygląda oponka mam nadzieję że linki będą działały :

 

https://www.dropbox.com/s/3meore36lbkzbh6/20150619_205442.jpg?dl=0

 

https://www.dropbox.com/s/w32u64w1ea2q234/20150619_205529.jpg?dl=0

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak to jest w sumie z uszczelnianiem się opon Maxxisa Ikon i Saguaro,wersja pierwszej to zwykła zwijka o TPI 60 a druga kevlarowa i zastanawiam się nad przejściem na mleko z nimi oraz obręczami Alexrims http://www.cyklotur.com/czesci/obrecze-rowerowe/28-i-29-cali-622/p,obrecz-mtb-disc-md21-29-36h-czarna-alexrims,416965.html?skad=ceneo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i super. Mi się akurat opony kończą i właśnie pójdzie Saguaro na tył i Barzo na przód.

 

Na jakim ciśnieniu jeździsz? Rozumiem, że na dętkach? Nie myślałeś o pozbyciu się?

 

Ja też następną oponę na tył kupuję Saguaro bo Mezcal dobry szybki ale jednak trochę za mało terenowy jest .

Tak śmigam na dętkach i tak zostanie bo tak mi wygodniej jest w razie snejka. Ciśnienie 3,5 bara przód czasami z tyłu do 4 daję bo ważę 98 kg a nie lubię mieć flaczka ;)

Odnośnie Barzo to jedyne obawy mam o odporność na przebicia bo tu na stronie Vittoria na tym wykresie widać bardzo dobrze że Barzo ma małą odporność na przebicia zobaczymy jak to będzie w praktyce mam nadzieję że aż tak źle jak na tym wykresie nie będzie bo na przodzie nigdy snejka nie złapałem i oby tak zostało ;)

 

http://www.vittoria.com/tire/barzo/

 

http://www.vittoria.com/tire/saguaro/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bezdętkach nie da się złapać "snejka" przecież (chociaż przy takich ciśnieniach to i tak raczej niemożliwe) :yucky: Do tego ogólna odporność na przebicia rośnie kilkukrotnie bez dętki.

 

Myślę, że spokojnie mógłbyś zejść z przodu do 2 barów, a z tyłu do 3, a nawet i 2,5 (ja mam przód/tył 1,5/1,8 a ważę 85 kg). Spróbuj chociaż na chwilę i pojedź w teren - zobaczysz ile szybciej, pewniej i wygodniej się jedzie, a na asfalcie wcale jakoś nie wolniej. Nabita opona w piachu się zakopuje tym bardziej, myszkuje po szutrze i ciężej się toczy po miękkim podłożu.

 

Niedawno pewną koleżankę tutaj nawróciliśmy ze złej drogi złudnych korzyści jazdy na "kamieniu", więc i Ty daj się skusić - nie pożałujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na bezdętkach nie da się złapać "snejka" przecież (chociaż przy takich ciśnieniach to i tak raczej niemożliwe) Do tego ogólna odporność na przebicia rośnie kilkukrotnie bez dętki.

Nie wiedziałem o tym bo to dla mnie obcy temat od zawsze mam dętkę i nie interesowałem się tematem nie mam takiej potrzeby jeszcze. 

 

 

 

Niedawno pewną koleżankę tutaj nawróciliśmy ze złej drogi złudnych korzyści jazdy na "kamieniu", więc i Ty daj się skusić - nie pożałujesz.
 

A to ciekawe skoro to sprawdzone to nie ma problemu zejdę z przodu do 2,5 a tył 3 na początek :) Dzięki za podpowiedź jakoś zawsze śmigałem na kamieniach bo wcześniej tylko asfalt mnie interesował rowerek na fullu mam dopiero pierwszy sezon :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dopiero dziś przetestowałem oponkę Barzo w terenie lasy szutry piasek górki  . Jestem zadowolony suchy głęboki piasek teraz nie stanowi dla mnie problemu kierownica nie ucieka na boki oponka jedzie idealnie tak jak chcemy nie ma co tego porównywać z Mezcalem bo jest dużo dużo lepiej .

Co do szybkości i oporów toczenia to też jest bardzo dobrze na asfalcie jak i w terenie jedzie się lekko szybko i pewnie .

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...