gkc Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 Witajcie. Ostatnio trafiłem na takie zalecenia odnośnie ciśnienia opon: Wychodzi z tego że dla opon 26/2,1 (dętka) i 95kg prawidłowo powinienem nabijać na przodzie 2,7 atm a na tyle 3,4. Ja natomiast zazwyczaj daje około 1,9/2,0 na przodzie i 2,2/2,4 na tyle i tak startuje w maratonach. Te ciśnienia zalecane wydaję mi się strasznie zawyżone albo to ja na za niskim jeżdżę. Jakie ciśnienie Wy byście mi polecali? Z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 Tubeless czy dętka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gkc Napisano 13 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 Sorry, zapomniałem - dętka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 Takie jakie uważasz za stosowne. Te tabelki to można z ciekawości obejrzeć, a potem trzymać się swoich doświadczeń. Jedyne na co bym zwrócił uwagę to zachowanie przy niskich ciśnieniach opon dla których min ciśnienie wg producenta to np. około 2,8bar, bo poniżej tego te które miałem zachowywały się dość niestabilnie. A przynajmniej na dość wąskich obręczach. Przykładowo obecnie jeżdżę z 2bar na tyle i 1,8bar na przodzie, samemu ważąc 102kg I w takiej konfiguracji jadę jutro na maraton. Oczywiście ścigant-harpagan z czołówki określi moje laczki jako nie do przyjęcia i sam użyje np. semislicków nabitych pod 3 bary, także wszystko rozbija się o to jakie kto ma priorytety i technikę jazdy, jaki teren, itp. Nie ma złotej zasady ważnej zawsze i wszędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 Sorry, zapomniałem - dętka.2 bary przód, 2.5 max tył ja stosuje a ważę 86 kg w porywach 90Tubeless daje możliwość niższego ciśnienia. I oporność na przecięcie przez obręcz przy dobiciu i przebicia w przypadku dętki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 Użycie ciśnienia jakie się uznaje za stosowne - w ramach zakresu ciśnień jakie podaje producent opon i obreczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gkc Napisano 14 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 Na oponach jest zakres od 2,5 do 4 barów. Czyli jak zazwyczaj jeżdżę na od 2,0 do 2,3 to wg producenta znacznie mniej niż minimum. Jednak jakbym miał te 2,5 to opony wydają się twarde i komfort w teren raczej mizerny. I co począć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 Jak żyć premierze? ;> Jeśli opony zachowują się ok to jaki problem nadal jak jeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gkc Napisano 14 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 A no taki że co czytam jakieś poradniki to wszędzie wychodzi że powinienem więcej o 0,3/0,5 bara. I dochodzą gdzie jest racja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 Praktycznie a nie teoria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 Mniej poradników a więcej własnych eksperymentów i wniosków. Chyba, że to miał być kolejny temat "napiszcie mi że na maraton to ciśnienie x a po bułki to y", to nie tędy droga. Wszelkie tabele, zalecenia, itp. zawierają bezpieczne wartości. Można to przekroczyć byłe z głową, przecież jak stwierdzisz że coś jest nie tak to nie będziesz dalej tak jeździł. A tam gdzie chcesz mieć pewność działania to użyjesz sprawdzonych wartości. Nikt Ci nie poda na tacy gotowych rozwiązań na każdą okazję, bo takich nie ma. Za dużo zmiennych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.