Guma987 Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Witajcie, na wstępie chcę zaznaczy, że z tematem o którym pisze zapoznałem się dość gruntownie, jednak nie potrafiłem dokonać wyboru, dlatego chcę Was poprosić o pomoc.Mam Rometa Ramblera 5.0 Limited 2013 z oponami Schwalbe Nobby NIC 26x2.25. Jeżdżę jednak w ok 90 % po asfaltach różnej jakości i postanowiłem po roku używania roweru zmienić opony na coś o znacznie niższym oporze toczenia. Pozostałe 10 % tras to szutry, drogi leśne ale ubite itp. Nie jeżdżę po błocie, głębokim piasku, nie jeżdżę też w deszczy ani po nim. Chciałbym jednak by nowa opona dawała mi możliwość spokojnej jazdy w lekkim terenie - tak jak to opisałem, szutry ubite ścieżki itd.Po przeczytaniu wielu wątków tego forum i innych miejsc w internecie doszedłem do wniosku, że chyba najlepszą opcją dla mnie będzie Schwalbe Marathon Mondial. Tu jednak pojawił się problem ceny, bo ok 200 zł za sztukę opony zwijanej to za dużo. Tym bardziej że spotykałem się z opiniami, że opona nie warta jest swojej ceny. Co prawda wytrzymała, ale ciężka (to akurat dla mnie ma znaczenie drugorzędne) i nie tak szybka jakby się wydawało. Jest jeszcze wersja drutowana o połowę tańsza, ale sam już nie wiem czy sam model to jednak będzie dobry wybór.Zwróciłem też uwagę na oponę Continental cyclocross speed. Tu jest niby problem z odpornością na przebicia, ale cena znakomita, specyfika opony, mimo wizualnie ubogiego bieżnika, ponoć rewelacyjna. Jest tylko jeden kłopot kluczowy - nie ma rozmiaru pod koło 26 calowe. Jak rozumiem 700x35c to będzie za dużo. Jeśli jestem w błędzie to mnie wyprowadźcie No i w tym momencie jestem w kropce. Nie wiem czy brać te Mondiale w wersji drutowanej. Pod uwagę brałem jeszcze inne wersje Schwalbe Marathonów, ale tam też cena jest raczej wysoka albo mam obawy, może nieuzasadnione, że w razie wjazdu w teren będzie źle z przyczepnością. Patrzyłem też na oponę Continental Travel Contact, ale też opinie co do jazdy w terenie nie są optymistyczne.Podsumowując: zależy mi na komplecie opon, który mocno obniży opory toczenia względem Nobby NIC, da mi jednocześnie poczucie pewności w lekkim terenie i komplet będzie kosztował max 200 zł, ale jak się uda coś za 150 zł złożyć to byłoby jeszcze lepiej.PS. Czy sklepy wysyłają opony drutowane do paczkomatów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 proponuję Ci pójść w opony geax saguaro, niskie opory toczenia, dobra waga, do tego strasznie ciężko je zużyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guma987 Napisano 7 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Te opony geax saguaro to jednak bieżnik typowo terenowy, chyba niewiele zmieni względem moich obecnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Race King 2.2 lub 2.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GajekL Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Jak wyzej, Race King jak najbardziej spelnia Twoje oczekiwania. Ja na nich zjezdzilem Bieszczady, Gory Swietokrzyskie, w terenie oczywiscie, ale nie w blocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guma987 Napisano 7 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Race Kingi też brałem pod uwagę na samym początku, ale szybko odrzuciłem jako za bardzo terenowe. 90% jeżdżę po asfalcie i zależy mi na tym, żeby jeździć szybciej. 2 tygodnie temu zrobiłem trasę 125 km, gdzie pewnie z 99% było po asfalcie i miałem średnią prędkość 23 km/h. Chciałbym jeżdzić po prostu szybciej Nie założe slicka, bo wtedy taka droga szutrowa odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Schwalbe Marathon masz po 70zł jakoś na koło 26, ale to jest trochę Hardcore to ładowac w MTB. Weź coś w stylu Maxxis Wormdrive, moja matka na tym jeździ i to lasu spokojnie tym wjechać można, a na asfalcie to się już fajnie dość toczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Nie no z tymi Marathonami to bym nie przesadzał. Myślę że Vittoria / Geax Mezcal będą idealne. Rozmiar 1.9 chyba optymalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GajekL Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Race Kingi też brałem pod uwagę na samym początku, ale szybko odrzuciłem jako za bardzo terenowe. Maja duzy balon lecz to tylko zludzenie. Jezdzilem na Nobby Nic, Smart Sam, i RK maja duzo mniejsze opory toczenia, naprawde jest to szybka opona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Smart Sam przy szerokości 1,75 się fajnie toczy, kumpel ma w crossie takie, ale na koło 26 nie ma tego rozmiaru. Bo 2,25 i asfalt głownie to nieporozumienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guma987 Napisano 7 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 A czy ktoś z Was ma porównanie jak wyglądają opory toczenia w Race King 2.0 i Geax Mezcal 1.9? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saintwrc Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Dużej ilości opon nie przejezdzilem ale od kilku sezonów tylko Race King 2.2 i nie mam zamiaru zmieniać, a jeżdżę podobnie jak Ty, dużo asfaltu, teren czasem. Opona naprawdę dobrze trzyma i na odpowiednim ciśnieniu szybka na asfalcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Mam na sprzedaż race king w wersji zwijanej jesli jestes zainteresowany napisz priv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Mezcal sie zdecydowanie po asfalcie lepiej będzie toczyć, ze względu na kształt bieżnika. Race King mimo wszystko ma małe klocki, a Mezcal już nie. Jeśli chodzi o opory toczenia to 60-70% to jest tylna opona, więc możesz kombinować przykładowo Mezcal na tyle a Race King na przodzie, wtedy w terenie trakcja będzie lepsza, a na asfalcie opór wzrośnie nieznacznie. Osobiście wybrałbym dwa kevlarowe Mezcale 1.9 na tył i przód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guma987 Napisano 7 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Faktycznie te Mezcale wyglądają dobrze. To jeszcze pytanie czy rzeczywiście będzie to lepszy wybór niż Marathon Mondial, który wcześniej był moim faworytem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Zdecydowanie. Marathonem w terenie już tak średnio. Wiem, mam takie w Crossie. Po kamieniach zapomnij. Po ścieżce da się jechać nawet w miarę wygodnie. Mondiale mają zakres ciśnień 3.5-6 bar. Więc jak będziesz chciał niżej zejść żeby wjechać w teren to nie ma takiej możliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guma987 Napisano 7 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 No właśnie, ale dla mnie jednak priorytetem jest asfalt. Teren okazjonalnie i to lekki ubity. Sam nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Mocno napompowany Mezcal będzie się toczył tylko trochę gorzej w porównanio do Mondiala, gdyż w Mezcalu tak jak powinno styka się z asfaltem środkowa część "pilnik". Mezcalem w teren zawsze możesz wjechać, a na Mondialu to już bym miał wątpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guma987 Napisano 7 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 W takim razie chyba wybiorę te Mezcale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toto71 Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Witam! Ja proponuję Schwalbe Sammy Slick sam na nich jeździłem i to nawet z sakwami dłuższe dystanse. Opona ma małe opory toczenia, jest dość lekka około 500 gram sztuka. Posiadają też wkładkę antyprzebiciową i faktycznie ja na nich nie miałem kapcia, a byłem na tych oponach nawet w Beskidzie Śląskim. Jeśli nie te to Geax Mezcal też będą dobre tak jak koledzy proponowali. Witam! Ja proponuję Schwalbe Sammy Slick sam na nich jeździłem i to nawet z sakwami dłuższe dystanse. Opona ma małe opory toczenia, jest dość lekka około 500 gram sztuka. Posiadają też wkładkę antyprzebiciową i faktycznie ja na nich nie miałem kapcia, a byłem na tych oponach nawet w Beskidzie Śląskim. Jeśli nie te to Geax Mezcal też będą dobre tak jak koledzy proponowali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
farmer Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 Co do Race Kingów to faktycznie są to jedna z szybszych opon terenowych na asfalcie ja je jednak mocno odradzam z uwagi na jakość wykonania. Kiedyś używałem tylko ich i wytrzymywały kilka sezonów ale ostatnio notorycznie pojawiało się na nich bicie (nawet na nowych sztukach) i inne dziwne deformacje tak że nie szło ich porządnie ułożyć na obręczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
40stoLatek Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 Czy sklepy wysyłają opony drutowane do paczkomatów? Kupowałem wysyłkowo opony drutowane. Przesyłka do Paczkomatu. Można? Można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 Skoro priorytetem jest jazda po asfalcie to jaki sens miał zakup tego Ramblera? Może od tego należy zacząć zamiast kombinowana jak zrobić z MTB szosę, co się nigdy nie uda, choćby nie wiem jakie opony tam zakładał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GajekL Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 Może od tego należy zacząć zamiast kombinowana jak zrobić z MTB szosę, co się nigdy nie uda, choćby nie wiem jakie opony tam zakładał. Sory za offtop, ale musialem http://olx.pl/oferta/rower-gorski-mtb-kross-level-a8-shimano-xt-CID767-IDa74ml.html#be0f87c243 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 Właśnie takie kombinacje miałem na myśli Zamiast od razu kupić rower szosowy czy fitnes to cudują, tak jakby poza MTB nic innego nie istniało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.