Skocz do zawartości

[Rower] Dla kobiety na miasto - poprzednio MTB - a może czas na crossowy?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Potrzebuję rady
Ukradziono mojej żonie Unibike Evolution '09. Tak go lubiła, mawiała że pod każdym względem był dla niej perfekcyjny. I kolor (dla kobiety to ważne) i osprzęt, i przede wszystkim amor. Choć 90% to była jazda miejska do pracy i z powrotem, do sklepu itp, po asfalcie, po scieżkach, ew. nielicznych utwardzonych ściezkach, raz czy dwa razy w roku był wypad po lesie i lekkim terenie piaszczystym, a rower trzeba było doposażyć w bagażnik i sakwy, to na moje sugestie że przeciez na miasto lepsze byłyby cieńsze opony, lekko podniesiona pozycja,  czyli rower crossowy (o trekkingu nawet nie ma mowy) odpowiadała - że ona uwielbia jak jej rower wybiera krawężniki czy dziury, że nie musi zbytnio zwalniać w takich sytuacjach i do tego, co może niektórym wydać się banalne czy śmieszne - ale strasznie podobał jej się dźwięk agresywnego bieżnika opon na asfalcie - jak to mówi nawet teraz to się uśmiecha.
Czyli podsumowując był to typowy MTB, doposazony w bagaznik, torbę no i resztę podzespołów.

Szukamy teraz czegoś na szybko, co zastąpi jej utraconą "formułę".
Ja zawsze byłem zdania, ze na miasto najlepszy jest rower crossowy, czytanie forum mnie w tym upewniało (choc sam też na miastio mam stary stalowy Kross MTB. Nie za bardzo lubię pozycję wyprostowaną - być może z tego powodu ze jako młodzienieć tysiące km przejeździłem na starej dobrej tzw "dużej kolarzówce".

Wczoraj odwiedzilismy sklep Unibike, gdy żona usiadła na Flash LDS EQ (oczywiscie kolor czerwono-czarny, taki jak poprzedni rower) , widzialem że to jej pasuje. Przejechała się kawałek  - i stwierdziła że jeździ się świetniei bardzo lekko. Postanowilismy poszukac jeszcze więcej na ten temat. W domu już zmiana myślenia - nagle żona mówi przecież ja na takim rowerze bede wyglądała jak stara baba, na tamtym moim jezdzilo mi się swietnie... i od początku gadka.

Mamy do wydania jakies 1700zł. Znalazłem w necie Kross Level A6 w roczniku 2012 w podobnej kwocie - osprzęt kosmos, nawet w porownaniu do Evolution który sobie odjechał, wygląd prawie identyczny do jej "formuły".

I teraz dylemat. Ona nie jest pewna,czy warto wybrać rower crossowy. W cenie która nas interesuje jest też wspomniany Unibike Flash EQ - juz zresztą nawet z bagaznikiem i blotnikami. Ale osprzęt nie ma porównania...

Zastanawiać się zacząłen, czy w takiej cenie znajdę cos lepszego crossowego niż flash, ew. z ramą bardziej "mtb-owską"? Ewentualnie czy znajdę w miarę dobrze wyposażonego MTB, który warto będzie doposażyć przede wszystkim w bagażnik...
A może brac tego A6, i w przyszłości zmienić kierę na giętą, opony na mniej agresywne .. choć to i tak nie zatrze różnicy w wielkości blatu i kół 26vs 28. Nie lubię grzebać i modyfikowac roweu, kombinować potem odsprzedawać części.... A może jeszcze jakas inna opcja?

A może istnieje coś "pomiędzy"? Ktoś doradzi?

Rower muszę kupić dość pilnie - więc podejrzewam ze bez dobrych argumentów stanie na tym A6 (sam bym na nim chętnie pojeździł ;) ) - ale rozum podpowiada mi jednak że powinien być to crossowy a nie MTB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zastanawiać się zacząłen, czy w takiej cenie znajdę cos lepszego crossowego niż flash, ew. z ramą bardziej "mtb-owską"?
W tym przedziale cenowym najchętniej polecanym rowerem jest Lazaro Integral v3. Znany jest też z tego, że ma bardzo długą ramę i daje pozycję bardzo zbliżoną do MTB. Nie podałeś wzrostu i długości nogi małżonki, ale jeśli nie jest zbyt wysoka, to np. męska rama 17" albo damska 19" da jej porządnie wyciągniętą pozycję (jeśli dobrze pamiętam, to odpowiednio 58 i 56 cm cm efektywnej długości górnej rury - na szkicach Krossa oznaczanej jako TT). Do tego możecie wymienić opony na szersze, bo widełki pozwalają nawet na rozmiar 29x2.1" (np. bardzo popularne i niedrogie Schwalbe SmartSam).

 

Tylko nie wiem, czy jej malowanie ramy przypadnie do gustu ;) Moja Lazaro nie chciała, za to zakochała się w czarno-niebieskim Kandsie Maestro (w sumie to klon Lazaro i też można brać, tylko tam nie ma męskiej ramy 17").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzrost: 166

długość nogi wew: ~76 ..o ile dobrze na szybko zmierzona

 

Przyjrzę się wspomnianym Lazaro i Kands - już kiedyś pod siebie samego myślałem o nich. Osprzęt faktycznie o klasę wyższy niż we wspomnianych Unibike Flash.

Jednak żona cały czas męczy mnie że ona na tych większych i cieńszych oponach czuła się mniej stabilnie - choć przejechała się moze z 200metrów po kostce, parę nawrotów, to mówi że na zakrętach nie czuje się tak wygodnie i pewnie jak to mialo miejsce w  Evo. Nie uda mi się jej chyba racjonalnie przekonać do crossa...  

 

A czy ktoś jest w stanie powiedzieć jaka jest różnica w geometrii między ramami Unibike Evo '09 a Kross Level A6 '12 - przykładając zdjęcie jedno na drugie mam wrazenie, ze niewiele się ona różni... ale to tylko zdjęcia - mogą mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jednak żona cały czas męczy mnie że ona na tych większych i cieńszych oponach czuła się mniej stabilnie
Dlatego od razu zaproponowałem szerokie kapcie, spotykane w rowerach MTB ;) Z Lazaro, jak z mało którego crossa da się zrobić takiego dziwnego pseudo29era ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... a jakie oponki w takim razie do Lazaro da się założyć na seryjne felgi? Coś ze Schwalbe w stylu Rapid Rob lub SmartSam ? Te pierwsze miała żona na Evo, te drugie ja mam na moim MTB i uważam że są super.

To może ją przekonać... ;) Bo jak nie to będzie A6 - i choć bedzie zapewne przezadowolona - to nadal nieświadoma że mogłaby być jeszcze bardziej zadowolona za mniejszą cenę gdyby wybrała crossowca  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś żona potestowała Kross Evado 2.0 (rama damska) oraz Kross Evado 3.0 (rama męska), obie 17".

Na obydwu lepiej się czuła zwłascza na E3.0, w porównaniudo Unibike Flash LDS.

Ja też się przejechałem - mialem podobne odczucia, a po uniesieniu Evado 2.0 i 3.0 rowerów poczułem ogromną różnicę w wadze (3.0 duuużo lżejszy). Nie wiem czy tak to w katalogach wychodziło  - ale czułem minimum 1kg różnicy.

Podsumowanie - Evado 3.0 17" dama męska podobał się, nawet kolorystyka. Pytanie - jak mocno różni się on np. od Lazaro, zarówno wagą (na aukcjach Lazaro brak informacji) geometrią, oraz wykonaniem. Małżonka już się chyba powoli przekonuje do crossowych, ale jakoś nie może przełknąć pigułki jaką jest nazwa "Lazaro" lub "Kands" - pytania w stylu "co to za marka krzak" , albo "a jak peknie rama albo będzie krzywa" albo jeszcze  "Kross, Unibike są chociaż znane a to?" no i najgorsze "gdybym pojezdziła na takim Lazaro to miała bym porównanie, ale ich nigdzie nie ma".

 

No i musze przyznać jej rację. A wybór przez to jest niestety bardzo ciężki. Ma ktoś porównanie tych crossów? Chocby w jakości czy wykonaniu? Bo i tak wychodzi że Lazaro ma najlepszy osprzęt, ale jest to taki trochę strzał w ciemno,, przynajmniej dla mnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, Moja żona złapała bakcyla i kupiła z kolei szosówkę Specialized a wcześniej miała crossa Author Corsa 17'' wzrost 165cm, jest w stanie idealnym i stoi nieużywany. Oparty na Deore / Alivio, najnowsze Corsy są gorsze osprzętowo. Wymienione przez Ciebie rowery to ciężkawe klocuszki ze słabym osprzętem. Roweru tanio nie oddam, nówka 2250zł puszczę za 1700zł.

 

Opony mają takie wypustki, więc podjazdy pod krawężniki nie będą niebezpieczne, jest regulacja kierownicy i amortyzowane siodło. Amor z przodu bdb. Rower przede wszystkim posiada niską wagę rotacyjną, jest to najwyższy model cross od Authora dla kobiet.

 

8_49560_02_12_09.jpg

 

DSC_0186.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

po uniesieniu Evado 2.0 i 3.0 rowerów poczułem ogromną różnicę w wadze (3.0 duuużo lżejszy). Nie wiem czy tak to w katalogach wychodziło  - ale czułem minimum 1kg różnicy
 Katalogowo 3.0 jest cięższy. Oba wypadają w okolicy Lazaro/Maestro tj. ok 15 kg. Niestety również oba to słabizna za droga o kilka stówek (szczególnie 2.0 jest tragiczny - zobacz sobie co na forum piszą o wolnobiegu).

 

 

 

jakoś nie może przełknąć pigułki jaką jest nazwa "Lazaro" lub "Kands" - pytania w stylu "co to za marka krzak" , albo "a jak peknie rama albo będzie krzywa"
To się wymienia na gwarancji. Na forum opisano JEDEN przypadek problemów z ramą Lazaro i kilkadziesiąt z Krossem. Jaki z tego wniosek? Żaden. Każdemu się zdarza. Do tego Kross znany jest z niebyt przyjaznego podejścia do kwestii reklamacji.

 

 

 

albo jeszcze  "Kross, Unibike są chociaż znane a to?"
A "to" jest dzięki temu sporo tańsze. Podobnie do Lazaro Elitary (Integral v3 z tarczówkami) wyposażony jest Evado 5.0 z tego roku. Fajna różnica w cenie, co? ;)

 

 

 

"gdybym pojezdziła na takim Lazaro to miała bym porównanie, ale ich nigdzie nie ma"
To jest argument. Poszukajcie w okolicy Kandsa Maestro - on stacjonarnie bywa. Ewentualnie może ktoś na forum mógłby udostępnić do spróbowania. 

 

 

 

Ma ktoś porównanie tych crossów? Chocby w jakości czy wykonaniu?
Absolutnie porównywalna. Naprawdę nie ma się czego bać. W wypadku obręczy Lazaro nie ma problemu nierównych spojeń, które Krossowi dość regularnie się zdarzają (ważne przy v-brake).

 

 

 

jest regulacja kierownicy i amortyzowane siodło
A to świetny argument, żeby się potargować, bo zwłaszcza amortyzowana sztyca to wada, nie zaleta :P Nie dość, że ciężkie toto, to jeszcze nie działa pod przeciętnym rowerzystą. Wyjątkiem jest sztyca NCX (i wyższe modele) Suntoura, ale to nie ten przypadek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalnie wagi nie podają, nie ma się czym chwalić, jak poszukasz to ludzie piszą o odchudzaniu tego roweru z ponad 16kg do iluś.

 

Coś ci się musiało mocno pomylić.

Poszukaj i przytocz gdzie lazaro integral V3 damski ważył 16 kilo - ja się jestem gotów założyć że waży mniej niż 15 :)

A  jak nie wiesz to nie pisz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, zamówiony Lazaro Integral V3 wersja damska czarny mat, z prośbą o czarne siodło - pojutrze powinien przyjść, zobaczymy jak się sprawdzi rodzima firma. Mam nadzieję że wszystko będzie ok, że nie będzie cięższy niz wczesniejszy rower, a osprzęt będzie dobrze spasowany i wyregulowany. Są jakieś podstawowe zalecenia na forum co zrobić tuż po zakupie tego roweru, co sprawdzić, co dokręcić, lub na co zwrócić uwagę? Nigdy internetowo roweru nie kupowałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak już przyjdzie, zważ go,  proszę ,  ZANIM zaczniesz dokładać do niego oświetlenie, liczniki i inny wszelaki szpej dodatkowy :)

 

Dokręcasz to co trzeba dokręcić i w drogę... Zwróć uwagę na ułożenie sprężynek w szybkozamykaczu przedniego koła. Ewentualnie przeczytaj jeszcze wątek o "cykających" pedałach i zadziałaj adekwatnie :) 

 

Sporadycznie wymagana jest jakaś regulacja ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...