peludito Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 Hej, to chyba mój pierwszy wątek tutaj Mam na imię Marcin, jeżdżę na Meridzie, którą możecie zobaczyć w moim profilu. Naczytałem się, że magnez lubi nieciekawie korodować, wgłąb. Ramka ma już ponad 10 lat, więc w paru miejscach są otarcia - na widełkach, na mufie suportu nawet dość konkretne, to nie są delikatne zarysowania tylko placki bez lakieru. Oglądam tę ramę co jakiś czas i nie widzę, żeby się działo coś złego. Magnez nie koroduje tak jak stal, więc tam nie ma śladów rdzy, są placki "szarej materii" Maszyna śmiga jak zła, ramka sztywna i prosta, daję jej popalić, ale jakoś mnie to piecze i się zastanawiam, czy nie powinienem tego zalakierować. Czy ktoś z Was słyszał o tym, na ile to jest niebezpieczne? Może być tak, że gołym okiem tego nie widać, a rama w tych miejscach jakoś próchnieje? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 a gdzie tam jest magnez? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 a gdzie tam jest magnez? Cała rama jest z magnezu. Merida robiła kiedyś takie ramy http://www.rowerymerida.pl/aktualnosci/test-roweru-magnesium-elite.html http://magazynrowerowy.pl/pozegnanie-meridy-z-magnezem/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Niezależnie od tego, czy to faktycznie jest magnez, czy to po prostu gatunek aluminium bogaty w magnez (zabieg marketingowy poprzez nazwanie tego "Magnesium") powinieneś ASAP zamalować wszelkie ryski czy ubytki. Jeden i drugi materiał powoli się utlenia na powietrzu i utlenianie to postępuje (inaczej niż w typowym duraluminium). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peludito Napisano 27 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 damn, no to muszę się za to zabrać w takim razie. Słyszałem właśnie o korozji kawitacyjnej, że magnez koroduje wgłąb i to na zewnątrz może nie wyglądać źle, ale odsłonięty element traci wytrzymałość. Także np. wszystko może być fajnie, do pierwszego klina - puknę ramą i pójdzie w tym miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peludito Napisano 30 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 panowie, to tak - mam bezbarwny lakier Motip, akrylowy. Jak przygotować te elementy do lakierowania? Zamierzam ramę dokładnie umyć, miejsca odtłuścić benzyną ekstrakcyjną i położyć tak ze 3-4 warstwy: tryskać, czekać aż wyschnie i kolejna warstwa. Tak to się robi, czy muszę jeszcze o czymś pamiętać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Classified Napisano 30 Maja 2015 Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Rama powinna byc wolna od starego lakieru. Piaskowanie ew opalanie, potem grunt, warstwy lakieru, klar i czesc. Inna metoda to zmatowienie istniejacego lakieru i krycie kolejna warstwa na nim plus klar. Przy czym jak chcesz trwalego lakieru to wylacznie proszkowo w zakladzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peludito Napisano 30 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Maniak, ja myślę tylko o zabezpieczeniu przeciw warunkom atmos. Mam kilka ubytków, głównie w okolicach widełek i od spodu mufy suportu. Gdybym miał do tego podejść super poważnie, musiałbym rozebrać rower do gołej ramy. Sam tego nie zrobię, bo nie mam narzędzi, taki profi remont z lakierem proszkowym to jest kilka stów jak się masz. Nie stać mnie kompletnie teraz, także pozostały mi ruchy doraźne - chcę podziałać drobnym papierem ściernym, dokładnie pozabezpieczać folią aluminiową okolice lakierowanych miejsc i położyć kilka warstw z puszki. Zakładam, że to będzie lepsze, niż sezon z kompletnie niezabezpieczonymi tymi ubytkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.