Skocz do zawartości

[rower do triatlonu] Jaki rower na triatlon do 1000-2000?


agosto89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Ogólnie poszukuje swojego pierwszego poważniejszego roweru, służyć ma przede wszystkim do treningów jak i do startów w triatlonie. Docelowo przygotowuje się do połówki IronMana który chciałbym ukończyć na przyzwoitym poziomie. Na dzień dzisiejszy nie jestem kompletnym świeżakiem jeśli chodzi o kondycję, treningi itp pod zawody wytrzymałościowe, maratony, lecz z biegania,pływania i jazdy na rowerze- z tym ostatnim najmniej mam do czynienia, dlatego do pierwszego triatlonu daję sobie 1-2lata treningów. Dlatego też kupiony rower musi tyle wytrzymać (treningi + ewentualne starty) oczywiście przy zachowaniu kultury serwisu i użytkowania. Kwota jaką mogę przeznaczyć- tu jest problem największy= czyli jak najmniejsza, ale... nie wykluczam kupna dobrego roweru za 1000zł i niżej , ani za dołożenie tych 500zł-1000zł i kupno droższego, ogólnie sztywnych widełek nie mam-są orientacyjne 1000-2000zł. Rower mogę kupić raczej używany-bo na nowy raczej nie starczy- choć czytałem o triban 500/520 z decatlonu za ceny ok 2000zł. Pytanie czy on będzie lepszy od kupna np używanej, o klasę lepszej szosówki? Trochę na ten temat poczytałem i wiem już że najlepszy byłby rower triatlonowy tzw czasówka, ale wiadomo jakie są ceny. Kolejny dylemat to taki jak odpowiednio dobrać rower? wiem już że teoretycznie przy moim wzroście 174cm powinien być dobry rozmiar 54, ale na co powinienem zwracać uwagę przy jego doborze?? Czy są jakieś kanony doboru roweru szosowego jak najbardziej zbliżonego specyfikacją do tych triatlonowych? jaki wybrać w przedziałach cenowych szosówki? Jak na tym tle wychodzi wspomniany Triban 500/520? bo nie ukrywam mocno się nad nim zastanawiam. Na codzien pomykam zwykłym góralem więc coś tam trenuje- czyli mocno nie goni mnie czas, mogę poczekać na okazję/przeceny- kiedy najlepiej wybrać się na zakupy?


Myślę że coraz więcej osób chce uprawiać triatlon i ma podobne dylematy co ja, dlatego liczę iż odpowiedzi będą nie tylko mnie pomocne.


Pozdrawiam


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując zamiast triatlonówki zamiennik poniekąd skazujesz się na "amatorszczyznę' (w żadnym prypadku nie jest to przytyk). 

Do szosy, np tribana, zamontuj "leżankę" i - by zbliżyć się do tri - manetki mocowane na końcach "barów" (możesz sprzedać klamkomanetki i w ten sposób nie podnosić kosztów inwestycji) i zwykłe dźwignie hamulcowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy niskiej klasy triatlonówka (pewnie ok 4000-5000zł) nie będzie gorsza od dobrej szosówki? nawet używki za 3000? Bo oczywiście jestem w stanie poczekać dłużej jak pisałem wyżej i doskrobać jakieś 1000zł, tylko czy to ma sens? czy oba produkty nie będą zbliżone do siebie?? I co zrobić i jak wybrać żeby właśnie jakaś szosówka była najbardziej zbliżona do triatlonu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Triatlonówka jest napędzana w odpowiedniej pozycji. Komponenty do tego celu są zamontowane seryjnie. Żeby znienić bieg na szosie z leżanką musisz się podnieść, tri ma manetki w odpowiednim miejscu. 

Moim zdaniem użyteczność roweru tri w codziennej  jeździe jest wątpliwa.

Jeśli nie użyjesz tego roweru w innych celach to tri będzie ok, jeśli bedzie inaczej to sensowniejsza będzie szosa z leżanką, bez przeróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sam nie wiem już co wybrać...

Rower będzie używany do treningów na triatlon, do zawodów i do dojazdu do pracy-11km w jedną strone-co też liczę jako trening. Na dzień dzisiejszy biegam półmaratony,maratony, pływam ale jeżdżę na rowerze okazjonalnie i muszę to zmienić jeśli chce myśleć o triatlonie. Dlatego potrzebuje porady od doświadczonych uzytkowników którzy pomogli by dobrać sprzęt odpowiedni do mojej aktywności, bo sam się gubię... Czy pomęczyc się jeszcze z dozbieraniem kasy i kupić tri czy kupić szosówkę nowa/używkę i przystosować, trenować na niej i wystąpić w kilku zawodach zobaczyć ile mi brakuje do innych zawodników. Bo na pewno na początku o pudło to nie będę walczył:) 

I jak na tym tle wypadają wspomniane tribany 500/520? co o nich sądzisz? Oczywiście biore pod uwagę iż będę musiał je przystosować bardziej do triatlonu czyli lżejsze koła, bardziej komfortowe siodełko, leżankę itp i jak to się odnosi do innych szosówek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 2 tysiące nie kupisz roweru dedykowanego do triathlonu. W tym budżecie trzeba iść na kompromis i szukać półśrodków.

Kup aluminiową używaną szosówkę na osprzęcie 105. Do tego wymiana siodła i lemondka (choć lepszym rozwiązaniem byłaby wymiana całej kierownicy i manetek).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością miałeś okazję być na zawodach - choćby jako kibic - i obserwawać, jakich bicykli ludzie używają. Ja widziałem, że większość to kompromis, czyli szosówki "gołe" lub z lemondką. Nie wiem, jakie sa ambicje tych zawodników i jakie osiągnięcia, ale skoro startują mimo braku dedykowanego sprzętu, to chyba kompromis ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie chyba nie mam wyboru i kupie szosowke. Teraz pytanie jak ja maksymalnie przerobic pod triatlon? Juz wiem ze podstawa to siodelko i lemondka, co jeszcze? I jaka szosowka byla by najodpowiedniejsza? Czy tylko kryteria to alu rama i przerzutki 105? Moze cos lepszego sie uda wymodzic? Kazda szosowka o powyzszych parametrach sie nada? Bez innych warunkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest konkretnie na zawody i zależy Ci na najlepszym możliwym miejscu to im lżejszy rower tym lepiej. Waga zrobi większą różnicę niż osprzęt. Ale jak nie zależy Ci na miejscu tylko startujesz bardziej dla przyjemności i fun'u to lepszy osprzęt równa się większy komfort (oczywiście w tym przedziale cenowym, w wyższym już lepszy osprzęt = mniejsza waga, tam jest walka o każdy gram).

 

:sorcerer::033::002::icon_mrgreen::w00t: Mój pięćsetny post na forum :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zwracac uwage na stan szosowki, wage, i co jeszcze? Ksztalt? Wiek nie ma znaczenia? Bo widzialem duzo starych rowerow na aukcjach, warto jakis kupic? Czy juz lepiej te "z terazniejszych" czasow? Jesli chodzi o osprzet to jest cos lepszego niz wspomniany 105 przy relatywnie normalnych kosztach? Rozumiem ze duzo wagi zbijaja kola- trzeba kupic jak najlzejsze? Czy waga ok 10kg calego zestawu to juz jest dobrze?

Pojade na dniach do decatlonu zobaczyc te tribany 500/520, bo sa dobre opinie o nich, wiec moze warto? Co o nich sadzicie?

Bardzo dobre recenzje dostaja rowery btwin alur 700 ktory kosztuje ok3500zl, warto dolozyc jakies 1500zl na taki rower w stosunku do uzywanej szosowki? Czytalem ze ludzie biora go chetnie takze do triatlonu ze wzgledu na konstrukcje ramy, czy warto te dodatkowe pieniadze poczekac i dolozyc? Od czerwca wchodzi do dekathlonu jego nowsza wersja ultra 700, jest drozsza o 500zl ale ma lepsza korbe.

Chodzi mi o to co bedzie lepszym wyborem uzywka za ok 2000zl czy nowka za 3500-4000zl z decatlonu? I czy da sie orientacyjnie okreslic do kiedy bedzie ten rower w sklepach zeby na spokojnie dozbierac na niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Startowałem w trzech triathlonach dla zgrywu, na dystansie sprint, na co dzień nie biegam, tylko przed pierwszym startem nauczyłem się biegać na bieżni w klubie sportowym. Po 4 km.  Pływam 5-10 razy do roku..  Na rowerze oczywiście dużo więcej, ale przestałem z dwa lata temu cisnąć...

 

Kolarzówka to rower do którego trzeba przywyknąć. Opony pozycja inni ludzie na szosie itp

Kolarzówek jest tak dużo że się można skichać i zawsze można mieć w czymś lepszą.

Grunt to mieć punkt zaczepienia

Kolega kolarz na początek... Żeby pomógł się wstępnie rozeznać... Nie sprzedawca tylko znajomy, ale nie megaloman kolarstwa...

Pierwszy zakup...

Najlepiej trafić coś co będzie bez obsługowe. Czyli po wstępnym serwisie będzie tylko wymagało smaru na łańcuch i zapasowej dętki jakby co....

Dobry będzie stalowy rower  z przełomu lat 80/90 z kołami pod oponę, indexowanym napędem shimano np 7s, czasem 8s, manetki na ramie, rozstaw tylnej piasty 130  ( zły rozstaw to 126)

Dobry może być np alu rower z lat 2000 już z klamkomanetkami jeśli był kupiony dla jakiegoś niedzielnego  kolarza któremu się znudziło albo dla żony... Lepiej jeśli ma widelec z karbonu...

Unikamy aluminiowego widelca z przodu, na codzień bardzo męczy...

Jeżeli najtańszy dekatlon to od razu zamiana widelca, na karbonowy, może nawet w firmowym serwisie żeby nie zaburzało to gwarancji...

 

Rowery szosowe mogą mieć duży przebieg, ale wyglądać nieźle. to nie mtb, i rama może być czysta ale bardzo zmęczona...

 

Waga nie ma aż tak dużego znaczenia, najczęściej nie ma dużo nawrotów, ważny jest opór powietrza...można wziąć ciut mniejszą niż większą ramę ale to śliski temat bo każdy ma inna anatomię itp 

 

kierownica czasowa nawet starego rodzaju czyli bycze rogi z lemondką... bardzo ważne...jazda leżąca jest największym poprawiaczem średniej prędkości jaki mogłem zaobserwować podczas całej tej mojej rowerowej przygody...

 

Buty... warto mieć takie pod triatlon albo na dwa rzepy. już piszę o startach... Do miasta to lepiej z podeszwą . tak żeby dało się chodzić nie kopycąc blokami...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wlasnie idealna propozycja w aukcji dla mnie, czegos takiego szukalem tylko jest jedno ale- rozmiar tej szosowki jest duzo za duzy chyba bo mam 174cm i zgodnie z obliczeniami plasuje sie na rozmiarze 54, 55 jesli takowy jest... takze klops a szkoda:( ale propozycja znakomita! O cos takiego mi chodzi:)

czyli juz wiem zeby szukac ramy alu, carbonowych widel, lekkosci ok 10kg, osprzetu shimano 105, przygotowanie go do triatlonu.

Z tego co widze to z nowszych rowerow to nwet te tribany 520 spelniaja ppdobne warunki, za 3500zl sa te alury 700 ktore ludzie ochoczo kupuja takze do triatlonu, ppdobnoa buc w czerwcu takze model ultra 700 ale on juz 4000zl, ale moze by sie spiac i na raty go kupic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam Tribana 500 i jest to świetny rower w tych pieniądzach. Mam tylko dobre rzeczy do powiedzenia na jego temat i nie tylko ze względu na cenę. Osprzęt sprawuje się wzorowo, przełorzenia zmieniają się szybko i gładko. Tylko trzeba mieć na uwadze jego wagę w granicach 10 kg.

Waga 10 kg to jest praktycznie górna granica ciężaru dla szosówek. Najlżejsze szosówki potrafią ważyć poniżej 6 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, tylko w decathlonie chyba juz ich nie ma w specyfikacji lepszej za 2000zl tej z carbonowym widelcem i z napedem sora. Wlasnie tylko jeszcze ta waga... teraz chyba sa tylko okrojone wersje za 1500zl, chyba ze skusic sie na triban 520 za 2200 nie wiem czym sie rozni od tej lepszej wersji tribana 500 i z czego roznica w cenie na wyzsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem także o samodzielnym kupnie poszczególnych komponentów szosówki i złożenie jej. Co myślicie o takiej opcji? Czy w ten sposób udało by się obniżyć koszty i ewentualnie zaoszczędzone pieniądze wsadzić w lepsze części? Akurat przy tej opcji cała procedura rozłoży się w czasie ale myślę że spokojnie mam na to czas. Pytanie tylko czy to się opłaca czy już lepiej kupić cały rower złożony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Myślałem także o samodzielnym kupnie poszczególnych komponentów szosówki i złożenie jej. Co myślicie o takiej opcji? Czy w ten sposób udało by się obniżyć koszty i ewentualnie zaoszczędzone pieniądze wsadzić w lepsze części? Akurat przy tej opcji cała procedura rozłoży się w czasie ale myślę że spokojnie mam na to czas. Pytanie tylko czy to się opłaca czy już lepiej kupić cały rower złożony...

 

składanie zawsze wychodzi drożej. 

 

PS Kombinujesz jak koń pod górę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszystkie odpowiedzi. Troche poszperałem w używkach i natrafiłem na takie sprzęty, co o nich myślicie? :

http://olx.pl/oferta/kolarzowka-szosa-stratos-CID767-ID8Hlxd.html#95cfaa6db8

http://olx.pl/oferta/bmc-shimano-ultrega-carbon-3x10-stan-idealny-szosa-CID767-ID9NCxP.html#72d943b2ae;promoted

http://olx.pl/oferta/kross-kolarzowka-z-prosta-kierownica-8-5-kg-ultegra-ritchey-carbon-CID767-ID98UTt.html#55cb22bf47

http://olx.pl/oferta/kolarzowka-trek-okazja-CID767-ID9vd0n.html#77889d597b

http://olx.pl/oferta/szosa-campagnolo-alu-carbon-stan-bdb-pilne-CID767-IDaetM7.html#f438f1afc1

 

http://olx.pl/oferta/trek-szosa-alpha-1-2-na-ultegra-6700-CID767-IDa5fPl.html#fb5d281eab

 

Zauważyłem że w cenach 3-4000zł można już wychaczyć także ramy carbonowe, albo rowery na osprzęcie Ultegra. Warto doinwestować te 1500zł na jakiś lepszy sprzęt używany? Czy jednak różnica będzie niezbyt wielka i lepiej skupić się na dobrym ALU? Chodzi o to czy "dopłata" się opłaca? Poniżej przykłady:

 

http://olx.pl/oferta/szosa-cboardman-team-sram-red-force-ritchey-easton-mavic-truvativ-7-6k-CID767-ID9XqgH.html#95cfaa6db8

http://olx.pl/oferta/szosa-sangrau-rama-karbon-shimano-105-3x10-stan-idealny-CID767-IDad7kt.html#d53560357e

http://olx.pl/oferta/szosa-look-i386hmfull-carbon-r-55-zamiana-dh-fr-CID767-ID9IuXp.html#490ab45add

 

Jak na tym tle wypada nowy rower z decathlonu Alur 700?

http://www.decathlon.pl/rower-szosowy-alur-700--id_8290145.html

Nie wiem czemu ale cały czas o nim myśle:)

Pozdrawiam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Piszę tego posta ponieważ liczę że komuś przydadzą się te informacje zamieszczone poniżej przeze mnie, dotyczące wyboru roweru do triathlonu, na treningi/codzienną jazdę do pracy.

Otóż wybrałem jednak Tribana Alur'a 700 z decathlonu -czemu? Ponieważ jest nowy, mam gwarancję na ramę wieczystą (jak się dowiedziałem tylko dla posiadaczy karty stałego klienta-załozyłem), 2 lata na osprzęt, wspaniałą relację ceny do jakości, za dobry osprzęt shimano 105, ramę 1400g, oraz carbonowe widły. Zapomniał bym najważniejszego: rower jest w promocji, kosztuje teraz 2999zł ale nie we wszystkich decathlonach jeszcze kierownicy zmienili cene na tą niższą. Dostałem także bon na 60zł do realizacji, oraz bon 35zł z tytułu rat za rower, więc razem ok 100zł. I dla tego też postanowiłem zwiększyć budżet do 3tys zł. 

Alura kupiłem w Bytomiu i stan w tym sklepie na 2 dni temu wynosił 1 szt, wiem także ze  w Bielsku tez był jeszcze jeden- ale polecam dzwonić do decathlonu by sprawdzili u siebie w systemach czy nie ma gdzieś jeszcze- dowiedziałem sie że ma trafić jeszcze kilkanascie/dziesiąt szt w ciągu 1/2mieś- tak powiedział kierownik działu, czy prawdę- nie wiem. Alury rozchodzą się jak ciepłe bułki więc warto monitorować sprawę (moją szt. chciał 30min kupić inny klient, na szczęście był zarezerwowany).

Co do samego roweru jest leciutki, waga 8,9 kg, dobrze wykonany, z dobrych materiałów, przerzutki chodzą poprawnie, ale: lewa manetka gdzieś brzęczy, jest coś niedokręcone czy coś, muszę sprawdzić, koło tylne lekko scentrowane- trzeba iść do serwisu dobrego żeby ktoś dokręcił szprychy. Co powiedział mi pracownik: słabym punktem tribanów to piasty, szybciej niż w innych markach rowerów szosowych wykańczają się i trzeba wymieniać, także potwierdził że wiele osób brało ten model do amatorskich startów w triathlonie:) 

Kolejnym "wyzej" modelem od Alura jest Ultra który teraz wchodzi do sklepów, ale cena 3999zł czyli cały tysiac zł więcej, za korbę shimano rs500, przerzutki shimano 105 2x11 ale 5800. Według mnie lekko nie opłacalne- dlatego wziąłem tańszego Alura, gdy zuzyję osprzęt kupie na powyższych, lepszych specyfikacjach. 

Poza tym wszystkim którzy szukają roweru budżetowego do triathlonu: Firma Kross w następnym sezonie planuje wypuścić rower do startów w triathlonie, Kross Vento TR 1.0 

9380g wagi, koła 3160g

rama alu, widelec carbon, osprzęt Sora

Cena? 3999zł więc może producenci zaczną także robić tańsze startowe rowery:) I ja na niego będę polował- będzie tylko do startów/treningów triathlonowych.

Pozdrawiam i mam nadzieje że komuć choć trochę pomogłem w wyborze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...