Skocz do zawartości

[1500-2000] jaki crossowy Giant ewentualnie inny?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Poszukuję roweru crossowego do jazdy z dziećmi po ścieżkach i czasami po jakimś łagodnym terenie.

Moje dane:
183cm,94kg, noga 82cm
Wydaje mi się że z tych danych, że rama M przy 26 calowych kołach lub 18-19 cali.

 

Moje oczekiwania:
koła 26 cali, hamulce V,  tarcze chyba nie są mi potrzebne i z tego co słyszałem to droższe w serwisowaniu i kłopotliwe w ustawianiu. Zamiast inwestować w hamulce tarczowe wolę dostać lepszy osprzęt. Rama alu do 12-13kg.

 

Nie chciałbym wydać więcej niż 1700-2000PLN i może to być zeszłoroczny model jeżeli ktoś ma coś fajnego do polecenia.

dziękuję za wszelkie porady i sugestie.
Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło chcę 26 cali bo rower zwrotniejszy i chyba jednak głownie do miasta na ścieżki rowerowe lepszy niż na kołach 29cali, ale jeżeli się mylę to mnie popraw.

Gdzieś wyczytałem, ktoś mi poradził, że crossowy się nadaję do tego typu jazdy co ja będę "uprawiał" dlatego napisałe, że crossowy :icon_question:


Myślałem o czymś takim

 

http://www.korba.waw.pl/rowery_giant_meskie/offroad/rekreacja/atx_275_1,p558410359

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko Ci się pomieszało ;) Do Twoich potrzeb rzeczywiście najlepiej będzie pasował cross. Z tym, że te rowery są robione wyłącznie na kołach 28". Do jazdy po chodnikach nie trzeba roweru zwinnego, a wygodnego. MTB z założenia, nie oferują tego rodzaju wygody, bo przede wszystkim mają dawać radę w trudnych warunkach terenowych. Ale już nawet tam odchodzi się od małych kół.

Masz też nierealne oczekiwania co do wagi. Jak by producent rzeczywistości nie zaklinał, w tej cenie nie kupisz nic lżejszego niż 14-15 kg.

 

Jeśli ma być tanio i dobrze, kup Lazaro Integral v3 albo Kandsa Maestro. Jeśli może być na granicy budżetu, to Northtec Caledon DB. "Znani"  producenci w tej cenie nie wstydzą się dawać badziewia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Caledonem przegrywa na każdym polu, poza amortyzatorem (bo mają równie słabe). Z Lazaro Elitary v3 (Integral z hamulcami tarczowymi) nie przegrywa amortyzatorem i korbą (mają te same) i piastami (trudno znaleźć gorsze niż Tourneye z Lazaro). Integral ma wprawdzie v-brake zamiast tarcz, ale i jest odczuwalnie tańszy przy odczuwalnie lepszym napędzie.

 

Giant ma odczuwalnie słabszy napęd, szczególnie wyraźnie czuć to w przypadku manetek. Jeśli chcesz kupić stacjonarnie i masz fajne rabaty, to nie jest zła opcja. Ale za tą kasę można dostać więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...