Skocz do zawartości

[cross] scott czy giant


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

proszę o pomoc w wyborze jednego z dwóch rowerów crossowych:

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.0.disc/18845/76315/

http://www.scott.pl/produkt/184/621/rower-sportster-10/

 

Scott ladniejszy, ale czy warto dopłacać 400 zł do niego? Ma chyba lepszą korbę, przerzutkę z tyłu, kasetę i blokadę amortyzatora na kierownicy (to akurat nie jest mi niezbędne). Giant z kolei ma dożywotnią gwarancję na ramę. Które ramy są lepsze scotta czy gianta? Bo wiadomo, rama to baza do ewentualnych późniejszych zmian.

Wybór tylko między tymi dwoma rowerami, w tym tygodniu chciałbym kupić. Tylko czy jest sens dokładać. Rower typowo do rekreacyjnej jazdy, ścieżki rowerowe, leśne, asfalt. Ok 100-120 km tygodniowo. Bardzo proszę o pomoc, bo nie znam się za dobrze na tych wszystkich parametrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

tak Scott ma lepszą korbę, ale przy takim typowo rekreacyjnym korzystaniu z roweru nie zrobi Ci to różnicy. Podobnie jest z tylną przerzutką. Scott faktycznie ma ją lepszą, ale już manetki w obydwu rowerach są takie same, więc w praktyce raczej nie odczujesz różnice w precyzji zmiany przełożeń. Osprzęt Deore spokojnie wystarczy do twoich zastosowań.

Giant to bardzo duży i doświadczony producent, który sam sobie projektuje ramy i sam je wytwarza we własnych fabrykach. Czasami produkuje je także dla innych producentów. Scott to również uznana marka. Generalnie to w tym segmencie cenowym i w tego typu rowerach nie spodziewaj się jakiś istotnych różnic w samej jakości ram.

Podsumowując, jeśli obydwa rowery są dla Ciebie równie wygodne, to szkoda dopłacać do Scotta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma zbytnio sensu dopłacać chyba, że jest opcja modyfikacji w tym Giancie. Przerzutka jak przerzutka działa głównie tak jak chce manetka a tu to samo. W obydwu dość kiepskie hamulce. Korba LX'a jest ładniejsza i jest na osi zintegrowanej i tyle pomijając materiał blatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi jeszcze w jakich warunkach lepsze zastosowanie będzie miała korba LX?

Beskid,rozwiniesz myśl odnośnie zintegrowanej osi? Takie rozwiązanie jest lepsze czy gorsze od tego zastosowanego w giancie? I jaką modyfikację w giancie masz na myśli? Co warto wymienić przy zakupie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oś zintegrowana jest po prostu bardziej promowana przez dajmy na to Shimano w korbach o ciut lepszym wyglądzie, lżejszych, droższych. Trudno by w tak "prestiżowej" grupie jaką jest LX było inaczej. W Giancie jest wielowpust czyli octalink osobiście przeze mnie bardzo ceniony. Sama korba jest bardzo solidna tak samo jak wkład suportu.

 

Ja bym w obydwu wymienił hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup Roam1 albo nawet Roam2 albo jakiegoś innego podobnego Scotta,sprzedaj oryginalne koła,za uzyskaną różnice kup leciutkie porządne koła i lekkie mocne opony.Wtedy poczujesz różnicę.Jeżeli rama,geometria,pozycja pasuje to reszta w tym typie roweru ma drugorzędne znaczenie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizualnie faktycznie ta LX jest świetna, ale skoro dla moich potrzeb nie jest niezbędna, to chyba wybiorę Gianta. Oba rowery są dla mnie wygodne, a jako że różnica z tego co mówicie nie jest aż tak duża, to dla malowania nie będę dopłacał :) Giant też nie jest brzydki ;) a czy reszta osprzętu też jest na tym samym poziomie? Mówię o mostku, kierownicy, kołach itd.

Edit: Może będę mógł podmienić te rzeczy na miejscu w sklepie. Tomek, a jakie koła byś polecił? Waga roweru faktycznie ma znaczenie, bo obecny rower często targam po schodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zdania byś dokonał zakupu a kołami martwił się potem. Nie znasz ich wagi więc nie ma się jak odnieść a sama jazda rekreacyjna. Za którekolwiek wielkiej kasy nie dostaniesz więc jak będą faktycznie "kowadła" to zostawisz sobie na "awaryjne przypadki" czyli taki zapas a kupisz inne. Na razie to strzelanie do wróbla z armaty jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie czytania forum naszło mnie jeszcze jedno pytanie, jak ważna w rowerze crossowym będzie taperowana główka ramy i czy podane przeze mnie modele taką główkę posiadają? Gdybym chciał za trzy czy cztery lata wymienić amortyzator na lepszy, to mogę mieć problem jeżeli nie mam taperowanej główki ramy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...