Skocz do zawartości

[Koło] Przód Mtb 26''


Kill84

Rekomendowane odpowiedzi

Chce wymienić w swojej Meridzie amora ale mam problem ze znalezieniem pod V-ki odpowiedniego dlatego zastanawiam się nad wymianą hamulca przedniego i tak zacząć muszę od koła. Nie wiem jakie to koszty i czy jest sens pakowania w taki rower: http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/1036/Merida.Matts.TFS.XC.400-V/ dodam że napęd już wymieniłem.

 

Obecnie mam obręcze Alexrimis i mimo paru lat katowania nadal są w dobrym stanie dlatego nowe też bym chętnie kupił tej firmy. Piasty słyszałem że dobre opinie ma Novatech. 

Czy takie coś było by ok: http://allegro.pl/kolo-przod-26-alexrims-dh19-novatec-041-disc-i5141716250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy się opłaca to sam musisz zdecydować ale skoro wymieniłeś napęd i generalnie zadowolony jesteś to czemu wymiana amora oraz przejście na tarcze ma być złe. Koło jest w porządku. A reszta w sensie opłacalności czyli amor i hamulce zależy od budżetu. Natomiast obręcz pod V-ki w finale z tarczami prezentuje się trochę "kijowo".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

podpinam się pod ten temat. Idę tym samym tropem co ty, bo też mam rower na 2 i z v-brakami. Z racji ograniczonego budżetu szukam tylko koła na przód wraz z jakimiś przeciętnymi tarczami. nie chcę się pakować w amortyzator pod v-ki, chociąż jakiegoś spinnera do 500 zł może bym znalazł - oczytwiście używkę.

Myślę, że można się zamknąć w przedziale 500 zł jesli chodzi o zestaw na przód : tj koło/hamulec tarczowy. z kompletem klamkomanetek. w hydraulikę się nie  pcham bo drogie i ciężkie w serwisowaniu.

I teraz pytanie jakie koło byłoby najlepsze do jazdy xc/ z delikatną wariacją po mieście typu - zjazdy po schodach tudzież delikatne skoki z niewysokich krawężników.

Myślałem o czymś dartmoora, tak żebym pojeździł z dwa sezony bo w przyszłości chciałbym je(koło) przełożyć do ramy horneta na którego poluję... :) wiem duże wymagania. 

Także jaką ofertę brać pod uwagę? Jakie modele zarówno tarcz jak i kół? warto brać używane koło w moim przypadku? :)

 

proszę o podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, teraz przejżałem internety i znalazłem Deore M615 za 216 złotych, natmiat tarcza jakieś 6 dych. zatem koło do 300 zł pożądne dostanę? ktoś coś doradzi? jakaś używka ewentualnie odporna na zjazdy z schodów przynajmniej.

W przyszłości też chcę amortyzator zmienić. to owa zmiana jest niezbędna.

Ktoś poza kolegą wyż'ej kombinował poodobnie? :) nie stać mnie było aby rower od razu naa wypasie kupować a na tym Kandsie chę się pościgać w przyszłosci najbliżej...


 nikt nic w temacie nie podpowie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak nie szedł tą drogą. Miałem Meridę Matts Gamma Ray z 2000 roku. Jakieś 3 lata temu zacząłem w nią inwestować żeby dogonić technikę. Wydałem sporo kasy i z perspektywy czasu uważam, że lepiej byłoby kupić za to nowy, nawet słabszy rower z potencjałem rozbudowy. Wymieniłem cały napęd, amorka i zatrzymałem się właśnie na hamulcu z przodu. Stwierdziłem, że to za duży koszt, tym bardziej, że z tyłu musiałyby zostać V-ki. Merida poszła w odstawkę i zdecydowałem się w końcu na nowy rower. Ale kasy włożonej w Meridę szkoda - można to było wcześniej przerwać ;-)

I jeszcze jedno. Gdybyś się zdecydował na rozbudowę sprawdź, czy obecny amor przyjmie 180mm. Wiem, że niektóre RS z węższymi goleniami mają max 160mm. Nie wiem jak w Suntour, ale lepiej mieć to na uwadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

no jednak nie każdego stać aby od razu kupić nowy rower i nie każdy chce od razu "rakietę" kupować, tym bardziej jeśli jest to pierwszy mtb-ek i nie chcesz ryzykować finansowo - nie wiesz jeszcze co lubisz i jaki sprzęt będzie dla ciebie najlepszy.

Ogólnie to można też wziąć porządny rower na raty...ale cóż to zależy od wielu czynników.

Jeżeli upgrade'owałeś sprzęt i faktycznie ci się to nie zbyt udało/podobało to rozumiem cię, ale jeśli taki sprzęt miałby ci posłużyć na lata to chyba nie byłoby czego żałować.

teża rozważałem opcję sprzedaćży swojego Kands'a 1300 Energy - ale mam go nie cały rok i w tym momencie by mi się nie opłacało sprzedawać-mało bym wziął pieniążków... :)

 

teraz sam się zastanawiam - od czego zacząć :napęd czy koła z hamulcem hydrauliczym.

 

Ale już nie odbiegając od tematu jakie koła 26'er pod tarcze najlepiej Dartmoora albo NS Bike'a najlepiej wybrać tak do 350? nawet uzywki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wydaje mi się, że zabieracie się do tego od d... strony. Nie ma sensu generować kosztów pod pretekstem braku dostępności widelca, bo są one dostępne. Pytanie tylko do czego i za ile. Kilka pierwszych z brzegu przykładów:

http://allegro.pl/amortyzator-26-marzocchi-22-lo-i5400442570.html

http://allegro.pl/marzocchi-bomber-z3-flylight-air-retro-ideal-i5395712390.html

http://allegro.pl/amortyzator-suntour-sf13-xcr-lo-26-ah-i5351995882.html

http://allegro.pl/rock-shox-xc28-26-coil-tk-100mm-pivot-black-i5390470485.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wziąłem do starej Meridy RockShox Tora - nie pamiętam jaka wersja, ale z powietrzem, chyba z 2011 roku. Miała pivoty do V-brake i mocowanie do tarczówek. Poza masą była bardzo fajna - dobra praca i pancerna. Myślę, że to dobry wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi sie wierzyc abys nie mogl znalezc zadnych amorow pod falki.

Jest tego troche. Chocby tora, sid, etc. Nie musi byc funkiel nowka? Moze byc dobrej jakosci uzywka.

Szkoda kabony na radykalne manewry na tej ramie. Tak jak ci pisalem. Zakladasz amor pod v i hajda ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki dobrze radzą. tylko kurde nie wiedziałem, że można kupić amortyzator pasujący pod v-ki i pod tarcze. przepraszam za moją ignorancję. kurcze no tak - najlepiej to kupić ten powietrzny amorek - kół póki co nie zmieniać ewentualnie poczyniać takie zmiany po przeeksploatowaniu. Dzisiaj mocno odczułem w nadgarstkach pracę tego SUNTORA XCM v3 - bo taki posiadam. Zastanawiam się na ile mógłby amortyzator zmienić ten komfort pracy i jak bardzo będzie tłumił te wszystkie wibracje. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyś się nie zdziwił za bardzo, zwłaszcza jak podkarmiłeś się bajkami o "wybieraniu liści" itp.

Amortyzator nie służy do tego żeby rączki nie bolały tylko do zapewnienia trakcji. Ewentualna wygoda to tylko pochodna tego, a nie zawsze i wszędzie można zestroić zawieszenie "na pluszowo".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no już nie popadajmy w paranoje, że ma liście wybierać, kamyczki itd. :)


ok, czyli jest wybór możę nie spory ale coś tam jest. Koledzy doradzcie jeszcze jakieś amortyzatory nawet do 600 zł który pasowałby pod v-ki zaróno i do tarcz. Tylko teraz pytanie, czy ten wyżej wymieniony model nie posaida jakiś starodawnych mocowań pod tarcze? zależy mi na czymś dobrym w teren. zdarza mi się zjeźdżać po schodach nawet. oczywiście nie zbyt stromych i z małą prędkościa. ramę mam zwyczajną taką atb. Czy znajdę coś do takiej jazdy? w rachubę też wchodzą last, szutry i miasto - skakanie z krawężników - delikatne oczywiście.

sorki za te zawracanie głowy, ale jak możecie to polećcie coś. Może być używany. Obecnie używam XCM v3- szajsik taki trochę, a chciałym poczuć dużą zmianę. 

A i jeszcze jedno powiedzcie mi jak bardzo różni się jakościowo Epicon przypuśćmy pod tarcze  z 2013 r od starszego z 2011 na v-ki.

 Różnice cenowe są duże - czy t osię głónie rozchodzi o wagę? czy po prostu te amortyzatory jak i wyżej wspomniany model Rockshox-a za 569 bodajże są już rzadkością i produkuję się to albo i nie w malutkim nakładzie? jak ta sprawa przedstawia się? 

 

sorki z  błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pod tarcze, bo za to odpowiada piasta, tylko pod zaciski, prawda? ;)

Możesz spotkać dwa typy mocowań jeśli nie liczyć jakichś wynalazków do makrokeszy: PM i IS. Ostatnimi czasy najpopularniejsze jest PM 160, czyli bez adaptera zacisk będzie ustawiony do tarcz o średnicy 160mm a z adapterami można większe o ile widelec pozwoli i jest sens użycia takich w konkretnym zastosowaniu.

 

W kwestii różnic międzh Suntourami podpytaj forumowicza Activia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. podpytam - dziękuję ci za podedukowanie.

już sobie postanowiłem, że jednak nie wymieniam kół póki są dobre i niepocentrowane - rower ma ponad 9 miesięcy, także to byloby nierozsądne w moim przypadku. bardo złożony temat jeśli chodzi o wybór widelca, myślę, że któregos z rock shox-ów wybiorę.aale z tego co widzę, to mało jest z takich uniwersalnych z mocowaniem pod 2 rodzaje piat. dziś to ogarnę coś będzie trzeba zamówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało, bo nie licząc używek to mogą być co najwyżej leżaki magazynowe. V-ki w MTB się już skończyły oprócz naprawdę najniższej półki. Są tanie zaciski i tarcze, także nawet dziadowy pseudo-mtbek się w to wyposaża bo łatwiej potem to sprzedać.

z tego co widzę, to mało jest z takich uniwersalnych z mocowaniem pod 2 rodzaje piat.

???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...