Skocz do zawartości

[przerzutki] kompletnie do ustawienia przód i tył po 2k km


juventusprzemek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałem zapytać o łopatologiczne wytłumaczenie ponownego ustawienia przełożeń biegów w przerzutkach shimano 3x6. Nic nie rozumiem z filmów na YT nie działa w praktyce. Odkręcałem linkę i próbowałem jak w filmach akademii krossa czy bikeworld.pl

Mimo zmiany biegów 1-6 łańcuch nie jest przekładany na inne koła zębate i tu jest problem. Model postaram się dopisać jutro po oględzinach.

Kilka pytań wstępnych:

1) Liczenie biegów - 1 to najmniejsza zębatka na kasecie czy największa?

2) Śrubki L,K,H ja mam K i H czylli K zastępuje regulację wychylenia najniższego biego czyli 1?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1

to czy 1 to najmniejsza czy największa zębatka zależy od tego czy masz normalną przerzutkę czy z odwróconym ciągiem. W normalnej 1 będzie to bieg z najbardziej zluzowaną linką i najmniejszą zębatką, w odwróconym ciągu będziesz miał wszystko na opak. Dodatkowo masz też manetki przeznaczone do odwróconego ciągu, które odwracają to wszystko co wcześniej podałem. Jeżeli odkręciłeś linkę to tak ustaw manetkę żeby linka jak najbardziej się zluzowała (wydłużyła), a następnie pokręć korbą, aby łańcuch spadł na ostatni tryb, i własnie dla takiego ustawienia powinieneś wszystko regulować.

ad 2

H ograniczenie od górnego biegu (mała zębatka)

L dolnego (duża)

B odległość wózka - tej nie ruszasz

Jeżeli ustawiłeś łańcuch tak jak w pkt. 1 to pokręć jedną śrubką (prawdopodobnie będzie to H). Jeżeli widzisz że wózek się przesuwa to kręcisz dobrą śrubką, jeżeli nie to pokręć drugą. Ustaw wózek w jednej linii z zębatką.  Następnie skręć linkę i ustaw naprężenie śrubą beczkową na wejściu pancerza. Zmień bieg naprzeciwny koniec wolnobiegu i pokręć drugą śrubką ustawiając łańcuch w jednej linii z trybem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

H ograniczenie od górnego biegu (mała zębatka) L dolnego (duża)

czyli L (low) to przełożenie oznaczone "1", zębatka największa, gdzie sprężyna przerzutki jest najbardziej naciągnięta, nie

 

 

W normalnej 1 będzie to bieg z najbardziej zluzowaną linką i najmniejszą zębatką,

ogólnie 1 to zębatka największa, 6 (w tym przypadku) najmniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Śrubki L,K,H ja mam K i H czylli K zastępuje regulację wychylenia najniższego biego czyli 1?

Może zrób zdjęcie przerzutki bo ja do tej pory nie spotkałem się z taką która posiada regulację K. L to skrót od low, H id high, K od kurna nie wiem czego miałby być to skrót :)

Śruki K i H są umiejscowione obok siebie?.

Jeśli odepniesz linkę a przerzutka zrzuciła łańcuch na najmniejszą tarczęz przodu to - jeśli masz śrubę K odpowiedzialną za regulację położenia wóżka przerzutki - jej wkręcanie i wykręcanie powionno skutkować przesuwaniem się wózka w prawo lub lewo. Jesteś w stanie to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem specjalnie zobaczyć co i jak jest litera H zamiast K troszkę zabrudzone było nie wiem czym ale zeskrobałem.

Jakie to przerzutki:

Widok wózka:

28134deab956.jpg

Widok śrubek:

8a746227d8c0.jpg

Widok manetki biegów tylnych:

8dde66a70854.jpg

14561806cf02.jpg

Widok manetek przód:

461181e12ef7.jpg

 

Zrobiłem tak wrzuciłem na 1 i zrzuciłem ręcznie łańcuch na największą zębatkę, przytrzymałem wózek ręką i przykręciłem linkę. Teraz po wrzuceniu 1 łańcuch spada na  zębatkę 2 po wrzuceniu na 2 zrzuca na zębatkę 3 po wrzuceniu 3 spada na 4 po wrzuceniu 4 spada na 6 wg oznaczeń na obrazku po niżej:

2528fdf0c08e.jpg

 

Po tych właśnie ustawieniach wygląda to tak na żywo:

05f0f596eb02.jpg

862479fac768.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak wrzuciłem na 1 i zrzuciłem ręcznie łańcuch na największą zębatkę, przytrzymałem wózek ręką i przykręciłem linkę

To tak trochę lewą ręka za prawe ucho. Tak jak pisali inni: odkręć linkę , zakręć kołem, łańcuch spadnie na najmniejsza zębatkę. Ustaw śrubkę H. Pokręć manetkę na 6 i wyciągnij maksymalnie linkę. Wkręć baryłkę (tę śrubę w która wchodzi pancerz na przerzutce) mniej więcej na 2/3 długości. Przykręć napinając jednocześnie linkę. Sprawdź działanie na innych biegach. Wyreguluj śrubę L. Jeśli łańcuch nie przeskakuje idealnie miedzy zębatkami dokonaj ew. drobnych regulacji wkręcając/wykręcając baryłkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że tak długo nie pisałem ale dopiero wróciłem z delegacji. Poszedłem podziałać i okazało się, że linka zaczęła się rozpraszać.

Zrobiłem tak:

1) odkręciłem linkę

2)spuściłem łańcuch na najmniejszą zębatkę ustawiłem wózek pod nią

3) wkręciłem baryłkę na 2/3 i przykręciłem

I tu jest problem bo na 6 łańcuch wskakuje na 5 i tak do góry też szło  ale 1 nie idzie wrzucić bo nie chcę uszkodzić manetki tak linka jest sztywna.

Próbowałem dalej ale nic chciałem tą jedynkę wrzucić ale linka po rozproszeniu w końcu pękła i jest do wymiany bo nie da się jej przykręcić. Czy założenie nowej do manetki to strasznie trudne zadanie? A jak ocenić czy manetka pracuje dobrze skoro nie chce wrzucać 1 bo podczas przekręcania na 1 dochodzi do tego, ze zaczyna się kręcić dookoła kierownicy i i jakby chciała się manetka otworzyć. Wiem RevoShift to chyba budżetowe przerzutki ale może da się je uratować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli manetka obraca się wokół kierownicy to dokręć o ćwierć obrotu śrubę zaciskającą obejmę (od dołu, imbus chyba 3-ka) Tu ja trochę widać (to coś srebrnego widoczne w szczelinie obejmy):

revoshift%20rs35%207rz.jpg


I jeszcze jedno...

Może to złudzenie optyczne, ale wózek przerzutki wydaje się być przegięty do środka

Poproś kogoś, żeby przytrzymał prosto rower (albo oprzyj go o coś pionowo). Popatrz od tyłu na przerzutkę. Wózek musi być idealnie pionowo. Jak nie jest, to masz wygięty hak/wózek. Jeśli tak jest to biegi nie będą się zmieniać prawidłowo. Zostaje prostowanie lub wymiana przerzutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...