juventusprzemek Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Witam. Chciałem zapytać o łopatologiczne wytłumaczenie ponownego ustawienia przełożeń biegów w przerzutkach shimano 3x6. Nic nie rozumiem z filmów na YT nie działa w praktyce. Odkręcałem linkę i próbowałem jak w filmach akademii krossa czy bikeworld.pl Mimo zmiany biegów 1-6 łańcuch nie jest przekładany na inne koła zębate i tu jest problem. Model postaram się dopisać jutro po oględzinach. Kilka pytań wstępnych: 1) Liczenie biegów - 1 to najmniejsza zębatka na kasecie czy największa? 2) Śrubki L,K,H ja mam K i H czylli K zastępuje regulację wychylenia najniższego biego czyli 1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 Ad. 1 to czy 1 to najmniejsza czy największa zębatka zależy od tego czy masz normalną przerzutkę czy z odwróconym ciągiem. W normalnej 1 będzie to bieg z najbardziej zluzowaną linką i najmniejszą zębatką, w odwróconym ciągu będziesz miał wszystko na opak. Dodatkowo masz też manetki przeznaczone do odwróconego ciągu, które odwracają to wszystko co wcześniej podałem. Jeżeli odkręciłeś linkę to tak ustaw manetkę żeby linka jak najbardziej się zluzowała (wydłużyła), a następnie pokręć korbą, aby łańcuch spadł na ostatni tryb, i własnie dla takiego ustawienia powinieneś wszystko regulować. ad 2 H ograniczenie od górnego biegu (mała zębatka) L dolnego (duża) B odległość wózka - tej nie ruszasz Jeżeli ustawiłeś łańcuch tak jak w pkt. 1 to pokręć jedną śrubką (prawdopodobnie będzie to H). Jeżeli widzisz że wózek się przesuwa to kręcisz dobrą śrubką, jeżeli nie to pokręć drugą. Ustaw wózek w jednej linii z zębatką. Następnie skręć linkę i ustaw naprężenie śrubą beczkową na wejściu pancerza. Zmień bieg naprzeciwny koniec wolnobiegu i pokręć drugą śrubką ustawiając łańcuch w jednej linii z trybem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 23 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 H ograniczenie od górnego biegu (mała zębatka) L dolnego (duża) czyli L (low) to przełożenie oznaczone "1", zębatka największa, gdzie sprężyna przerzutki jest najbardziej naciągnięta, nie W normalnej 1 będzie to bieg z najbardziej zluzowaną linką i najmniejszą zębatką, ogólnie 1 to zębatka największa, 6 (w tym przypadku) najmniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Śrubki L,K,H ja mam K i H czylli K zastępuje regulację wychylenia najniższego biego czyli 1? Może zrób zdjęcie przerzutki bo ja do tej pory nie spotkałem się z taką która posiada regulację K. L to skrót od low, H id high, K od kurna nie wiem czego miałby być to skrót Śruki K i H są umiejscowione obok siebie?. Jeśli odepniesz linkę a przerzutka zrzuciła łańcuch na najmniejszą tarczęz przodu to - jeśli masz śrubę K odpowiedzialną za regulację położenia wóżka przerzutki - jej wkręcanie i wykręcanie powionno skutkować przesuwaniem się wózka w prawo lub lewo. Jesteś w stanie to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juventusprzemek Napisano 23 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Byłem specjalnie zobaczyć co i jak jest litera H zamiast K troszkę zabrudzone było nie wiem czym ale zeskrobałem. Jakie to przerzutki: Widok wózka: Widok śrubek: Widok manetki biegów tylnych: Widok manetek przód: Zrobiłem tak wrzuciłem na 1 i zrzuciłem ręcznie łańcuch na największą zębatkę, przytrzymałem wózek ręką i przykręciłem linkę. Teraz po wrzuceniu 1 łańcuch spada na zębatkę 2 po wrzuceniu na 2 zrzuca na zębatkę 3 po wrzuceniu 3 spada na 4 po wrzuceniu 4 spada na 6 wg oznaczeń na obrazku po niżej: Po tych właśnie ustawieniach wygląda to tak na żywo: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Zrobiłem tak wrzuciłem na 1 i zrzuciłem ręcznie łańcuch na największą zębatkę, przytrzymałem wózek ręką i przykręciłem linkę To tak trochę lewą ręka za prawe ucho. Tak jak pisali inni: odkręć linkę , zakręć kołem, łańcuch spadnie na najmniejsza zębatkę. Ustaw śrubkę H. Pokręć manetkę na 6 i wyciągnij maksymalnie linkę. Wkręć baryłkę (tę śrubę w która wchodzi pancerz na przerzutce) mniej więcej na 2/3 długości. Przykręć napinając jednocześnie linkę. Sprawdź działanie na innych biegach. Wyreguluj śrubę L. Jeśli łańcuch nie przeskakuje idealnie miedzy zębatkami dokonaj ew. drobnych regulacji wkręcając/wykręcając baryłkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juventusprzemek Napisano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Przepraszam, że tak długo nie pisałem ale dopiero wróciłem z delegacji. Poszedłem podziałać i okazało się, że linka zaczęła się rozpraszać. Zrobiłem tak: 1) odkręciłem linkę 2)spuściłem łańcuch na najmniejszą zębatkę ustawiłem wózek pod nią 3) wkręciłem baryłkę na 2/3 i przykręciłem I tu jest problem bo na 6 łańcuch wskakuje na 5 i tak do góry też szło ale 1 nie idzie wrzucić bo nie chcę uszkodzić manetki tak linka jest sztywna. Próbowałem dalej ale nic chciałem tą jedynkę wrzucić ale linka po rozproszeniu w końcu pękła i jest do wymiany bo nie da się jej przykręcić. Czy założenie nowej do manetki to strasznie trudne zadanie? A jak ocenić czy manetka pracuje dobrze skoro nie chce wrzucać 1 bo podczas przekręcania na 1 dochodzi do tego, ze zaczyna się kręcić dookoła kierownicy i i jakby chciała się manetka otworzyć. Wiem RevoShift to chyba budżetowe przerzutki ale może da się je uratować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 29 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Śrubkę "L' na przerzutce trochę wykręć, wtedy jedynka wejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 A jeśli manetka obraca się wokół kierownicy to dokręć o ćwierć obrotu śrubę zaciskającą obejmę (od dołu, imbus chyba 3-ka) Tu ja trochę widać (to coś srebrnego widoczne w szczelinie obejmy): I jeszcze jedno... Może to złudzenie optyczne, ale wózek przerzutki wydaje się być przegięty do środka Poproś kogoś, żeby przytrzymał prosto rower (albo oprzyj go o coś pionowo). Popatrz od tyłu na przerzutkę. Wózek musi być idealnie pionowo. Jak nie jest, to masz wygięty hak/wózek. Jeśli tak jest to biegi nie będą się zmieniać prawidłowo. Zostaje prostowanie lub wymiana przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.