Skocz do zawartości

[korba] Problem z korbą Sram Rival GXP, zmiana napędu MTB na szosę


Matlok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich chcących pomóc.

 

Jestem nowy na forum i nie ukrywam że rzadko z takowych korzystam bo zawsze jakoś udało się wybrnąć z kłopotów ale tym razem jestem w kropce i wierze że ktoś doświadczony może mi jakoś pomóc :)

 

Posiadam rower trekkingowy Cannondale z napędem 3x9:

korba Truvativ Firex 44/32/22

przerzutka przód Shimano LX

przerzutka tył Sram X-9

gripy X-5

http://www.evanscycles.com/products/cannondale/trekking-light-2008-hybrid-bike-ec000180#reviews

 

Zapadła decyzją o zmianie napędu na typowo szosowy i tu zaczęły się schody.

Wymyśliłem sobie napęd 2x10

 

Tył Ultegra RD-6700 GS

Przód Ultegra

Manetki Shimano SL-R780

Korba Sram Rival 52/39

http://www.bikehobby.pl/index.php?id_product=22&controller=product

 

I właśnie przy korbie pojawił się problem, stara korba miała długość ośki 114mm a nowa Sram Rival ma 107mm i głębiej schowaną.

Mufa w ramie ma 68mm i suport GXP.

 

Moje pytanie jak wybrnąć z tej sytuacji, czy da się zmienić suport, pokombinować z podkładkami, albo szukać innej korby.

Tylko czy w takim razie wszystkie korby szosowe mają taki sam problem z długością ośki i muszę pozostać przy zwykłej MTB?

 

Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź bo nie wiem co robić a sezon w pełni ;)

 

Pozdrawiam

post-187045-0-45421500-1432072647_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramy MTB mają mufy 68 lub 73mm. Producentowi łatwiej i taniej wykonać jeden model, z dłuższą osią i dodać podkładki. W przypadku ram szosowych mufy mają 68mm, więc osie korb są krótsze, a podkładki niepotrzebne. Usuń je i wszystko będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Fenthin za odpowiedź ale niestety nie mogę się zgodzić, przy mufie 68mm producent suportów pisze że podkładki MUSZĄ być założone! A druga sprawa jak zauważyłeś na zdjęciu to ośka już jest za krótka, a jak bym podkładki ściągnął to by jeszcze głębiej weszła korba i zębatki całkiem oparte by były na ramie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc twoja rama nie może przyjąć korby szosowej, i tyle w temacie. Półśrodek to zmiana tarcz w obecnej korbie na tarcze crossowe + ewenrulane przeniesienie jednej podkładki od strony korby na lewo i zdjęcie małej tarczy. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze w tym wszystkim że zakupiłem już cały osprzęt 2x10 :/

Zastanawiałem się jeszcze czy nie podjechać do jakiegoś sklepu rowerowego i sprawdzić inne korby szosowe. 

Chyba że masz pewność co do wykonania tych korb szosowych i starać się zwrócić cały towar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie korby 2 tarczowe muszą mieć taką samą linię łańcucha, więc we wszystkich zębatki będą oddalone tak samo od środka suportu ... twoje widełki są szerokie i tyle ...

Linia łańcucha takiej korby (szosowej 2 tarczowej) to 43,5 mm , a linia łańcucha korby którą miałeś dotychczas to 50 mm ... linia łańcucha korby szosowej 3 tarczowej to 45 mm ...

Czy wszystko jasne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz Rulez że tak dopytuje ale staram się wybrnąć z sytuacji która mnie niestety przerosła, rozumiem że jesteś pewien tych korb szosowych i nie mam co jeździć i szukać cudów tylko oddać wszystkie części?

Dziękuję za cierpliwość i odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem oddać, suport szosowy nie zachowa lini łańcucha do której została zaprojektowana ta rama (czyli 50 mm) .. korba mtb 2 tarczowa ma linie lancucha 47,5 mm i jest to najmniej co mozna wcisnac .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy mufie 68mm producent suportów pisze że podkładki MUSZĄ być założone!

 

Jeśli mógłbyś załączyć źrodło, byłbym wdzieczny. Zgaduję, że zadziałała tu metoda Ctrl+C, Ctrl+V z instrukcji do korb MTB.

 

Inna sprawa, że rzeczywiście nie zwróciłem uwagi na położenie tarczy. Tu niestety zostaje zakup innej korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fenthin wnioskuję że muszą być podkładki z schematu zakładania suportu GXP, dokładam z w załączniku :)

 

No i muszę niestety się poddać z korba 52/39, dziękuję bardzo Rulez, flaszka się należy za pomoc :)

 

Zmieniłem trochę koncepcję, no i będę wdzięczny za radę.

 

Jeśli chodzi o niektóre elementy to zostawiam:

 

Tył przerzutka Ultegra RD-6700 GS

Łańcuch i kasetę schimano 10rz

 

Dokupuję bezwarunkowo:

Manetki SL-R770 3x10

Przód przerzutka FD-6603 3x10

 

Powinno to chodzić na starej korbie którą mam w rowerze:

Truvativ Firex 48/36/26

 

Tylko że znalazłem fajną korbę ale tutaj pytanie czy może wystąpić podobny problem jak z Sramem Rival którego zwracam:

 

Ultegra FC-6703 52/39/30

 

http://allegro.pl/shimano-ultegra-fc-6703-52x39x30-170mm-suport-i5364048691.html

 

Z tego co wyczytałem korba ma linię łańcucha 45mm

 

No i dodatkowe pytanie czy BSA to oznaczenie po prostu gwintu angielskiego i czy zamiast GXP mogę założyć suport Schimano który jest w zestawie z korbą SM-BB6700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załącznika niestety nie widzę, natomiast w instrukcji montażu korb szosowych jest już tak, jak powinno być:https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/n7demR4QaHBWhoNVqBrMjKDHw3TT8-9Ab01TQJLu54A/mtime:1416870877/sites/default/files/techdocs/95-6118-012-100_rev_d_road_cranksets_1.pdf

 

Suport GXP i Shinano ma ten sam gwint BSA, natomiast do konkretnej korby musisz mieć odpowiedni suport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal mam dylemat z korbą. Wybaczcie że tak wałkuję temat ale chciałbym poskładać rower i w końcu pojeździć :)

 

Dwa nowe pytania mi się nasuwają:

 

Po pierwsze - gdybym chciał zostawić moją starą korbę Truvativ Firex 48/36/26 w systemie 3x9 a całą resztę jak pisałem wcześniej na komponentach szosowych 3x10 to będzie dało się wyregulować przerzutki?

 

Po drugie -  gdybym jednak zmieniał korbę na MTB Trekking Shimano 48/36/26 3x10 to wszystkie obecnie są w systemie Dyna Sys, czy będzie to współpracować z napędem ultegry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może byc problem z regulacja przedniej ultegry, gdyż szosowe korby nie występują chyba z młynkiem 26 - 6603 ma pojemnosć 22 i zakres blatu 50-56, odejmujac 22 od 50 daje 28 i to teoretycznie jest minimalny rozmiar młynka.

Zostawiając korbę mtb bezpieczniej zostawić zmieniarkę mtb też.

 

 

Korba to tylko zębatki, nie ma problemu aby dyna działała w napędzie 9sp, tym bardziej nie bedzie aby działała z łańcuchem o dedykowanej szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...