Skocz do zawartości

[Piasta]Nexus 7 konserwacja/smarowanie.


karl9955

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wziąłem się za odświeżenie Nexusa 7. Przeczyszczona benzyną ekstrakcyjną, wstępnie złożona, wiem co i jak smarować... tylko pytanie czym? Podobno najlepiej smarem od producenta ale słyszałem opinię że piasta dosyć często wymaga smarowania tym smarem, gdyż po dłuższym czasie użytkowania "rozchodzi się na boki" i nie spełnia swojego zadania. Jakieś godne zamienniki? Pozdrawiam

Czy kąpiel w oleju przekładniowym 80w90 + smarowanie górnego elemetu hamulca zwykłym smarem łożyskowym to dobry pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klik Część nr 2.

 

Przedtem wysmarowalem całą piaste smarem do łożysk i kolo miało tendencję do szybkiego zatrzymywania się. Dlatego teraz postanowiłem dokładnie oczyścić cały mechanizm i poprawnie przesmarować. Sam producent podaje taką medotę, lecz gdybym chcial używać jego preparatów to bym się wykosztował ponad 300zł... Co do tego oleju przekładniowego jestem w 99% pewien że się sprawdzi, natomiast nie wiem czego użyć do hamulca może jakiegoś smaru ceramicznego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na klocki hamulcowe z reguły nie daje się żadnego smaru. Ewentualnie można tym od hamulców rolkowych, ale to dodatkowe koszty (jak jesteś z okolic Gdańska, to mógłbym trochę użyczyć).

 

W technice smarowania piast jestem średnio zorientowany. Na pewno trzeba łożyska, zębatki zostawiłbym czyste ewentualnie faktycznie wykąpał w gęstym oleju i dał mu spłynąć przed zmontowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piaste przesmarowalem wlasnie tym zwyklym smarem do piast za 20zl i dodatkowo wykapalem w oleju przekladniowym 80w90. Nie mialem okazji tego przetestowac bo najwyrazniej mam problem z hamulcem. Kolo dalej po 2 obrotach sie zatrzymuje. Oddalem dzisiaj fachowcowi zobaczymy co powie. Dzieki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie jeszcze naszło po przeczytaniu twojego tematu w dziale kół.

Wstawiłeś tam schemat piasty i wydaje mi się, że na interesującej nas części okładzin hamulca (nr 2) jest rowek. Czy masz tam jakąś sprężynę, która powoduje "chowanie się" okładzin?

Ewentualnie do sprawdzenia przykręcane do ramy ramię hamulca. Jeżeli jest odgięte to może powodować nieprawidłowe działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...