karl9955 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Witam wziąłem się za odświeżenie Nexusa 7. Przeczyszczona benzyną ekstrakcyjną, wstępnie złożona, wiem co i jak smarować... tylko pytanie czym? Podobno najlepiej smarem od producenta ale słyszałem opinię że piasta dosyć często wymaga smarowania tym smarem, gdyż po dłuższym czasie użytkowania "rozchodzi się na boki" i nie spełnia swojego zadania. Jakieś godne zamienniki? Pozdrawiam Czy kąpiel w oleju przekładniowym 80w90 + smarowanie górnego elemetu hamulca zwykłym smarem łożyskowym to dobry pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 smarowanie górnego elemetu hamulcaCo masz na myśli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karl9955 Napisano 18 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 Klik Część nr 2. Przedtem wysmarowalem całą piaste smarem do łożysk i kolo miało tendencję do szybkiego zatrzymywania się. Dlatego teraz postanowiłem dokładnie oczyścić cały mechanizm i poprawnie przesmarować. Sam producent podaje taką medotę, lecz gdybym chcial używać jego preparatów to bym się wykosztował ponad 300zł... Co do tego oleju przekładniowego jestem w 99% pewien że się sprawdzi, natomiast nie wiem czego użyć do hamulca może jakiegoś smaru ceramicznego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Na klocki hamulcowe z reguły nie daje się żadnego smaru. Ewentualnie można tym od hamulców rolkowych, ale to dodatkowe koszty (jak jesteś z okolic Gdańska, to mógłbym trochę użyczyć). W technice smarowania piast jestem średnio zorientowany. Na pewno trzeba łożyska, zębatki zostawiłbym czyste ewentualnie faktycznie wykąpał w gęstym oleju i dał mu spłynąć przed zmontowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OdiLV4 Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Ja bym posmarował tym smarem Shimano do piast. Używam go od dłuższego czasu do wielu rzeczy i jest wg mnie świetny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karl9955 Napisano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Piaste przesmarowalem wlasnie tym zwyklym smarem do piast za 20zl i dodatkowo wykapalem w oleju przekladniowym 80w90. Nie mialem okazji tego przetestowac bo najwyrazniej mam problem z hamulcem. Kolo dalej po 2 obrotach sie zatrzymuje. Oddalem dzisiaj fachowcowi zobaczymy co powie. Dzieki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 O jakim hamulcu jest tu mowa? Torpedo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karl9955 Napisano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Chyba torpedo - krece w tyl to hamuje. W poscie wczesniej dalem link do tej czesci co sie blokuje w piascie, jak wyglada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Tak mnie jeszcze naszło po przeczytaniu twojego tematu w dziale kół. Wstawiłeś tam schemat piasty i wydaje mi się, że na interesującej nas części okładzin hamulca (nr 2) jest rowek. Czy masz tam jakąś sprężynę, która powoduje "chowanie się" okładzin? Ewentualnie do sprawdzenia przykręcane do ramy ramię hamulca. Jeżeli jest odgięte to może powodować nieprawidłowe działanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.