Skocz do zawartości

[hamulce] BR-M395 czy lepiej wcale?


Vesther

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, próbuje sie zdecydowac czy wziac Lazaro Integral czy Elitary, czyli 290zl róznicy za tarcze Tourney 160mm + BR-M395 zamiast V-Brake Tektro, hamowac maja mase ~90kg nie licząc roweru.

Pytanie moje brzmi: Jezeli nie mam w tej chwili budżetu zeby całość zmienić od razu na Deore, warto brac te M395 w ogóle? Czy tak tanie hydrauliki są warte swoich pieniedzy/zrobia roznice? Czy może lepiej wziąć teraz V-Brake i mieć póżniej te 290zł już na rzecz Deore M615 jakichs?

 

Za wszelkie odpowiedzi dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

WItam.

Ja mam te m395. DO tej pory miałem v-braki.

 

Byłem zachwycony. Ważę 80kg a czasami wożę przyczepkęz dzieckiem wiec całość około 130kg jak nic.

Hamuje się idealnie.

 

Jakże się zdziwiłem jak przeczytałem przed sekunda gdzieś na necie że to najtańsze hamulce na rynku :-))))

Sam jestem gadżeciarzem i pewnie jak bym miał je kupić to pewnie bym wolał droższe ale naprawde wydawanie choćby złotówki więcej na inne hamulce JEST BEZ SENSU.

 

Te hamuja idealnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te hample to jakościowe ścierwo, kolokwialnie się wyrażając.

Dwa tygodnie temu wymieniłem na gwarancji zacisk, bo sikał. Dziś rower wrócił z reklamacją bo wszystko w tylnym hamplu było zalane olejem mineralnym. Wymieniony zacisk też się zlał, tym razem przez odpowietrznik. 

To nie pierwszy i nie ostatni taki hamulcowy "zonk" od S.

Od kiedy Shimano oferuje tanie hydrauliki są to najbardziej awaryjne hamulce na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam.

Ja mam te m395. DO tej pory miałem v-braki.

 

Byłem zachwycony. Ważę 80kg a czasami wożę przyczepkęz dzieckiem wiec całość około 130kg jak nic.

Hamuje się idealnie.

 

Jakże się zdziwiłem jak przeczytałem przed sekunda gdzieś na necie że to najtańsze hamulce na rynku :-))))

Sam jestem gadżeciarzem i pewnie jak bym miał je kupić to pewnie bym wolał droższe ale naprawde wydawanie choćby złotówki więcej na inne hamulce JEST BEZ SENSU.

 

Te hamuja idealnie.

Ja moge tylko potwierdzic...mam M395 od 2013, zrobily jakies 6kkm, wymienilem jak do tej pory tylko klocki w tylnym zacisku,

Absolutnie zero problemow. Z rowerem waze ok 110kg. Juz pare pazy pisalem o nich przewaznie w wątkach w których Tobo wieszał na nich psy. Wychodzi ze jestem szczesciarzem iż trafiły mi sie tak trwałe M395. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli porównujecie hamulce Shimano

Sam jestem gadżeciarzem i pewnie jak bym miał je kupić to pewnie bym wolał droższe ale naprawde wydawanie choćby złotówki więcej na inne hamulce JEST BEZ SENSU.

 

Widać, że nie masz porównania co do hampli Shimano.

Ergonomia , jakość wykonania, skuteczność tych najtańszych nie powala, łagodnie rzecz ujmując.

Co do awaryjności się nie wypowiem, ale wypowiedź serwisanta nie pozostawia złudzeń.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu problemowymi hamplami nr 1 na rynku były wszelkiego rodzaju Avidy. Jednak problemy udawało się - przynajmniej w nowych sztukach - rozwiązać stosunkowo łatwo - nieprawidłowe odpowietrzenie fabryczne na przykład. Faktem jest że po kilku latach nadawały się praktycznie zawsze do śmietnika - spuchnięte uszczelki, zatarte tłoczki, korpusy zjedzone przez korozję.

Shimano cierpi na problem jakości uszczelek w zaciskach - rekordziści ciekną już w stanie fabrycznie nowym, wiele sztuk puszcza płyn w ciągu kilku miesięcy od rozpoczęcia użytkowania.

Tanie Shimano były i nadal są kiepskie jakościowo - jednak od pojawienia się modeli z 3 i 4 na początku oznaczenia modelu problemy są plagą, a ilość tych hamulców na rynku olbrzymia.

Wg mnie nie ratuje ich nawet to że pochodzą z grup "rekreacyjnych" - pozostałe komponenty tych grup również, nie oznacza to jednak że problem jest wpisany w ich eksploatację, tak jak to jest z hamulcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli porównujecie hamulce Shimano

 

Widać, że nie masz porównania co do hampli Shimano.

Ergonomia , jakość wykonania, skuteczność tych najtańszych nie powala, łagodnie rzecz ujmując.

Co do awaryjności się nie wypowiem, ale wypowiedź serwisanta nie pozostawia złudzeń.

 

Wszystko zależy od warunków użytkowania, nie sądze żeby każdy musiał posiadac koniecznie conajmniej SLXy żeby zatrzymać rower, szczególnie gdy jezdzi np w miescie.

Ergonomia ? a co masz do zarzucenia klamce M395 wbija sie w palce ? czy co się dzieje ? ? Skutecznosc ? Bez problemu stajesz na przednim kole jesli masz taką potrzebe (przynajmniej ja na moich tak moge zrobic z waga 95kg), trwałość hmm używam od 3 lat w miescie codziennie i nie widze problemu najmniejszego, nawet klamki luzów nie złapały. Hamuje conajmniej 20razy w kazda strone jadac do/z pracy, srednia predkosc z ENDo (włączona autopauza ) 24km/h...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz używane to pewnie starsze a więc istnieje szansa na to że się nie zeszczaja. Nowe to porażka u kolegi m615 są i zeszczala się klamka jak wymienili to inna sztunia zaczęła się pocic. Zależy ile lat mają te twoje, załóż je, jak zeszczaja się to kupisz slx 675

Edytowane przez walkingchair
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 


Wszystko zależy od warunków użytkowania, nie sądze żeby każdy musiał posiadac koniecznie conajmniej SLXy żeby zatrzymać rower, szczególnie gdy jezdzi np w miescie.

Ergonomia ? a co masz do zarzucenia klamce M395 wbija sie w palce ? czy co się dzieje ? ? Skutecznosc ? Bez problemu stajesz na przednim kole jesli masz taką potrzebe (przynajmniej ja na moich tak moge zrobic z waga 95kg), trwałość hmm używam od 3 lat w miescie codziennie i nie widze problemu najmniejszego, nawet klamki luzów nie złapały. Hamuje conajmniej 20razy w kazda strone jadac do/z pracy, srednia predkosc z ENDo (włączona autopauza ) 24km/h...

 

A nie pomyślałeś, że nie każdy jeździ do pracy na rowerze? Niektórzy jeżdżą np. po górach, w alpy... Do pracy to w ogóle nie wiem po co tarczówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie pomyślałeś, że nie każdy jeździ do pracy na rowerze? Niektórzy jeżdżą np. po górach, w alpy... Do pracy to w ogóle nie wiem po co tarczówki.

 

Wlasnie o tym pisałem w pierwszym zdaniu... sory ze nie wymienilem wszystkich mozliwosci uzytkowania roweru i nie przypisalem odpowiednich hamulców do kazdego rodzaju uzytkowania. ;-)

Jak nie wiesz po co komu tarczówki w rowerze ktorym jezdzi do pracy  to poszukaj w necie ;-) jakie sa za i przeciw .. moze komus pasuja do jego uzytkowania bardziej niz inne ;-)

Tak czy siak nie kazdy potrzebuje SLXów

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Właśnie kupiłem używane M615. Ucieszony szukam kół do nich, adapterów, info jak odpowietrzyć... a tu taka informacja :(

Zdruzgotanym....

 

Z radości bym nie skakał bo daleko im jakością do 596.

 

Nie straszcie mnie  :icon_confused:  Czytając opinie chyba zaczynam żałować, że nie dołożyłem do SLX - ów... 

 

Kupiłem nowe M615 na początku czerwca tego roku. Do dziś nic specjalnego z nimi się nie dzieje. Po skróceniu przewodów w tylnym zacisku nie cofał się jedez z tłoczków. Po odpowietrzaniu wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy ze bedzie czytał ze zrozumieniem ;-) A nie wyłapywał tylko przez swoje klapki to co mu nie pasuje I kategorycznie negował to co według niego jest bleee.

 

Generalnie moje wrazenie po czytaniu niektorych postów na tym forum jest takie, ze jest wiele tematów niemalże "Sakrum", o ktorych  wiedze posida tylko wąskie grono "kapłanów" rowerowych, a cała reszta uzytkowników może tylko pobierać nauki, po tym, jak dokonali uprzednio profanum np wybierając heble nizsze niz SLX.

Nie wiem po co dmuchać takie balony, ale może ktoś czuje sie lepiej jak komus dowali po grubosci na forum, zamiast odpisac w przyjazny sposób.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te hamulce są kiepskie, czy używasz ich w mieście, w górach, czy na trenażerze.

Co z tego że rower jest mieszczuchem i jeździ po płaskim 10 km z punktu a do b jeśli jakość uszczelek jest kiepska i hamulce szczają, bynajmniej nie z powodu wielkich obciążeń. Bo jeśli poszczany jest zacisk w nowym hamulcu w rowerze wyciągniętym z kartonu to podlegał do tego momentu jakiemuś obciążeniu?

Czy nie każdy potrzebuje slx'ów? Każdy kto chce kupić przewidywalne hamulce, szczególnie jeśli bierze je w detalu. 

Ty masz jedną parę eksploatowaną 3 lata, ja oglądam te podróby hamulców na co dzień, rocznie w setkach sztuk. Nie twierdzę że piszesz tu bajki, że są to heble wyśmienite a realnie to qupa o czym pisać nie chcesz. Nie wątpię że możesz być zadowolony, tak jak i inni użytkownicy. Ja jednak z perspektywy doświadczeń z tym sprzętem napiszę za każdym razem - to badziew który należy omijać możliwie szerokim łukiem, szczególnie jeśli chce się kupić nowe hamulce "w pudełku". Może co do możliwości slx'y są dla wielu na wyrost natomiast ich przewidywalność co do jakości jest o wiele lepsza. Jeśli ktoś nie potrzebuje jakości i ma pieniądze na ekstra wydatki - niech kupi niskie modele Shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobo, a może Twoje doświadczenia to też efekt skali zalania rynku tymi hamulcami?

 

Moje 395 odsłużyły już ok. 2700-2800km tylko po górach i Jurze. W tym kilka wypadów na mrozie (Jura). Wymieniłem tylko klocki z tyłu i z przodu (żywiczne schodzą szybko w górach). Ze dwa razy przegrzałem tarcze, ale nie zaszkodziło im. Siła hamowania wystarcza na mnie ze sprzętem i bagażem czyli ok. 105-110kg.

 

Piszesz też o tym, że dawniej klękały Avidy. Moje Juicy 3 były w 2009 kupione z rowerem i od razu serwisowane - wymiana tłoczka w klamce wraz z uszczelnieniami. Potem w 2011 robił je Andrew głównie (long story) profilaktycznie i do dziś żyją bez żadnego już serwisu - tylko wymiana klocków. Koledze padły uszczelki w J3. Kupione z rowerem w 2010 r. i nigdy nie serwisowane.

 

395 działają lepiej niż wysłużone J3, więc je zastąpią w HT. Do fulla zamierzam kupić nowe XT, bo ładne i może będą jeszcze lepsze :)

 

Jak się mają moje doświadczenia do opinii internetowych niech każdy sam oceni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że ma na to wpływ "zalanie rynku". 

Jednak żadne tarczówki do pojawienia się tych nie były tak problemowe i to w sposób nienaprawialny. Oczywiście - można dorobić uszczelki, jednak z punktu widzenia "normalnej" naprawy nie jest to rozwiązanie.

Jak napisałem - wierzę że jest wielu zadowolonych posiadaczy. Jednak jeśli ktoś prosi o radę co wybrać -  nie widzę żadnego powodu żeby je polecić. Do Avidów można było przynajmniej dostać praktycznie każdą część, bez względu na model, Shimano oferuje części zamienne w postaci całego zacisku.

Moich "osobistych" Siemano budżetowych miałem 2szt 486, 2szt 446 i jedną nową deorkę. We wszystkich ciekły zaciski, z czego deore był z nowym fabrycznie. Z tańszych tarczówek miałem lub mam nadal Hayesa Ryde, Avida Elixir1 i dwa Juicy 3. J3 był po remoncie, padł po roku od remontu, Elixir 1 po 2 latach z czego użyty był zaledwie kilkanaście razy, Ryde robi za spowalniacz w mieszczuchu, też czas na niego. 

Jeśli ktoś zapyta o wybór jakiegokolwiek roweru z tanimi heblami to moja opinia będzie podobna. Shimano są jednak tak czy inaczej najczęściej w takich rowerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od warunków użytkowania, nie sądze żeby każdy musiał posiadac koniecznie conajmniej SLXy żeby zatrzymać rower, szczególnie gdy jezdzi np w miescie.

 

Wychodząc z takiego założenia, zahamować możesz nawet nogą i wtedy nie potrzebne są hamulce.

 

Ergonomia ? a co masz do zarzucenia klamce M395 wbija sie w palce ? czy co się dzieje ?

Potestuj wyższe modele , gdzie do hamowania używasz jednego palca , to szybko zmienisz zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...