bitex Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 hej, planuję wymianę hamulców w swoim crossie. Jeżdżę głównie po leśnych duktach i trochę po asfalcie (70/30).Hamulce mam słabe - tektro bez numeru i klamkomanetki Alivio, klocki 3cc. Waga 75 kg. Chciałbym coś dobrego z v-brake'ów. Czy jest sens inwestować w shimano XT lub Avid SL, czy lepiej wybrać sd7 lub lx 670 ? Tarcze nie wchodzą w grę bo zmieniałem piasty na maszynowe i obręcze w zeszłym sezonie. Linki i pancerze najpewniej jagwire ripcord. Chciałbym aby hamulce były zauważalnie efektywniejsze w działaniu. Czy różnice pomiędzy XT a SD7 będą znaczące dla takiego użytkownika jak ja ? Czytałem starsze wątki, ale postanowiłem napisać własny post, bo sam już nie wiem co będzie najlepsze do mojego roweru i stylu jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Czy różnice pomiędzy XT a SD7 będą znaczące dla takiego użytkownika jak ja ? Myślę, że najbardziej widoczna będzie różnica w cenie. XT to średnio 180 zł za same szczęki i 120-150 za klamki (i to dopuszczając używki). Komplet SD7 z klamkami kupiłem za 230 zł z przesyłką (nowe). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcelanowy Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Powitoł Nie walczysz o gramy to weź LX albo avidy. Wszystko to Vki z normalnym prowadzeniem klocków, ramionami o przyzwoitej sztywności, i między nimi nie będzie wielkiej różnicy w działaniu. Dokupienie boosterów może bardziej pomóc. Jeżdżę na tych LX z klamkami LX 570 i jest przyzwoicie, ale i tak daleko do tarcz, nawet mechanicznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bitex Napisano 7 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2015 Dzięki za zainteresowanie moim wątkiem ,tym bardziej, że podobnych tematów jest kilkanaście (niestety głównie starych). Wszystko to Vki z normalnym prowadzeniem klocków, ramionami o przyzwoitej sztywności, i między nimi nie będzie wielkiej różnicy w działaniu. I właśnie tego się boję - wydam kasę a różnicy nie będzie. Przeglądając forum wiele osób polecało stare XT'ki z równoległym prowadzeniem klocków. Czy są na rynku jakieś vki, które oferują jeszcze ten "system" ? Bo szczerze to wolałbym dołożyć 100 - 150 zł i poczuć różnicę, aniżeli pakować się dalej w to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 7 Maja 2015 Udostępnij Napisano 7 Maja 2015 wiele osób polecało stare XT'ki z równoległym prowadzeniem klocków. Jedni polecali, inni odradzali, bo (zwłaszcza na początku produkcji) układ szybko łapał luzy. Zresztą Shimano szybko się wycofało z tego pomysłu, więc musiał być bardziej problematyczny niż się spodziewali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Maja 2015 Udostępnij Napisano 7 Maja 2015 A ja Ci kolego napisze tak, mialem i stare XT z rownoleglym prowadzeniem klockow i ich odpowiednik Avid ArchRival 40 i jedne i drugie lapaly luzy i dzwonily, jak w Shimano pomagalo zalozenie gumek recepturek, tak Avidy to juz czysta rzezba w materiale. Taka ciekawostka, zarowno jedne jak i drugie w sile hamownia blado wypadaly przy no "name'ach" zony z klockami firmy Aztec...Nie wnikam w modulacje i te rzeczy, ale samej sile hamowania. Najtanszym kosztem poszukaj jakis starszych testow klockow, kup na probe i zobacz. Na pewno odczujesz roznice w gumowatosci klamki, czyli czy jedne hample to zwykly odlew a inne to odkuwka, wiec i sztywniejsze, kwetia sztywnosci piwotow w ramie, itd.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 7 Maja 2015 Udostępnij Napisano 7 Maja 2015 Hamulce mam słabe - tektro bez numeru i klamkomanetki Alivio, klocki 3cc Spróbuj najpierw ustawić klocki tak by ramiona hebla były równolegle do siebie gdy owe klocki stykają się z obręczą, zobacz też czy aby na pewno cała ich powierzchnia ma z obręczą kontakt. Asymetryczne klocki wcale nie tak łatwo ustawić wzorcowo, potrafią się przekręcić podczas dokręcania a wtedy ich część hamuje powietrze. Można jeszcze popróbować z boosterami jeśli wypatrzysz tanio w jakimś rowerowym, szczególnie na tył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bitex Napisano 9 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 Ok dziekuję za wszystkie rady i sugestie. Nie widzę sensu zmiany szczęk skoro nie będzie dużej poprawy, dlatego na razie zacznę od powtórnej regulacji i ewentualnie zmienię klocki na Clarksy. Klamkomanetki i tak planowalem wyrzucić więc kupię na razie dobre klamki i manetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benek196 Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 Kiedy sam jeszcze się rozglądałem w temacie v-ek spotkałem wiele opinii że warto kupić klamki Avid FR-5 lub SD-7, bo dają znaczną poprawę w działaniu hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 Ja zmieniałem swoje hamulce (chyba alhonga) na komplet LX 670. Różnica w efektywności hamowania jest moim zdaniem odczuwalna. Ważne też żeby kable były dobre i klocki dobrze ustawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 spotkałem wiele opinii że warto kupić klamki Avid FR-5 lub SD-7, bo dają znaczną poprawę w działaniu hamulców Delikatnie mówiąc, kontrowersyjna opinia. Niby w jaki sposób miałoby się to odbyć? Pewna poprawa modulacji, zwłaszcza przy dobrych szczękach - zgoda. Ale w "znaczną poprawę działania" nie wierzę. @@chudeusz09, wszystko rozbija się właśnie o to, z czego się przesiadasz. Tektro to jednak trochę inna liga niż Alhonga czy Saccon. Ja też odczułem znaczącą poprawę (Saccon -> Avid SD7) mimo, że klocki przełożyłem ze starych hamulców (miałem tam założone znakomite Alligatory). Jak pisałem wyżej: Tektro to jednak inna liga i tu już zmiana szczęk wielkiego sensu nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 Zasadniczo sprawa rozbija się o sztywność klamek, w przypadku FR5 dochodzi jeszcze nieco inne ciągnięcie linki. Żeby vbrake działały zadowalająco trza się postarać by zmaksować "zysk mechaniczny" - sztywne klamy, ramiona hebla, bezkompresyjny pancerz, szlifowana linka, do tego wzorcowe ustawienie klocków i poprawa sztywności ramy i widła przez boostery. Ziarnko do ziarnka i są efekty, lecz koszty... W przypadku AT potencjalne wydatki znaczne, tym bardziej że ma klamkomanetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.