Skocz do zawartości

[~3500] Rower uniwersalny - rekreacyjny 29er ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was :)

 

Od kilkunastu tygodni wertuję sumiennie forum w celu dokształcenia się, gdyż moja wiedza na temat rowerów zatrzymała się jakieś 15 lat temu  :whistling:

Obecnie posiadam Giant'a model Boulder 840 (nie mogę wkleić linka, może zrobię to innym razem - w każdym bądź razie rower ma chyba z 15 lat).

 

Ze względu na sztywny widelec oraz częsty ból nadgarstków, teren w jakim się poruszam to odpowiednio 20% las, 10% miasto, 10% szuter, 60% asfalt.

Dystanse jakie robię to na tygodniu rekreacyjne ~30-50km a w weekendy ~70-100km.

Biorąc pod uwagę wiek i stan mojego obecnego roweru, doszedłem do wniosku że kupię nowy gdyż do wymiany byłoby chyba wszystko oprócz ramy  :teehee:

 

Długo zastanawiałem się  jaki ten nowy rower miałby być, do czego i w jakim przedziale cenowym  :unsure: Na początku myślałem o trekkingu - ze względu na bagażnik, błotniki oraz dynamo w piaście - sądziłem że nadal będę jeździł w takim terenie jak teraz, przy czym zacząłem łapać zajawki na kilkudniowe wyprawy. Jednak po zorientowaniu się w jakiej cenie jest rozsądny trekking (spodobał mi się Unibike Expedition 2015) i po uświadomieniu znajomych doszedłem do wniosku że lepiej kupić rower crossowy i dodatki w postaci bagażników dołożyć na wyprawę. Bo przecież na kilkudniową wyprawę jedzie się raz na jakiś czas, a normalnie rowerem jeżdżę praktycznie codziennie więc nie potrzebne mi na codzień dodatkowe kilogramy w postaci bagażników itd.

Tak więc będąc już przy crossie i zwiększonym budżecie uświadomiłem sobie, że dokładając odrobinę więcej mogę mieć mtb 29er na powietrznym amortyzatorze i z 'rekreacyjną geometrią' oraz otworami montażowymi pod bagażnik co czyni go najbardziej uniwersalną opcją ze wszystkich. I nareszcie mógłbym wpaść do lasu i spożytkować całą tą energię co we mnie siedzi nie tracąc możliwości zapakowania sakw na bagażnik i wyruszenia na jakąś wyprawę - nawet po asfalcie, bo z tego co wyczytałem na forum mógłbym dokupić cienkie opony i 'ucrossowić' lekko rower  :woot:  A jak już padło hasło mtb, to od razu wzięła mnie ochota na spróbowanie swoich sił w maratonie dla zabawy/satysfakcji, gdyż od dawna mnie to kręciło, nigdy jednak nie myślałem żeby wziąć udział - głównie ze względu na brak środków, czyt. roweru ;)

 

Trochę o mnie:

Wzrost: 178cm

Długość nogi (od podłogi do klejnotów na boso): 80cm

Waga: 73kg (nigdy w życiu nie przekroczyłem 80kg, a mam 31 lat  :sweat: )

Teren w jakim chciałbym jeździć to 50% asfalt, 50% las/szuter (jeśli las mi się spodoba to może i więcej lasu - w tej chwili nie wiem bo mój rower uniemożliwia mi szalenie w cięższym terenie).

 

Dwa rowery jakie sobie upatrzyłem (takie również polecano w podobnych tematach tu na forum) to:

- Scott Aspect 910 http://www.scott.pl/produkt/168/513/rower-aspect-910/

- Cube Attention SL 29 http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/cube/39945/attention_sl_29/2

 

Widzę subtelne różnice między tymi rowerami, nie umiem jednak zinterpretować tych enigmatycznych dla mnie oznaczeń. Proszę zatem Was o pomoc w wyborze i wyjaśnienie różnic między nimi. Jeśli mielibyście inne propozycje to nie krępujcie się, ważne aby rower miał mocowanie pod bagażnik  :thumbsup:

 

Czekam na odsiecz z Waszej strony i pozdrawiam  :thanks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za propozycję. Niestety przedstawiony przez Ciebie rower nie posiada otworów do montażu bagażnika, a ja wolałbym uniknąć adapterów i innych wynalazków ;-)

 

Jakiś komentarz do tych dwóch modeli, które podałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może być używka?

http://allegro.pl/jamis-dragon-race-29er-cro-mo-reynolds-853-reba-x9-i5303728210.html

Niestety nie wiem czy nówkę taką dostaniesz, natomiast rozmiar może będzie ok a może nie. Ja mam 2-3 cm więcej i 17 jest dla mnie za mała. Sztycę 450 wyciągałem na maks, może bez 3mm. Nie wiem też czy ma otwory na bagażnik. Scott jest bardziej ścigancki i jego bym brał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dłuższy i nie to, że jakiś ze mnie sportowiec ale wygodniej mi na dłuższym. Kumpel ma Cuba, nie powiem rower fajny ale koleś siedzi jakiś taki bardzo wyprostowany. Tobie jednak krótsza górna rura może bardziej pasować, bo przez to jest bardziej turystyczny. Najlepiej jakbyś się przymierzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii M ale nie chcę doradzać bo ja sam z rozmiarem wtopiłem. Użytkuję Peak'a 29 z 2012 w L bo M okazał się być na mnie za mały. Mam zaledwie 2-3 cm więcej (zależy jak się wyciągnę rano :)) ale moje giry do jajek mają 87 cm. Lepiej się przymierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ten kolega od wyprostowanej sylwetki na Cube ma dobraną wielkość ramy prawidłowo , ale do jazdy typowo w trudnym terenie, z resztą zgodnie z przeznaczeniem roweru. Z tego co piszesz to ty będziesz inaczej użytkował rower. Więc powinieneś mieć i 1-2 cale większa ramę niż pokazują kalkulatory dla rowerów górskich. Moje wymiary podobne -noga 83cm.Na dłuższych dystansach lepiej się jeżdzi z dłuższą ramą, ale wyżej położonym kokpitem. Nie jest tak w Scott-ach. Na stronie BIKE-DISCOUNT.DE wybierz sobie jakiegoś Radona 29 - jest tam odnośnik do wybrania rozmiaru - przelicz dla różnych rowerów - góral, trekking i pomyśl jak będziesz jeździł. Wychodzi tak jak wyżej napisałem.  Mam Cube LTD 29 r.21 i jest dobrze zarówno z kołem 29 i 28 cali. Jazda  asfaltami, duktami leśnymi   i  z prędkością   w okolicach 30km/godz z szeroką kierownicą i klatką piersiową jako żagiel hamujący do przyjemnych nie należy. Więc pewnie w dalszej kolejności zmienisz kierownicę na węższą np. 660mm. Dalej kupisz wyższy mostek. Dlatego pomyśl o rowerze z ramą nieco większą. Wpisz w "gogle" Góral,miejski czy kolarka? - na końcu tej publikacji jest rada jak dobrać ramę do roweru uniwersalnego. Pokrywa się to z twoimi potrzebami i moimi doświadczeniami w tej sprawie. Popatrz na Radony TEAM 29 7.0 (3,3kzł przed targowaniem) i tańsze  w rozmiarze 20 - będziesz miał rower idealny pod siebie(zastosowanie) i w przedziale cenowym. Są dostępne w Polsce - bikecenter.pl. Canyon GC al. 6.9(otwory ma)  będzie miał za wysoki przekrok. I pozostają jeszcze Cube od LTD w dół (otwory na bagażnik) - najniższy przekrok w danych rozmiarach - pod ciebie roz. 19.Wysoka jakość za normalne pieniądze i można przymierzyć w większych miastach w Polsce. Scott-y są za długie i leży się nad ramą. Do sportu i wyników oczywiście to fajne. Ale do rekreacyjnego jeżdżenia nie w warunkach wyścigowych, gdzie walczysz o każdą sekundę fatalne dla kręgosłupa i samopoczucia(oczy wlepione w przednie koło lub ból kręgosłupa szyjnego). Niski przekrok fajna sprawa dla tych co nagle muszą  zsiadać z siodła do przodu np. przy podjazdach. Ile razy tobie się to zdarza w roku. Z twojego opisu stylu jazdy podejrzewam, że ani razu. Ja ostatnio w drugim zestawie kół zmieniłem opony na 28 Marathon Orginal 2.0. Wcześniej były z dużymi klockami. Ale takie stawiają duży opór wynikający z tarcia. Do jazdy w twoim stylu idealne i przekrok obniżył się o około 1,5 cm. 

Szukasz roweru uniwersalnego, więc przemyśl to co napisałem. Rowery kupuje się na lata.ps. Podaj mail-a. Podeślę zdjęcia mojej maszyny. Zobaczysz o co chodzi.

 

Jutro zamierzam podzwonić i popytać o dostępność Scott'a. W jaki rozmiar celować przy moich gabarytach - M czy L ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za dobre rady.

 

Dziś po pracy pojadę zobaczyć tego Scott'a z ciekawości, może uda się przejechać przed sklepem. Może wtedy będę wiedzieć o co chodzi z tą geometrią. Cuba najbliżej mam w Łodzi, więc jak już coś to jutro bym się przejechał obejrzeć go.

Rozumiem że Radon do moich zastosowań miałby najlepszą geo ?

Nie orientujecie się kto na forum posiada Radon'a ? I czy lepiej zamówić ze strony niemieckiej czy z bikecenter ?

 

@bazzz zaraz podeślę Ci mojego maila na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem ci foto. I kilka uwag. Poszukaj Radona w galerii 29.  Facet ma Team 8.0 i krzyczy  ze szczęścia. Dopracowany w każdym calu. Podobnie jak Cube. Radon to firma córka CUBE. W tym roku to Cube-y są lepiej dopracowane niż Radony. Porównując linie Team i LTD. Cuby są też bardziej sportowe. Cube ma śred. rury podsiodłową mniejszą. Ogólnie Cube ma nowocześniejsza ramę. Oba mają stożkowe główki. Scott Aspect ma główkę zwykłą - prostą. A stożkowa główka i rura sterowa amortyzatora teraz to już standard na długie lata. Wyższe linie Scott-a  mają takie główki , ale nie mają już otworów w ramie do mocowania bagażnika. Więc jeżeli już ma być nowocześnie i w normalnej cenie to Radon i Cube.  ps. Na Canyon-ie też siedziałem : roz. M - za wysoko przekrok i górna rura krótka. L - rura górna ok, ale przekrok już olbrzymi pod nasze wymiary. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za maila i info ! 

 

Byłem w sklepie i przejechałem się Scott'em. Przyznam się że szału nie ma - sądziłem że po przesiadce z mojego piętnastoletniego stalowego 26era ten nowy rozwali mi czachę. Nic z tych rzeczy. Miałem wrażenie że to po prostu poprawny rower, a co do jego geo to miałeś rację - czułem się na nim jakiś taki wyciągnięty. Próbowałem przymierzyć M'kę, jednak okazało się że brakuje sztycy, zatem pojeździłem z 15 minut L'ką. Wrażenie ok, jednak bez rewelacji. Jedyne co mnie pozytywnie zaskoczyło to amortyzator  :thumbsup:

No i na końcu pan zaproponował cenę 3250zł  :whistling:

 

Co do Cube'a, to linia LTD jest zbyt daleko poza moim zasięgiem finansowym, więc niestety odpada.

Zostaje zatem Attention SL 29. Dzwoniłem do jednego sklepu w Łodzi, ale mają tylko 17", więc lipa. Jutro zadzwonię do jeszcze jednego, może będą mieli 19" 

Na daną chwilę jakoś ten Radon ZR Team 29 7.0 do mnie przemawia hmm. Wysłałem zapytanie z ciekawości, jak długo trzeba czekać na realizację zamówienia. Jeśli jutro nie odpiszą, zadzwonię.

 

Muszę się z tym przespać, bo robi mi się coraz większy mętlik  :teehee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radon powinien być najlepszy z nich. Ja pojeździłem przed zakupem jeszcze na Meridzie roz. 19 - ta dopiero była długa.  Co do odczuć, wszystko się zmieni po kilku w/w modyfikacjach. Opony powodują kolosalną zmianę. Wspomniane maratony spowodowały , że rower zachowuje się jak pocisk na asfaltach i twardych gruntówkach. Pozostałe zmiany tylko podniosły komfort jazdy. Poza LTD pozostałe , niższe linie Cube też są w porządku. Także Attention. Podobał mi się ten zielony. Oglądałem ramy w sklepie - są starannie wykonane. Aż byłem zaskoczony. Jest jakaś finezja w wykończeniu - nie widziałem jej przy Scott Aspect(wręcz wrażenie toporności).Ale to może tylko moje odczucia na pierwszy rzut oka. Puki co, celuj w Radona. Zawsze można odesłać jak się nie spodoba. Ale wątpię, że to zrobisz po zakupie. Jakość kłuje w oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czułem się na nim jakiś taki wyciągnięty

Ważne byś był w stanie spokojnie przerzucić zadek za siodło podczas stromego zjazdu i spokojnie wrócić do pozycji.

 

 

Jedyne co mnie pozytywnie zaskoczyło to amortyzator

I w Cubusiu i w Radonie jest ten sam. No prawie bo Scott ma golenie 30mm a tamte 32mm, czyli według ogólnie przyjętej opinii lepiej.

Co do rozmiarów to weź po uwagę, że:

- Scott 17" był za mały a Radon 18" jest tylko o 10 mm wyższy. Pytanie czy nie zabraknie sztycy? Jeśli by brakło a w Scott'ach są 350 to 400 załatwia sprawę bo 19 na wysokość była ok. Ja jak zacząłem przerabiać temat 29" to po iluśtam przeczytanych postach o rozmiarach doszedłem do wniosku, że w tych rowerach nie ma bata, musi być 400mm.

- Cube 19" jest z kolei niższy o te 10mm od Scott'a 19" ale skoro na mnie byłby ok to tym bardziej na Ciebie. Za to górna rura jest taka sama jak w Radonie.

Byłoby dobrze gdybyś mógł się przymierzyć do jakiejś 18". Tak na szybko znalazłem Giant Revel. Oczywiście zwróć uwagę na długość sztycy, nie wierz na słowo wyciągnij rurę i sam sprawdź. Możecie mówić, że przesadzam, ale ja się przejechałem na tym co innym pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower zakupiony !

W sobotę dodzwoniłem się do drugiego sklepu w Łodzi i okazało się, że mają tam Cube'a w rozmiarze 19". Dotarłem późno, w sumie tuż przed zamknięciem sklepu, a rower był już przygotowany i wyregulowany. Chciałem się przewieźć przed sklepem, jednak o dziwo pan powiedział że nie udostępniają takiej możliwości i jedyne co to mogę przejechać się po sklepie (który na dobrą sprawę był najmniejszym w jakim dotychczas byłem)  :verymad:  Na szczęście zachowałem zimną krew i niewzruszony wsiadłem żeby sprawdzić geometrię i powiem tak - pierwsze co mi przyszło na myśl, zanim jeszcze zdążyłem wcisnąć pedał i ruszyć z miejsca, to słowa: "Tak ! To jest TO !"  :woot:  Przejechałem się na tej malutkiej przestrzeni między poustawianymi rowerami, jednak to wystarczyło by upewnić się, iż jest to rower dla mnie, bez cienia wątpliwości. Pan jednak zmącił mi w głowie podając cenę odrobinę wyższą niż ta ze strony http://www.rowery-cube.pl/ (a ja w sumie nie sprawdziłem dokładnie na ich stronie) i co gorsza - nie dając możliwości jej negocjacji  :icon_confused: Byłem przekonany, że coś urwę - tym bardziej że przejechałem pięćdziesiąt parę kilometrów i on o tym wiedział. Jedyne co to dał rabat w postaci 5% wartości roweru na akcesoria  :whistling: Wybrałem licznik Sigma BC 16.12 STS, który i tak był w lekko wygórowanej cenie jak większość rzeczy, tak swoją drogą. Nie podam nazwy sklepu, bo nie chcę im robić antyreklamy, jednak w moim mniemaniu nie jest to przyjazny klientowi sklep. Szkoda.

 

Rower, oprócz tego że pasuje mi idealnie, to jest przepiękny. W rzeczywistości podoba mi się jeszcze bardziej niż na zdjęciach. Nie jest to najważniejsze kryterium wyboru, bo gdyby nie Wy pewnie kupiłbym Scotta który na dobrą sprawę nie podoba mi się jakoś specjalnie. Dla mnie najważniejszy był osprzęt, geometria oraz otwory do montażu bagażnika. Wygląd Cube'a w tym przypadku jest jak wisienka na torcie, mmm  :thumbsup:

 

Wczoraj zaraz po powrocie z Łodzi zrobiłem jazdę próbną na mojej ulubionej, pięćdziesięciokilometrowej trasie. W większości to asfalt, bo takie trasy zwykle robię ze względu na mój stary rower, jednak odrobinę off-road'u udało mi się "liznąć". Efekt - świetny. Zwykle ta trasę pokonuję ze średnią 19,8 km/h, wczoraj tą samą trasę zrobiłem ze średnią 23,6 km/h, tak że jest różnica  :icon_cool: A w terenie to jest bestia - co prawda nie czuć tak prędkości (chyba że przy wchodzeniu w zakręty) ale wszelkie wertepy przyjemnie łyka duże koło i dobry amor.

Ogólnie zdziwiłem się jak szybko przyzwyczaiłem się do nowej maszyny. Jadąc chciałem coś sprawdzić w telefonie - nie zastanawiając się długo wyciągnąłem go z kieszeni i puszczając kierownicę zacząłem w nim grzebać po czym po chwili uświadomiłem sobie że jadę bez trzymanki rowerem, którego przecież jeszcze nie znam. Podobnie na zakrętach czy podjazdach, nie miałem problemu z balansem ciałem, a nie ukrywam że tego się trochę obawiałem (rower sprawia wrażenie naprawdę dużego, jednak podczas jazdy w ogóle tego nie czuć, jedyne co dziwnie wygląda to przeogromne koło w przednich widłach ;) )

Osprzętowo jest rewelacja - ogromny wachlarz przełożeń, biegi wskakują szybko, precyzyjnie i prawie bezszelestnie, bardzo dobre hamulce z dużą możliwością kontroli siły hamowania, świetny amortyzator który może nawet niepotrzebnie posiada blokadę - wyśmienicie pracuje w terenie jak i na twardym podłożu (w sensie nie ugina się gdy nie trzeba). Trochę obawiałem się czy blaty z przodu nie mają zbyt mało zębów (w tym miejscu Radon posiada więcej), jednak okazało się że na najcięższym przełożeniu mogę jedynie dokręcać z górki, poza tym nie mam siły na nim ukręcić  :laugh:

 

Chciałbym podziękować Wam za całą pomoc - Wasz czas i cierpliwość  :thumbsup:  

Podejrzewam że bez tej pomocy dokonałbym złego wyboru, a tak cieszę się wyśmienitym zakupem.

Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie  :thanks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego. Gratuluję zakupu i radości jaką ci ten zakup sprawił. Kilka drobnych rad na początek  użytkowania. Napompuj opony do 2 barów(tylna może do 2,2)  i tak pojedz w las. Myślę, że będziesz zaskoczony. Jaki rower w końcu kupiłeś? - jeżeli Attention SL (jaki kolor?) - są tam dedykowane stopki po ok.75zł. Korpus mają jednoczęściowy ( monolit - koniecznie ta jednoczęściowym korpusem ) - obejmuje obie rurki tylnych widełek- od wewnątrz jest taki romb wchodzący w wolną przestrzeń - przynajmniej tak było w modelach ubiegłorocznych. Popytaj w Skiteam.pl( duży sklep). Ta jest najlepsza i bardzo podnosi komfort użytkowania roweru. Przy założeniu w miejscu styku stopki z rurkami ja wsadziłem podkładki z gumy- pociętą dętkę- nie porysowałem rurek. Kolejny drobny zakup to osłona od łańcucha na rurkę tylnych widełek. Zabezpiecz rower przed otarciami - będziesz cieszył się jego wyglądem dłużej. Najlepiej  o dużej grubości neoprenu. Może dwie na sobie. Zabezpieczy przed wciągnięciem łańcucha i porysowaniem w typowym miejscu.  Ja po 2 latach nadal patrzę na swój z przyjemnością. Jak będziesz miał jakieś pytanie(np. bagażnik kontra błotnik tylny, siodło) - pisz - napiszę jak ja to rozwiązałem. Popatrz uważnie na zdjęcia które tobie wysłałem. Ps. Podeślij FOTO swojego roweru na mojego mail-a. Pozdrawiam.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

155p9jo.jpg

 

Wybaczcie, że tak późno - miałem zapracowany okres. Z tego również powodu nie jeździłem za dużo ale mam zamiar się poprawić  :teehee:

Jak będzie ładniejsza pogoda to porobię jakieś ładniejsze zdjęcia :P

Opaskę neoprenową zakupiłem i założyłem dziś. Przy zakładaniu zauważyłem, że jest tam fabryczna przezroczysta naklejka, która pewnie ma coś tam ochronić, jednak gdy zwróciłem uwagę jak już jest poobijana i pozdzierana to stwierdziłem że to chyba tylko atrapa ochraniacza  :icon_cool:

Dziś kupiłem również rozkuwacz do łańcucha, smar Shimano PTFE oraz spinkę Shimano i walczyłem pół dnia żeby pozbyć się jednego ogniwa i założyć spinkę, no ale udało się  :thumbsup:

Kolejnym zakupem będzie koszyk i bidon  :w00t:.

 

@bazzz dzięki jeszcze raz za pomoc i propozycję kupna akcesoriów. Czy mógłbyś podrzucić link do tej stopki - szukałem ale nie wiem o który chodzi. 

Póki co kół nie napompuję do 2 barów ponieważ nie posiadam pompki z manometrem, mam jednak nadzieję że za jakiś czas się to zmieni ;) Bagażnik na pewno będę kupować ale nie wiem jeszcze kiedy - w tej kwestii się jakoś zgadamy  :thumbsup:

 

Czy macie może informacje w pigułce, jak dbać o rower ? Najbardziej chodzi mi o amortyzator, gdyż z nim mam pierwszy raz do czynienia  :icon_confused: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...