Skocz do zawartości

[Klamkomanetki] st-mc18 na jakie wymienic


tosia1

Rekomendowane odpowiedzi

Dzien dobry!

Posiadam stary kilkunastoletni rower, w którym niestety rozleciała się manetka, a dokładnie to klamnomanetka shimano st-mc18 lewa przód.

Jako, że jeżdżę na rowerze od przypadku do przypadku, zupełnie nie mam pojęcia na jaką to wymienić. Rower wiekowy to i sprzęt już nie produkowany, zresztą wolałabym coś nowszego bo o ile tylne przerzutki jako tako, to te przednie od dłuższego czasu szwankowały, trudno było wrzucić na 3 bieg-największą zębate. Mam też pytanie czy muszę wymienić prawą i lewą równocześnie czy mogę poprzestać na wymianie lewej-zepsutej?

post-185872-0-73395700-1430217774_thumb.jpg

post-185872-0-77822900-1430217910_thumb.jpg

post-185872-0-13981000-1430218200_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz chwyt z kierownicy (jakby nie chciał zejść to zwykle pomaga wstrzyknięcie strzykawką pod niego trochę wody), odpinasz linki hamulca i przerzutki,

luzujesz śrubę ściskającą obejmę klamkomanetki (nr 9):

Image.ShimanoSTMC18.gif

i zsuwasz kalmkomanetke z kierownicy.

Jakby Ci się udało kupić używaną ale sprawną taką klamkomanetkę to możesz wymienić tylko mechanizm zmiany biegów. Mechanizm ten jest przykręcony srubą imbusową (nr 2 na rysunku). Nie musisz wtedy ściągać chwytów.

Oczywiście że możesz wymienić tylko jedną manetkę, nie musisz zmieniać parami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może jakiś użytkownik w/w klamkomanetek się wypowie. Ja dodam że mam małe dłonie, i obawy czy ogarnę dźwignie bez problemów i szczególnie dużej siły.

puki co, zdecyduję się na zmianę tylko tej lewej zepsutej. prawa działa jeszcze. a i w prawej gdy nacisnę kciukiem dźwignie dolną raz to przerzuca o jeden, a kiedy wcisnę mocno do oporu to po kilka naraz. dlatego nie będę tego zmieniac bo nie wiem czy na gorsze nie zamienię :icon_confused:

wyczytałam też o jakimś indeksowaniu (sis). czy do mojej starej przerzutki będzie pasować nowy osprzęt i czy dobrze działać będzie?

 

i  oczywiście jest problem z odkręceniem śruby mocującej klamomanete do kierownicy :verymad: ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

może jakiś użytkownik w/w klamkomanetek się wypowie
 

wypowiadam się bo 65 użytkowałem...

 

 

w prawej gdy nacisnę kciukiem dźwignie dolną raz to przerzuca o jeden, a kiedy wcisnę mocno do oporu to po kilka naraz

taka jest konstrukcja tej przerzutki, że dopuszcza zmianę o jedno lub kilka przełożeń do góry

 

 

czy do mojej starej przerzutki będzie pasować nowy osprzęt

tak będzie pasować

 

 

czy dobrze działać będzie

zależy od tego kto i jak Ci wyreguluje przerzutki

 

 

jest problem z odkręceniem śruby mocującej klamomanete do kierownicy

WD-40 lub Penetrus albo inny środek odrdzewiająco-smarujący do odkręcania śrub 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy st-m410 będą dobrym wyborem? czy będą pasowały. Nie ukrywam, że wizualnie to ts-m410 bardziej mi odpowiadają.

i czy lepiej st-ef65 czy st-m410?

jaka jest ewentualna róznica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Altus. Acera to m360/390

z tego co ja się orientuję to jednak Acera... Shimano ma tak jakby dwie podgrupy Acera - jedna na poziomie równym Altus'a, druga nieco wyższa. Altus ma oznaczenia ST-EF51 i ST-M310/M370, Acera natomiast ST-EF65 i te o których wspomniałeś M360/M390.

 

 

unikaj jak zarazy. Koszmarne są. 

a tego nie rozumiem co w nich złego? Założone na jednym rowerze do dziś, od kilku lat już działają bez zarzutu...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Shimano ma tak jakby dwie podgrupy Acera - jedna na poziomie równym Altus'a, druga nieco wyższa. Altus ma oznaczenia ST-EF51 i ST-M310/M370, Acera natomiast ST-EF65 i te o których wspomniałeś M360/M390.
Nie będę się spierał, bo nie śledziłem tego podziału jakoś szczególnie.

 

 

co w nich złego?
Używałem ef51 i ef65. W porównaniu do m410 nieprecyzyjne, niewygodne i zwyczajnie brzydkie  :teehee: Spory luz roboczy powodował, że ciężko było wychwycić, kiedy wrzucam bieg, zrzucanie też było zamulone. Może nie mając porównania to nie byłoby takie bolesne, ale po m410 doszły jeszcze m430 i m770 (te to dopiero pozamiatały), więc jak musiałem stefanów użyć to mi się gęba sama krzywiła  :sick:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne, ale możliwe... Jak wspomniałem w drugim rowerze siedzą EF65 i aż tak nie mogę narzekać... Fakt M410 są lepsze, a przy wyższych modelach to nie ma o czym mówić. Może też jakiś wpływ miała przerzutka i pancerze, ale tu też szału nie było, bo przerzutka założona jakaś marna. Jednak, do takiej jazdy rekreacyjnej dobrze wyregulowane wystarczały :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może też jakiś wpływ miała przerzutka i pancerze
U mnie pancerze na pewno nie, ale przerzutka mogła. ST-ef pracowały z Acerą, reszta z Alivio. Tak jak pisałem: może jak ktoś nie ma porównania, to nie będą tak złe w odbiorze, ale już w porównaniu z taniutkimi m410 była rzeź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...