Skocz do zawartości

[piasta] Szosowa piasta tylna w cyclecross'ie?


mateusz_p

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, przeglądam fora w poszukiwaniu odpowiedzi na dręczące mnie pytanie i odnoszę wrażenie, że trafiłem we właściwe miejsce :)

 

Otóż planując wymianę tylnej piasty (z konieczności, nie wyboru :( ) w moim cyclocrossie (cannondale caadx bez tarczy) wszedłem na stronę producenta piasty używanej obecnie: Formula RB-52 (http://www.formulahubs.com/upload/21397035969.pdf). Wg producenta, mam piastę typu Road Disc.

 

Moje pytanie brzmi: czy mogę ją wymienić na piastę stricte szosową, np. RB-240C?

 

Chodzi mi nie tyle o konkretny model, co typ (przy zachowaniu tych samych rozmiarów). Czy jedyna różnica między tymi dwiema to możliwość zamontowania tarczy hamulcowej i waga, czy różnią się jeszcze czymś więcej? Skąd różnica w geometrii pośrodku (RB-52 Disc Road jest węższa)? Dodam, że rower waży circa 11 kg, rowerzysta 80, i że w 95% jeżdżę po polskiej (czasem łatanej) szosie, choć zdarza mi się zboczyć na utwardzane ścieżki...

 

Z góry dzięki za pomoc i komentarze :)

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Po pierwsze, w zalinkowanym przez Ciebie katalogu brak piasty RB-52 Disc.

 

Po drugie, sprawdź linijka lub suwmiarka jaki faktyczny jest rozstaw tylnego widelca w Twoim rowerze. Jeśli to 130mm wewnetrznie na wysokości haków to mozesz uzyc dowolnej piasty o szerokosci OLD 130mm.

 

Po trzecie, kwestie wytrzymałościowe piasty RB-240C to temat na pogmeranie w sieci, no chyba , że ktoś takowa własnie posiada i się wypowie.

 

Szacunek...

I.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszanowanie Ivan,

 

dzięki za odpowiedź i wskazówki. 

 

(Może nieprecyzyjnie się wyraziłem, w katalogu widnieje RB-52, a w prawym górnym rogu strony, na której jest ta piasta, jest napisane Road Disc.)

 

Jak to jest z budową piast? Dziwi mnie, że korpus mojej piasty Formula RB-52 w cyclocrossie jest węższy w obwodzie, niż korpus piast szosowych (patrz: wspomniana Formula RB-240C czy Shimano Ultegra FH-6800).Jak to się ma do inercji koła? Istnieje jakaś zależność? Schodzę w szczegóły, ale jak mam wymieniać, to czemu by nie wybrać oszczędności w mocy potrzebnej do rozkręcenia kółka...

 

Pozdrawiam

 

 

Buje%20formula%20RB52%20carretera%20tras

shimano-ultegra-fh-6800.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

(Może nieprecyzyjnie się wyraziłem, w katalogu widnieje RB-52, a w prawym górnym rogu strony, na której jest ta piasta, jest napisane Road Disc.)

 

Zbyt dosłownie to bierzesz. Katalog jest w .pdf, w wersji drukowanej sekcja Road Disc zapewne była na nastęnej stronie.

 

No ale to technikalia drukarskie...

 

Fakt: RB-52 nie ma wersji Disc, chyba że masz jakąś niekatologowaną wersję OEM.

Fakt: wymiary, grubości i kształty korpusów piast sa tak rozmaite jak producenci i fantazja projektanta. Nie wyciągałbym z tego żadnych wiążących wniosków. Twoje pytania o inercje i inne fizyczności w/g mnie to zdecydowany przerost formy nad treścią. Róznice będą byćmoże mierzalne, ale na pewno niezauważalne w codziennym użytkowaniu.

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...