Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] dziwne? ulozenie klockow hamulcowych - przód


karsto1982

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie odnosnie hamulcow tarczowych mechanicznych przy kole przednim....

Zauwazylem ze od strony wewnetrznej klocek hamulcowy lapie niewiele tarczy (tarcza jest falowana), mniej wiecej polowe tego co klocek od zewnatrz... na kole tylnym jest ok, oba klocki lapia mniej wiecej tak samo.

Czy tak moze - powinno byc czy to raczej jest cos nie tak z regulacja i trzeba to inaczej ustawic... ?

Dodam ze hamulec przedni hamuje, ale wydaje mi sie ze jak na hamulec tarczowy troche slabo...

 

Jesli trzeba to zmienic to bardzo prosze o porade jak zmienic ustawienie - i czy wogole dam rade to wykonac sam jak tego jeszcze nigdy nie robilem - klocka w uchwycie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest tarcza falowana? Metoda której ja zawsze używałem jest prosta. Luzujesz zacisk, klocek ruchomy ustawiasz jak najbliżej tarczy ( no chyba że ma bicie, wtedy ustawiasz żeby zbytnio nie obcierało). Klocek nieruchomy także ustawiasz jak najbliżej ( na ogół jest śruba regulacyjna)

 

PS: A co to za rower? Bo jak "Marketowiec" to umarł w butach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

PS: A co to za rower? Bo jak "Marketowiec" to umarł w butach

To prawda.

 

 

 

Dodam ze hamulec przedni hamuje, ale wydaje mi sie ze jak na hamulec tarczowy troche slabo...

Siła hamowania hamulca tarczowego zależy od wielkości tarczy , rodzaju klocków i dobrego ustawienia. Co to za rower i co to za zacisk?

Jak duża jest tarcza?(jest na niej napis 160 , 180 lub 203) zapewne 160.  Na tarczy 160 i klockach żywicznych nie będzie to brzytwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower to TREK Marlin 5, a tarcza to z tego co pamietam to prawdopodobnie 160mm

Co do "falowanych" tarcz to na zdjeciu widac jak one wygladaja 

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/sport/marlin/marlin_5/

 

I chodzi mi o to ze od strony wewnetrznej klocek łapie niewiele po za te "fale" (nie wiem jak to fachowo sie nazywa na stare lata dopiero dopiero zaczynam przygode z rowerem)

 

Postaram sie pozniej zrobic zdjecie moze bedzie cos widac jak klocek "sciera" tarcze

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli klocek siedzi w zacisku płycej/niżej niż drugi?

Zdejmij koło.

Kluczem imbusowym 5 mm wkręć (w lewo) śrubę regulacyjną wewnętrznego klocka. 

Klocek ma wystający "wąs" którym osadza się go wewnątrz zacisku, jeśli pamiętam dobrze to klocek trzyma magnes. Sprawdź czy klocek leży dobrze w gnieździe.

Jeśli tak to załóż koło i wkręcaj imbusem regulator powoli, sprawdzajac czy hamulec hamuje i czy klocek ociera o tarczę.

Jeśli nadal jest nie tak to demontujesz koło a następnie całkowicie wykręcasz regulację - płaski cylinder z gwintem, uzyskasz dostęp do wnętrza zacisku, sprawdzasz jak to w środku wygląda.

Ogólnie całość brzmi bardzo dziwnie i nie spotkałem się z takim problemem.

To nowy rower? Jedź do sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nowy rower? Jedź do sprzedawcy.

 

rower prawie nowy zakupiony w zeszlym roku na jesien ale cala zime przestal w garazu i dopiero niedawo ujrzał swiatlo dzienne. 

 

 

 

Mam nadzieje ze widac jak to mniej wiecej wyglada.Jedno zdjecie (1) jest od wewnetrznej strony gdzie klocek niewiele lapie tarcze a drugie zdjecie przedstawia jak to wyglada o zewnetrznej strony gdzie widac ze klocek lapie zdecydowanie glebiej i wiecej tarczy...

 

Zdjecie 1

 

https://www.dropbox.com/s/826av5mzu6x8np2/20150426_162359.jpg?dl=0

 

Zdjecie 2 

 

https://www.dropbox.com/s/ft7xtub9ag41xo2/20150426_162419.jpg?dl=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...