Skocz do zawartości

[1200] Nowy czy jednak naprawić stary?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

borykam się z problemem odziedziczonego po bracie świetnego roweru Yukon GTIX Y260. Niestety ma już swoje lata i wkładam w niego co sezon hajs, ale może nadal warto?
Rower ten posiada hamulce tarczowe D-Brake oraz amorki GTIX. Problem tkwi bodajże w wymianie zębatek, gdyż nie chodzi jak powinien. Moje zasadnicze pytanie brzmi; Czy warto dalej inwestować w ten rower? Jeśli nie to jaki rower spełniłby jego następstwo? Jak zaznaczyłem jego ogromnym walorem są amorki pod siodełkiem oraz hamulce tarczowe czego nie znalazłem w forumowo polecanym modelu Kands Energy 1300. Planuję wypad nim w przyszłym roku w góry oraz teraz na podróże po typowo polskich drogach :teehee:  Czekam na propozycję xD

Z góry dzięki i pozdro :D
Arczivald ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest rower tylko tzw. makrokesz. Gratuluję brawury jeśli rzeczywiście chcesz się tym wybrać w góry ;)

Nie dziw się, że w rowerze za 1200zł nie ma jak Ty to nazywasz "amorków pod siodełkiem" (BTW skąd ta liczba mnoga?) czy hamulców tarczowych, bo normalne działające zawieszenie i hamulce kosztują na tyle dużo, ze nie znajdziesz ich w tym budżecie. IMHO poza doraźnymi naprawami nie ma co się bawić w ten sprzęt, kup coś normalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, w sumie to chciałem usłyszeć :D. Tak z ciekawości zapytam ile bym musiał wydać na rower z amortyzatorem pod siodełkiem? Oraz jak by to wyglądało gdybym chciał do tego Kands'a sam dołożyć np. hamulce tarczowe? (jestem zielony, więc po prostu mnie uświadomcie jak to działa + jeśli w ogóle się da, jakie to koszty xD)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

Okej, w sumie to chciałem usłyszeć :D. Tak z ciekawości zapytam ile bym musiał wydać na rower z amortyzatorem pod siodełkiem? Oraz jak by to wyglądało gdybym chciał do tego Kands'a sam dołożyć np. hamulce tarczowe? (jestem zielony, więc po prostu mnie uświadomcie jak to działa + jeśli w ogóle się da, jakie to koszty xD)

Heble slx 675- 500 zeta komplet

Tarcze hamulcowe 150 zł,rama amortyzatowana 2000 zł damper 1000 zl

Widelec 2500 zł,sztyca myk myk 1000 zl KolA1500 zł itp...To tak pobieznie ocenić koszt.kompletny full budżetowy =minimum 6000 zł. W kands nie masz haków do tarczowek w ramie. Nie opłaca się dorabiać tarcz w kandsie, lepiej kup hardtail na stalowej ramie np.ns surge evo-jednak po pierwsze po jakim terenie będziesz jeździł? .

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

 

6 kafelków? Może w przyszłości :thumbsup:

 

Dobra dzięki wielkie. Czyli mam rozumieć, że najlepszą opcją jest właśnie ten rower w tym budżecie ;] ?

 

W jakim terenie będziesz jeździł?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

Do czego mu ten Surge? Do "podróże po typowo polskich drogach"? Tak potrzebny jak i ten ewentualny full.

Mówił w 1 poście o wypadach w.gory-wazne ile będzie tych gór?(czytaj posty do końca)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spodziewaj się tyle tych gór co działających rzeczy w tym makrokeszu ;)

Teraz taka mania że przejazd po parku w temacie na forum to co najmniej "lekki frirajd z elementami ęduro" a niektórzy w kółko dają się na to nabierać.

A te góry to co konkretnie? Rejon, sposób jazdy, itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

Typowo miejsko-wiejskie (polskie drogi) + raz/dwa razy w roku w góry.

To po co ci full na 90% asfaltu??.cross że sztywnym widelcem wystarczy.. A na góry wypożyczalnia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

Jakaś przejażdka rekreacyjna po Szklarskiej Porębie. Dobra, zaczyna to wyglądać jednak podobnie jak polskie drogi o.o W nic ekstremalnego nie mam zamiaru się pakować.

 

Jakieś wygórowane są ceny w takich wypożyczalniach?

Bierz jakiegoś cross,wystarczy Ci na 100%.w wypożyczalni ceny zależą od sezonu,lub miejsca.ale i ta mniej niż serwis 2 amortyzatorow =400 zł rocznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

Dobra, wybierając się w góry wezmę z wypożyczalni. Jaki rower mam wziąć na dzień dzisiejszy do asfaltu, terenów wiejskich? :laugh:

Cross lub przełaj.np kands lazaro ,lub romet.zajrzyj na przypiety temat o crossach w dziale rowery/ramy

Rower crossowy -jaki tak się ten temat nazywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

21 cali?? Ja mam 1.71 m wzrostu i mam ramę w rozmiarze M (w goralu) czyli około 16 cali. Myślę że w cross trzeba większą ramę (podobnie szosy)więc 18-19 cali bardziej pasuje niż 21!21 jest za duża.zresztą trzeba zobaczyć REACH,przekrok i długość górnej rury. Ale myślę że 19 będzie lepsza niż 21.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze trzy pytania.

1. Serwis/reklamacje - jak to działa w przypadku Kands, Lazaro oraz Caledon? 
2. Czy zdobyłbym rower Kands Maestro/LAZARO ELITARY V3__MEN gdzieś w okolicach Wrocławia? Przydzwoniłem do kilku sklepów i zaraz zaczęli polecać inne rowery tj. Unibike Flash z osprzętem Acer.
3. Jeśli nie zdobędę go we WroCku to czy coś w tej ofercie jest nie tak? Warto? ^^ http://allegro.pl/rower-kands-avangarde-hydraulika-maestro-lubelskie-i5290383529.html

Chodzi właśnie o to serwisowanie i ewentualne reklamacje, nie chce mi się bawić potem w ewentualne odsyłanie .-.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...