Skocz do zawartości

[do 1100] cross, do jazdy głównie po utwardzonych drogach


wdrbaum

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Szukam roweru typu cross do kwoty 1100 zł. Będzie używany głównie na utwardzonych drogach, czasem może zdarzy mi się wyjechać na dziurawą drogę, ale jeżdżę bardzo, hmm, oszczędnie (powoli, omijam dziury), więc to raczej nie kłopot. Będzie używany na dłuższych dystansach (w tej chwili góra 50 km tygodniowo, w wakacje 150-200 km).

Budżet wynosi 1100 złotych - całkowity to 1300, ale akcesoria i eksploatacja też kosztuje.

 

Obserwowałem forum i wiem tyle, że powinienem skupić się na Lazaro Integral, tyle, że ten rower ma chyba trzy wersje (z czego dwie w moim budżecie, trzy w maksymalnym) - v1, v2 i v3.

http://allegro.pl/solidny-na-shimano-altus-lazaro-integral-v1-men-am-i5251308957.html

http://allegro.pl/mocny-cross-2015-lazaro-integral-v2-men-2-x-acera-i5268594118.html

V3 na razie nie ma, mają być na początku maja, ale ta wersja raczej mnie nie interesuje (jest za droga)

 

Domyślam się, że V2 będzie dla mnie idealny, ale może V1 też? Czy różnice między nimi są zauważalne na tyle, aby dołożyć 200 zł do wersji V2?

 

Dodam, że używane rowery kompletnie mnie nie interesują, tym bardziej, że wcześniej podane rowery nie są takie złe. Nie gorsze, niż mój obecny rower, którym boję się jeździć dalej niż 5 km od domu :P

 

Wzrost - 1,77 m, waga - 63 kg.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/remiro-viper-cross-line-full-alivio-men-nex-2015-i5264622557.html    Rama 19" (chyba że masz krótkie  nogi jak na swoj wzrost)

 

Trudno - na kask zostanie 150 zamiast 200 - ale chyba to w tej chwili najciekawsza opcja w zakładanym budżecie ...

 

Lazaro V1 ma z tyłu wolnobieg - nie polecam.  V2 jest ok.

 

Można też zastanawiać się nad

http://allegro.pl/rower-spartacus-cross-3-0-shimano-acera-2015-i5275591880.html#delivery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

 

Widzę, że w tej klasie raczej nie mam co liczyć na jakieś spore różnice w specyfikacji / cenie (porównałem Lazaro integral v2 i Remiro - są bardzo podobne), więc podejrzewam, że pozostaje sugerować się gratisami i ceną, czyli zostanę przy Lazaro v2. 

 

Szkoda czasu na szukanie kolejnych, identycznych rowerów, różniących się producentem (a może i nawet nie tym!). Proszę o zamknięcie tematu.

 

@edit: Dopiero przeczytałem zedytowaną wiadomość. Już zerkam na spartacusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, więc lazaro v1 z miejsca odpada - od vipera i lazaro v2 dzieli go około 300 złotych, więc podejrzewam, że przepaść między nimi jest dość spora. Choćby ze względu na ten wolnobieg, a mimo że moja wiedza nie jest zbyt rozległa, to wiem, że jest on gorszy od kasety.

Lazaro v2 - byłem na niego wstępnie zdecydowany ze względu na błotniki w gratisie :laugh: ale teraz widzę, że gdyby mi tych błotników zabrakło, to mogę je sobie dokupić za góra 40 złotych.

Remiro Viper - porównałem go z Lazaro v3 i jest zbudowany na bardzo podobnych podzespołach, a jest tańszy o prawie 300 złotych (licząc przesyłki).

 

Chyba faktycznie warto dołożyć do tych przerzutek - doczytałem, że Alivio to klasa wyżej od Acery. Fakt, że ten rodzaj przerzutek jest montowany w Integral v3 tylko utwierdza mnie w tym przekonaniu.

 

Cóż, nie popełniłbym błędu kupując jakikolwiek z wcześniej wspomnianych rowerów, ale dziękuję, bo z Twoją pomocą udało mi się wybrać najlepszy.

Koniec poszukiwań, wybrałem rower Remiro Viper. Oby mi służył jak najdłużej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiony, dam znać jak przyjdzie ;)

 

Mam jeszcze pytanie. Co trzeba zrobić, aby otrzymany rower był naprawdę gotowy do jazdy? Nie licząc skręcenia rzecz jasna :P To mój pierwszy nowy (nieużywany) rower, a nie chcę go zepsuć po stu kilometrach.

Chodzi mi o takie techniczne sprawy, typu oliwienie łańcucha, regulacja czegoś tam itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im więcej ci się uda przejechać na oryginalnym smarowaniu łańcucha tym lepiej  :)

 

Skręcasz do kupy i w drogę (w większości przypadków rzeczywiście fabryczna regulacja powinna wystarczyć). Ewentualne ingerencje jakby się coś działo.

 

Jako przerywnik w oczekiwaniu na przesyłkę wyszukaj na forum temat o stukających / cykających pedałach, to będziesz wiedział jak je właściwie zainstalować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne smarowanie łańcucha - kamień z serca :D Czyli kontrolne 50 km mogę zrobić bez większej ingerencji w rower :)

 

Do zestawu zamówiłem jeszcze u-locka Sekura KB306, lampki i kask dokupię na miejscu. Opinie na temat tego u-locka są podzielone, ale zazwyczaj nie będę jeździł solo (tzn. ktoś będzie stał i pilnował roweru), więc jego obecność to właściwie formalność. Co nie znaczy, że z tego powodu byłbym skłonny kupić linkę od chinola za 10 złotych, którą przeciąłbym nożyczkami do papieru :P Podejrzewam, że to nie koniec zakupów, grunt że na majówkę będę miał najważniejsze rzeczy.

 

Myślę, że temat można już zamknąć, a jeśli będę miał jakieś problemy, to napiszę w miejscu do tego przeznaczonym.

 

Pozdrawiam i bardzo Ci dziękuję Pablo59 za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...